S3: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 5/4 2010
Re: S3: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 5/4 2010
hur många ska gå i morgon då jag hade tänkt det om det finns biljetter kvar
- Remy Lebeau
Helt sjukt hur grottmänniskan Pihl slipper undan från avstängning. Hade Andreas Holmqvist gjort det hade det varit slutspelat för resten av semifinalerna.
Vinst i morgon och vi kan med 99% säkerhet kvittera ut finalbiljetter. Skönt det vore och se Håkansson's och Fernholm's miner om vi slår ut dom med deras "superlag".
Vinst i morgon och vi kan med 99% säkerhet kvittera ut finalbiljetter. Skönt det vore och se Håkansson's och Fernholm's miner om vi slår ut dom med deras "superlag".
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Fast Håkansson stack väl under tiden lhc fortfarande var ett skräpgäng? Så det är ju inte riktigt lika kul som det vore att slå ut Fernholm.Remy Lebeau skrev:Helt sjukt hur grottmänniskan Pihl slipper undan från avstängning. Hade Andreas Holmqvist gjort det hade det varit slutspelat för resten av semifinalerna.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
-
Tänk på att Fernholm gick till LHC för att han ville ha nära till naturen och en mysig miljö runt sitt boende, det hade ABSOLUT INGET MED PENGAR ATT GÖRA!Snazzi skrev:Fast Håkansson stack väl under tiden lhc fortfarande var ett skräpgäng? Så det är ju inte riktigt lika kul som det vore att slå ut Fernholm.Remy Lebeau skrev:Helt sjukt hur grottmänniskan Pihl slipper undan från avstängning. Hade Andreas Holmqvist gjort det hade det varit slutspelat för resten av semifinalerna.
- -daniel-
I många lägen när lag leder med 2-0 i matcher och har hemmafördel så "ger" man bort den 3:e matchen lite väl enkelt. Kan vara för att man ändå anser att man har 2 hemmamatcher på sig att avgöra, eller att man helt enkelt får mini-hybris och tror man som lag är bättre än vad man är.
Är dock livsviktigt här att inte DIF går på den minan (vilket jag med Hardy i båset är tämligen övertygad inte kommer ske. Vi kommer alltså inte falla på bristande inställning). Får LHC 1-2 i matcher här på ett relativt bekvämt sätt är jag helt övertygad om att den här semifinalserien kommer bli lång och stentuff. Skulle vi vinna idag så hamnar allt så klart i ett helt annat läge.
Slutkontentan blir; hoppas på ett vråltaggat DIF som åker skridskor som i match 1 och sätter hård press på LHC's backar. Vi borde kunna utnyttja faktumet att vi leder matchserien och att LHC spelar med kniven mot strupen...förvisso har LHC lyckats spela med kniven mot strupen tidigare det här slutspelet och gjort det förbannat bra, men sånt tär på krafterna psykiskt. Jag hoppas DIF kan uppträda så pass kallt att vi är med en bra bit in i matchen och med det sätta en enorm press på dem...
Börjar bli nervös igen.
Är dock livsviktigt här att inte DIF går på den minan (vilket jag med Hardy i båset är tämligen övertygad inte kommer ske. Vi kommer alltså inte falla på bristande inställning). Får LHC 1-2 i matcher här på ett relativt bekvämt sätt är jag helt övertygad om att den här semifinalserien kommer bli lång och stentuff. Skulle vi vinna idag så hamnar allt så klart i ett helt annat läge.
Slutkontentan blir; hoppas på ett vråltaggat DIF som åker skridskor som i match 1 och sätter hård press på LHC's backar. Vi borde kunna utnyttja faktumet att vi leder matchserien och att LHC spelar med kniven mot strupen...förvisso har LHC lyckats spela med kniven mot strupen tidigare det här slutspelet och gjort det förbannat bra, men sånt tär på krafterna psykiskt. Jag hoppas DIF kan uppträda så pass kallt att vi är med en bra bit in i matchen och med det sätta en enorm press på dem...
Börjar bli nervös igen.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Äsch, var inte så hatisk.Rak Rygg tack! skrev:Tänk på att Fernholm gick till LHC för att han ville ha nära till naturen och en mysig miljö runt sitt boende, det hade ABSOLUT INGET MED PENGAR ATT GÖRA!Snazzi skrev:Fast Håkansson stack väl under tiden lhc fortfarande var ett skräpgäng? Så det är ju inte riktigt lika kul som det vore att slå ut Fernholm.Remy Lebeau skrev:Helt sjukt hur grottmänniskan Pihl slipper undan från avstängning. Hade Andreas Holmqvist gjort det hade det varit slutspelat för resten av semifinalerna.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Då hade han väl bara kunna köpt en kolonilott i Tanto?Rak Rygg tack! skrev:Tänk på att Fernholm gick till LHC för att han ville ha nära till naturen och en mysig miljö runt sitt boende, det hade ABSOLUT INGET MED PENGAR ATT GÖRA!Snazzi skrev:Fast Håkansson stack väl under tiden lhc fortfarande var ett skräpgäng? Så det är ju inte riktigt lika kul som det vore att slå ut Fernholm.Remy Lebeau skrev:Helt sjukt hur grottmänniskan Pihl slipper undan från avstängning. Hade Andreas Holmqvist gjort det hade det varit slutspelat för resten av semifinalerna.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
"Han är stor!
