Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
En jävla visselorkan så fort Lhc har pucken....
Kristofer Ottosson på Marie Hallmans blogg:
"Några önskemål om vad fansen ska sjunga under matcherna då?
– Hm… njae jag det har jag nog faktiskt inte, de sköter det ju fantastiskt än då men… den här med namn och järnkaminer är bra. Det blir stämningsfullt när de delar upp jobbet. Fast det är ändå trevligare om de jublar när vi har gjort mål. Det är den bästa musiken, he, he."
– Hm… njae jag det har jag nog faktiskt inte, de sköter det ju fantastiskt än då men… den här med namn och järnkaminer är bra. Det blir stämningsfullt när de delar upp jobbet. Fast det är ändå trevligare om de jublar när vi har gjort mål. Det är den bästa musiken, he, he."
Losing all hope was freedom.
-daniel- skrev:Som vanligt lika trött på Fernholm ramsorna, men busvisslingar är roliga för det märks verkligen att killen påverkas.Snazzi skrev:Allt jag har sagt om att "Daniel Fernholm - En hora, en hora" ramsan ska slopas, tar jag tillbaka nu. Han ska hatas nu!
Är det någon man borde psyka så är det ju Norrena dock. Snälla nån, kom på någon "rolig" ramsa om honom...han om någon tror jag kan påverkas och ta till sig saker på allvar. Märker bara hans fruktansvärt roliga psykbryt på journalister (hur FAN kan man orka ta kontakt med Nyström på Expressen för att skälla ut honom för flera krönikor han skrivit?). Kan vi sen kötta på honom lite extra (Tjärnqvist? Brodin? TACK) i matcherna så tror jag han kan flippa ur totalt.
Norrenalla reikä kuin äidillään Ungefär "Norrena - hål som sin mamma" precis efter han har släppt in ett mål. Uttalas typ rejkä kon ej-di-län... psykas på sitt eget språk!
Haha sämst jag känner mig om han inte är finsk nu. Och förstå kopplingen mellan insläppt mål och hål? Säg samma melodi som johanssons järnkaminer eller ah ni får hitta själv jag är ingen superb klackledare men om någon drar något finskt på onsdag lovar jag att klämma i, haha!
Jag tror verkligen inte att 7000-8000 Djurgårdare kan psyka denna mannen i en semifinal, när han väl är fokuserad så tror jag att han verkligen bara koncentrerar sig på en sak, att inte släppa in en enda puck.-daniel- skrev:Är det någon man borde psyka så är det ju Norrena dock. Snälla nån, kom på någon "rolig" ramsa om honom...han om någon tror jag kan påverkas och ta till sig saker på allvar.
Däremot att psyka honom med fysisk kontakt tror jag på, då jäklar lackar han!

-
Tjupp!
Vet inte hur många klackmänniskor som läser här, är inte klack själv men fan, måste bara säga att ni äger enormt!
Gott jobbat so far! Till och med Kanal 5 som är trogna LHC supporters tycker att ni gör ett mäktigt jobb.
Keep up the good work, och förhoppningsvis skall jag fanemig lyckas få tag på klackbiljetter också nån gång!
Vet inte hur många klackmänniskor som läser här, är inte klack själv men fan, måste bara säga att ni äger enormt!

Keep up the good work, och förhoppningsvis skall jag fanemig lyckas få tag på klackbiljetter också nån gång!
Djurgården - First and last and always.
-
Kentta skrev:Nu var det ju det värsta trycket på hemmaplan som gällde, iaf när jag hörde honom på Canal+. På bortaplan är det nog annorlunda.degen skrev:Det här ska vi ändra på, Johansson kommer efter lördagens match ha en annan uppfattning:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6872784.ab
Well, med tanke på hur tam LHC publiken är så blir det ju enorm skillnad så fort de bara gapar litegrann, så allting skall ju ses relativt. Dock så har LHC ingenting som Järnkaminerna - underbart hur de sjöng hela matchen rakt igenom på Hovet senast även fast laget låg under - DET är supporters. LHC's gamla gubbar och damer sjunger ju endast då laget leder - annars sitter de mest surmulet och funderar på hur de skall gnälla på hur elaka alla är mot dem och hur partiska domarna är i media efter matchen.
Rolig detalj - LHC apar efter de röda tröjorna i kväll - de skall tydligen köra med blått på läktarna. Dock så borde väl vitt passa white lions bättre? Eller har de blivit finska lejon nu?
Förklara gärna!AlltidDjurgårn skrev:Till och med Kanal 5 som är trogna LHC supporters tycker att ni gör ett mäktigt jobb.

