Vi hade förlorat 2 matcher i rad och bytte tillbaks till "vinnartröjorna".Christopher J skrev:Någon som vet varför man hade den röda tröjan igår? Efter jul uppehållet hade vi den blåa i 3 raka hemma matcher, trodde den skulle användas under ett tag nu. Tycker båda är snygga, men jag hoppas att vi kommer att få se den blåa mer under säsongen.
Vilken matchtröja skall DIF använda?
Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
- Christopher J
1891 skrev:Vi hade förlorat 2 matcher i rad och bytte tillbaks till "vinnartröjorna".Christopher J skrev:Någon som vet varför man hade den röda tröjan igår? Efter jul uppehållet hade vi den blåa i 3 raka hemma matcher, trodde den skulle användas under ett tag nu. Tycker båda är snygga, men jag hoppas att vi kommer att få se den blåa mer under säsongen.
Nej, vi vann 3 raka mot Färjestad, Skellefteå och Timrå med de blåa efter juluppehållet, sedan förlorade vi mot Luleå.
-
Den röda tröjan är skit snygg.
Problemet är bara att den blå är klassisk.
Men jag föredrar ändå den röda framför den blå.
Problemet är bara att den blå är klassisk.
Men jag föredrar ändå den röda framför den blå.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Känns som att det är lika bra att köra med de röda resten av slutspelet. Till nästa år vill jag se mer av det blåa tröjorna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Håller med. Tycker båda är skitsnygga, men saknar den blåa lite.BOMBOM BOUCHARD skrev:Känns som att det är lika bra att köra med de röda resten av slutspelet. Till nästa år vill jag se mer av det blåa tröjorna.
Avgå Jocke.
- Christopher J
Nu tycker jag att det är dags för den blåa matchtröjan igen. Gillar den röda, men lite variation är bra. Det skulle ju passa bra att köra med den blåa nu under december månad. Vill att Djurgården ska komma igång på riktigt och kanske kan man få en tändvätska av att byta.
Kör med blå, den är snyggast. Någon som på allvar tror att laget spelar bättre i en viss färg? Då vill jag ha några vettiga argument för att det skulle ha ett samband.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Det ska inte spela någon roll. Möjligen då att en färg man trivs i ökar på den goda känslan inför match.mforce skrev:Kör med blå, den är snyggast. Någon som på allvar tror att laget spelar bättre i en viss färg? Då vill jag ha några vettiga argument för att det skulle ha ett samband.
Är viktigare för oss på läktaren.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Blåa, vita eller röda. Något av dom matchtröjorna vill jag se, för mig kvittar det dock så är det snygga vita matchstället bortastället. Jag tycker det varit dåliga matcher och bra matcher i den röda, fortsätt med den röda och kanske köra i blått till ett ev. slutspel? 

- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Håller med dig om att vårt vita ställ är galet snyggt, men tyvärr måste bortalaget ha vita tröjor och hemmalaget färgade tröjor.Mash skrev:Blåa, vita eller röda. Något av dom matchtröjorna vill jag se, för mig kvittar det dock så är det snygga vita matchstället bortastället. Jag tycker det varit dåliga matcher och bra matcher i den röda, fortsätt med den röda och kanske köra i blått till ett ev. slutspel?
Varför vet jag dock inte, kanske är många hockeyspelare som är färgblinda.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- Christopher J
Blå: Vardagar
Vit: Bortamatcher
Röd: Helger
Vit: Bortamatcher
Röd: Helger
Neal Caffrey
Tjenare Mackan! Det har pågått diskussioner på forumet hurvida DIF ska spela med röda eller blåa hemmatröjor, vad tycker du personligen? Spelar det någon roll för själva spelaren vilken färg man spelar i eller är det bara vi på läktaren som tänker på sånna detaljer?
13:11 Marcus Nilson
Jag tar på mig den tröja som hänger på platsen. Det enda som spelar roll är att djurgårdsmärket är på tröjan.
Svarar väl ganska bra på frågan hurvida spelarna bryr sig eller inte !
Tjenare Mackan! Det har pågått diskussioner på forumet hurvida DIF ska spela med röda eller blåa hemmatröjor, vad tycker du personligen? Spelar det någon roll för själva spelaren vilken färg man spelar i eller är det bara vi på läktaren som tänker på sånna detaljer?
Jag tar på mig den tröja som hänger på platsen. Det enda som spelar roll är att djurgårdsmärket är på tröjan.
Svarar väl ganska bra på frågan hurvida spelarna bryr sig eller inte !
-
Så TRÅKIGT svarSjöwall skrev:Neal Caffrey

EDIT: Röd är för mig självklart

100% DJURGÅRDSJ***L
Tycker att den blåa är överlägset snyggast. Enligt mig borde den användas!
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi behöver inte ha en hemmatröja. Tycker som en del andra att vi kan köra blåa på vardagar och röda vid helger och speciella tillfällen. Blir perfekt!
Avskaffa tre mot tre.