Han är stark!
Nummer två han kan ju allt!
Akta er för våran Andreas Pihl!
Tacklar hårt!
Krossar ben!
Nummer två håller kassen ren!
Akta er för våran Andreas Pihl! "
Fy fan, han är vidrig, att han har en egen sång är ett skämt!
Tändvätska inför ikväll
http://www.youtube.com/watch?v=b_nKkagt ... re=related
Han är stark!
Nummer två han kan ju allt!
Akta er för våran Andreas Pihl!
Tacklar hårt!
Krossar ben!
Nummer två håller kassen ren!
Akta er för våran Andreas Pihl! "
Fy fan, han är vidrig, att han har en egen sång är ett skämt!
Tändvätska inför ikväll
http://www.youtube.com/watch?v=b_nKkagt ... re=related
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
- Lee Harvey Oswald
Jaa, denna säsong 2009/2010 är svår att beskriva med ord, blir så fattigt.
MEN, ingen har väl räknat med att DIF ska lattja hem detta med 4-0 i matcher??!
Tror därför det kommer en liten motreaktion idag på DIF:s snuskigt bra tajming det senaste matcherna då man gjort mål i rätt lägen hela tiden.
Tycker även att (nu får jag väl gruppstryk) domarna haft lite väl Gul/Röd/Blå glasögon på sig.
(obs,klagar inte, bara konstaterar)
När man tittar på match 1 och 2 en gång till i efterhandssändning med ett något mer nyktert öga så har DIF helt klart fått fler tveksamma domslut med sig än mot sig.
Så väger man in detta så slutar kvällens match:
lhc-DIF 4-2
(åh ni som hängt med, ni vet hur det slutar på riktigt då
)
MEN, ingen har väl räknat med att DIF ska lattja hem detta med 4-0 i matcher??!

Tror därför det kommer en liten motreaktion idag på DIF:s snuskigt bra tajming det senaste matcherna då man gjort mål i rätt lägen hela tiden.
Tycker även att (nu får jag väl gruppstryk) domarna haft lite väl Gul/Röd/Blå glasögon på sig.
(obs,klagar inte, bara konstaterar)
När man tittar på match 1 och 2 en gång till i efterhandssändning med ett något mer nyktert öga så har DIF helt klart fått fler tveksamma domslut med sig än mot sig.
Så väger man in detta så slutar kvällens match:
lhc-DIF 4-2
(åh ni som hängt med, ni vet hur det slutar på riktigt då

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Om vi sätter första pucken tror ja de kan gå vägen..så att de måste jaga o vi kan vända spelet vilket vi har många duktiga spelare på. Samtidigt som de kanske inte kan matcha Mårtensson så hårt om han nu e halv skadad..3-0 i matcher idag och de e klart..inte ens lhc kan vinna 4 raka..speciellt inte 3 på bortaplan.
Bil från söderort ska dit!
några mer?
några mer?
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Äsch, två fel gör inte ett rätt. Bara för att #7 fick en fånig avstängning behöver väl inte Pihl få en. Jag gillar spelare (Pihl) som under match balanserar på gränsen till vansinne. Honkens "obscensa sexgest" och Pihls finger livar bara upp slutspelet.
Hittills har nästan allt gått vår väg i detta slutspel, vore konstigt om inte LHC med all den kvalite de besitter reducerar till 1-2 ikväll. Nyckeln är nog att skruva upp tempot till max, så har snart Lener bränt ut / coachat slut på LHCs stjärnor. Vi kan så att säga avsluta det Frölunda påbörjade med sina 7 matcher.
Annars måste jag bara hylla Krüger, så oerhört klok för att vara en snorvalp, nästa Micke Johansson!
Hittills har nästan allt gått vår väg i detta slutspel, vore konstigt om inte LHC med all den kvalite de besitter reducerar till 1-2 ikväll. Nyckeln är nog att skruva upp tempot till max, så har snart Lener bränt ut / coachat slut på LHCs stjärnor. Vi kan så att säga avsluta det Frölunda påbörjade med sina 7 matcher.
Annars måste jag bara hylla Krüger, så oerhört klok för att vara en snorvalp, nästa Micke Johansson!
Lener lyckades väl köra slut på Luleås storstjärnor när han var där ?
Inatt drömde jag att vi vann med 2-1 och fick chansen att vinna i fyra raka matcher.
Så jag går på min sömnkänsla och tippar 2-1 till DIF.
Så jag går på min sömnkänsla och tippar 2-1 till DIF.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
+1Tengil skrev: Annars måste jag bara hylla Krüger, så oerhört klok för att vara en snorvalp, nästa Micke Johansson!
Sanslöst bra han har varit i år. Bara hoppas han väljer att stanna ett år till iaf.
Ikväll tror jag på förlust - det har jag dock gjort inför match 1 och 2 också. Men idag känns det som förlusten ligger än närmre. Nu har vi fem raka vinster, en sjätte vore väl bra sjukt?