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
-
Haha.. sorry, men tycker personligen att Kanal 5 höjer LHC till skyarna och typ tvärdissar Djurgården (Därav trogna LHC supportrarmelker skrev:Förklara gärna!AlltidDjurgårn skrev:Till och med Kanal 5 som är trogna LHC supporters tycker att ni gör ett mäktigt jobb.

- Blå Helgonet
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Ottosson, Ottosson, Otto gjorde målRaus skrev:Kristofer Ottosson på Marie Hallmans blogg:
Å vad skönt de'å se Otto göra mål...

Blue Saints...
Nu var det ett halvår sedan jag var på hockey. Det blir mest TV nuförtiden med ungar å allt.
Men något jag saknar är ramsor och specifika spelare. Enkla grejjer som alla kan hänga med i. Otto, Falken, Ragge, Tim mfl får väldigt lite uppmärksamshet från läktarhåll. Nilsson behöver skulle behöva lite mer stöd när han spelar sämre osv.
bara mina 2cent
Men något jag saknar är ramsor och specifika spelare. Enkla grejjer som alla kan hänga med i. Otto, Falken, Ragge, Tim mfl får väldigt lite uppmärksamshet från läktarhåll. Nilsson behöver skulle behöva lite mer stöd när han spelar sämre osv.
bara mina 2cent
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Rolf-David
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det får tillsättas en sånggrupp som har i uppgift att göra individbaserade sånger!Praetori skrev:Nu var det ett halvår sedan jag var på hockey. Det blir mest TV nuförtiden med ungar å allt.
bara mina 2cent

En om Mackan vore bra/välbehövligt nu för honom tror jag, tyckte själv att hela 1a femman såg ganska trött ut igår
------------------------
En Djurgårdsmaskin
En Djurgårdsmaskin
vi skulle kunna använda ramsan om Linkan och byta ut namnet bara.
Han gör som han vill, o resten står stiiiiill - Vår marcus nilsson, han gör som han vill
Han gör som han vill, o resten står stiiiiill - Vår marcus nilsson, han gör som han vill
Losing all hope was freedom.
Eftersom det är dags för final. Och vid vinst väntar 17:e?! guldet. Så borde väl en ramsa i stil med "FÖR SJUTTON GUBBAR" passa eller? 

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
NEJ!Raus skrev:vi skulle kunna använda ramsan om Linkan och byta ut namnet bara.
Fnns bara en Linkan Bremberg!
Den där ramsan är i en s.k. "the one and only" upplaga, och därutav får den inte användas.
Mackan Nilson i all ära, men man måste göra mer för att få en egen sång. Det räcker inte med en säsong. Förlänger han så kan det diskuteras, då är han åtminstone värdig en ramsa.
"En Marcus Nilson, finns bara en Marcus Nilson", den kan vi gärna sjunga om han gör mål dock.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
- Säsongskort: Ja
Peppning på JK:
http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... tt-ge-allt
Gäller alla! Klack, aktiv sitt, vanlig sitt och familjeläktare. Gammal som ung. Kille som tjej. Klackrävar och junisar. Varit med i många säsonger eller kommit in på slutet i år. Säsongare och ströbesökare. Samtliga!
Nu är det ganska länge sen, men snart så är det dags igen...
http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... tt-ge-allt
Gäller alla! Klack, aktiv sitt, vanlig sitt och familjeläktare. Gammal som ung. Kille som tjej. Klackrävar och junisar. Varit med i många säsonger eller kommit in på slutet i år. Säsongare och ströbesökare. Samtliga!
Nu är det ganska länge sen, men snart så är det dags igen...
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.