Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Jag ser inte att han petar någon av de 6 backar som lirar för tillfället.
Ogge har lyft sig otroligt mycket och det är väl han som är närmast att bli petad isf.
Ogge har lyft sig otroligt mycket och det är väl han som är närmast att bli petad isf.
Har Kyle kontrakt över nästa år? Skulle inte bli besviken om vi ersätter han. Varit riktigt usel på senaste tiden tyvärr.
Han har kontrakt.Henkos skrev:Har Kyle kontrakt över nästa år? Skulle inte bli besviken om vi ersätter han. Varit riktigt usel på senaste tiden tyvärr.
Han har kontrakt över nästa ja och är du seriös? han har vart en av dem bästa spelarna denna säsong och vadå ska vi sparka nån som varit inte kommit upp i standard i ett par matcher?Henkos skrev:Har Kyle kontrakt över nästa år? Skulle inte bli besviken om vi ersätter han. Varit riktigt usel på senaste tiden tyvärr.
- Rolf-David
- Medlem: Ja, ständig medlem
På tal om Kyle måste jag fråga er alla hur ni tror(Vet?) att hans efternamn uttalas... När man ser matcherna på Canal+ säger kommentatorn Klybertanz med Y och i pauserna säger expertkommentatorn Klubbertanz som att det stavades med två B. Medan på 5an/9an säger dom som jag vill och tror att det ska vara eftersom att han stavar det så, alltså Klubertanz med U.
Någon som har koll?
Någon som har koll?
------------------------
En Djurgårdsmaskin
En Djurgårdsmaskin
Han har varit fullkomligt oduglig sen OS och haft problem med defensiven hela säsongen. Att han skulle varit en av de bästa spelarna är ju skrattretande. Kan räkna upp 10 som varit bättre.sthlm1891 skrev:Han har kontrakt över nästa ja och är du seriös? han har vart en av dem bästa spelarna denna säsong och vadå ska vi sparka nån som varit inte kommit upp i standard i ett par matcher?Henkos skrev:Har Kyle kontrakt över nästa år? Skulle inte bli besviken om vi ersätter han. Varit riktigt usel på senaste tiden tyvärr.
Kan han göra en uppryckning i defensiven nästa säsong, i stil med den som Honken Jr gjort denna säsong, så visst.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Märks att du är från Göteborg grabbenHenkos skrev:Han har varit fullkomligt oduglig sen OS och haft problem med defensiven hela säsongen. Att han skulle varit en av de bästa spelarna är ju skrattretande. Kan räkna upp 10 som varit bättre.sthlm1891 skrev:Han har kontrakt över nästa ja och är du seriös? han har vart en av dem bästa spelarna denna säsong och vadå ska vi sparka nån som varit inte kommit upp i standard i ett par matcher?Henkos skrev:Har Kyle kontrakt över nästa år? Skulle inte bli besviken om vi ersätter han. Varit riktigt usel på senaste tiden tyvärr.
Kan han göra en uppryckning i defensiven nästa säsong, i stil med den som Honken Jr gjort denna säsong, så visst.

Expert.
Wow du kan inte ha sett många matcher du, sen att han har tredje bästa poängplockaren denna säsong och han är bland dem i DIF med mest istid, ja han är ju urusel.Henkos skrev:Han har varit fullkomligt oduglig sen OS och haft problem med defensiven hela säsongen. Att han skulle varit en av de bästa spelarna är ju skrattretande. Kan räkna upp 10 som varit bättre.sthlm1891 skrev:Han har kontrakt över nästa ja och är du seriös? han har vart en av dem bästa spelarna denna säsong och vadå ska vi sparka nån som varit inte kommit upp i standard i ett par matcher?Henkos skrev:Har Kyle kontrakt över nästa år? Skulle inte bli besviken om vi ersätter han. Varit riktigt usel på senaste tiden tyvärr.
- Rolf-David
- Medlem: Ja, ständig medlem
Nu ska vi inte reta ponken för mycket 

------------------------
En Djurgårdsmaskin
En Djurgårdsmaskin
Kyle är en mycket skicklig offensiv back med fin skridskoåkning och ett mycket bra skott som ibland går bort sig/väger lite lätt defensivt.
Ska vi på de grunderna göra oss av med honom? Ehhh. Snyggt tänk.
Skulle vilja säga att Kyles offensiva kunskaper är topp5 bland backar i hela serien. Sen är han ju knappast någon katastrof defensivt heller som någon verkar få det till.
Jag tror att Kyle kommer bli ännu bättre nästa säsong och kan mycket väl spela i NHL säsongen 2011/2012.
Ska vi på de grunderna göra oss av med honom? Ehhh. Snyggt tänk.
Skulle vilja säga att Kyles offensiva kunskaper är topp5 bland backar i hela serien. Sen är han ju knappast någon katastrof defensivt heller som någon verkar få det till.
Jag tror att Kyle kommer bli ännu bättre nästa säsong och kan mycket väl spela i NHL säsongen 2011/2012.
Har sett alla matcher i slutspelet och missat kanske 2-3 stycken under grundserien.sthlm1891 skrev: Wow du kan inte ha sett många matcher du, sen att han har tredje bästa poängplockaren denna säsong och han är bland dem i DIF med mest istid, ja han är ju urusel.
Visst, jag tog i lite i mitt inlägg ovan men att han skulle vara bland de bästa i DIF denna säsongen vidhåller jag fortfarande som ett skämt. Poäng är knappast allt (för övrigt delar han tredjeplatsen med Krüger som har betydligt färre matcher spelade). Kollar vi på en i min mening mycket viktig statistik, +/-, så ligger käre Kyle på -2. Föga smickrande.
Nej, jag är inte från Göteborg även om jag för tillfället bor här just nu. Sen vet jag inte vad det skulle spela för roll iofs, har nog bättre koll på DIF än 90% av de Djurgårdare som är bosatta i Sthlm.SirDIFalot skrev: Märks att du är från Göteborg grabben
Nu ska jag kolla matchen, får återuppta diskussionen senare.
Jimmie Ölvestad #19
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Clue-ber-tänz ska det uttalas.Rolf-David skrev:På tal om Kyle måste jag fråga er alla hur ni tror(Vet?) att hans efternamn uttalas... När man ser matcherna på Canal+ säger kommentatorn Klybertanz med Y och i pauserna säger expertkommentatorn Klubbertanz som att det stavades med två B. Medan på 5an/9an säger dom som jag vill och tror att det ska vara eftersom att han stavar det så, alltså Klubertanz med U.
Någon som har koll?
Säg den glädje som varar
Henkos: Kyle är en offensivt skicklig back med ett dugligt försvarsspel. Hans prestation över säsongen som helhet är mer än godkänd. Vilket hans 31p (varav en hel del mål) tydligt visar. Att han inte har varit som bäst under slutspelet ska vi inte dra så stora växlar över. Det är en ung back med stor potential.
- Lee Harvey Oswald
Ååuuo!DIF_Soldier skrev: Clue-ber-tänz
Kaw-ka-kåla-paa-twäätt-mäskiin
Meid-veits-löös ....pen-sio-näär
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan