Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Det känns som att det mesta av krutet just nu bör läggas på att förlänga med Mackan. Offensiven är bra som den är, möjligtvis att en spelare som Nisse Ekman skulle vara intressant. Backsidan däremot känns det som att vi måste förstärka till nästa säsong.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Är definitivt inte benägen att hålla med dig där. Backsidan är för mig elitseriens klart bästa "overall". Vi har 3, kanske 4 som håller bra elitserieklass och dessutom så har vi all mix man behöver ha. Hardy har styrt upp det här på ett ruggigt bra sätt, färemot skulle vi kanske behöva förbereda för en ny klassback när man kan se att Ragnarsson snart har gjort sitt.
Forwardsbesättningen däremot behöver förstärkas rejält, vi lever alldeles för mycket på våran täta defensiv. Våran första lina är bra, men jag skulle gärna se den som andra nästa år. Vi måste in med mer skicklighet i första linan, inget ont om våran nuvarande som har gjort succe i år. Men ärligt talat så är inte "ölvestad" en första spelare. In med en Hlavac/Ekman/Thoresen där istället. Det ska dock tilläggas att vi har en riktigt fin bredd, men frågan är om det är så bra som det blivit. Utan HArdy hade detta kunnat sluta a la 2009...
OBS!!! Jag är inte pessimist, jag har förälskat mig i årets upplaga, men i ärlighetens namn tror ni att detta lag skulle leverera år in och år ut?
Vi har en såkallad "nöt" säsong.
Forwardsbesättningen däremot behöver förstärkas rejält, vi lever alldeles för mycket på våran täta defensiv. Våran första lina är bra, men jag skulle gärna se den som andra nästa år. Vi måste in med mer skicklighet i första linan, inget ont om våran nuvarande som har gjort succe i år. Men ärligt talat så är inte "ölvestad" en första spelare. In med en Hlavac/Ekman/Thoresen där istället. Det ska dock tilläggas att vi har en riktigt fin bredd, men frågan är om det är så bra som det blivit. Utan HArdy hade detta kunnat sluta a la 2009...
OBS!!! Jag är inte pessimist, jag har förälskat mig i årets upplaga, men i ärlighetens namn tror ni att detta lag skulle leverera år in och år ut?

Vi har en såkallad "nöt" säsong.
- Remy Lebeau
"Han pekas ut som mannen bakom Djurgårdens heta målvakter.
Nu kan Sportbladet avslöja att succétränaren Jonas Forsberg, 34, är på väg bort från klubben.
– Min framtid är väldigt osäker, säger han själv."
"Både Gustaf Wesslau och Stefan Ridderwall har utgående kontrakt och uppvaktas av andra klubbar.
– Min agent förhandlar med Djurgården, mer kan jag egentligen inte säga. Men jag trivs jättebra i klubben och hoppas att det löser sig, säger Wesslau."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6890702.ab
Undrar om Tellan bara är påtänkt utifall Wesslau lämnar?
Nu kan Sportbladet avslöja att succétränaren Jonas Forsberg, 34, är på väg bort från klubben.
– Min framtid är väldigt osäker, säger han själv."
"Både Gustaf Wesslau och Stefan Ridderwall har utgående kontrakt och uppvaktas av andra klubbar.
– Min agent förhandlar med Djurgården, mer kan jag egentligen inte säga. Men jag trivs jättebra i klubben och hoppas att det löser sig, säger Wesslau."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6890702.ab
Undrar om Tellan bara är påtänkt utifall Wesslau lämnar?
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Skitsnack. Att inte Ölvestad, så som han spelat den här säsongen, är en spelare för första linan är jävligt fel. Vår första lina har dessutom den enormt viktiga egenskapen att de 3 speltyperna passar oerhört väl tillsammans.henka83 skrev: Forwardsbesättningen däremot behöver förstärkas rejält, vi lever alldeles för mycket på våran täta defensiv. Våran första lina är bra, men jag skulle gärna se den som andra nästa år. Vi måste in med mer skicklighet i första linan, inget ont om våran nuvarande som har gjort succe i år. Men ärligt talat så är inte "ölvestad" en första spelare.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Helt rätt. Backsidan är och har under de senaste åren varit vår klart svagaste del. Nu har visserligen Oskar Eklund höjt sig flera nivåer och övriga presterar nära sitt max. Tillsammans med en målvakt "in the zone" och en forwarsbredd man bara kunde drömma om för några år sedan har Hardy tagit detta lag till en nivå ingen hade kunnat vänta sig.Mäklaren skrev:Det känns som att det mesta av krutet just nu bör läggas på att förlänga med Mackan. Offensiven är bra som den är, möjligtvis att en spelare som Nisse Ekman skulle vara intressant. Backsidan däremot känns det som att vi måste förstärka till nästa säsong.
Bara för att det gått över förväntan i år får vi inte bli fartblinda och tro att vi kommer att vara ett topplag även nästa år utan att våga granska truppen kritiskt. Ska man hålla sig kvar i toppen måste man hela tiden utveckla och förnya organisationen.
Största problemet med backsidan idag är att vi har för få bra tvåvägsbackar. Som jag ser det är det bara Timmy och Ragge som är bra åt båda håll. Ante och Kyle är bra framåt medan Printz är bra bakåt. Eklund har en bit kvar och med mer rutin kan han nog bli en ny Timmy P.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DIF:s ekonomiska situation gör dock att klubben måste vara realistiska och ha tålamod med de yngre spelarna klubben har. Om DIF ska behålla Oscar Eklund och Alexander Deilert måste de få speltid i klubben. DIF ska bara värva spelare till första back- och andra backpar och till första och andrakedjan. Klubben ska inte värva breddspelare utifrån. Om Timmy P lämnar DIF för KHL nästa säsong ersätts han bäst av Deilert. Om Holmqvist JR även lämnar DIF måste klubben däremot satsa på en spetsback utifrån. I sammanhanget måste Engqvist, som sannolikt försvinner till NHL, ersättas i andrakedjan av en spetsspelare utifrån.BOMBOM BOUCHARD skrev:Helt rätt. Backsidan är och har under de senaste åren varit vår klart svagaste del. Nu har visserligen Oskar Eklund höjt sig flera nivåer och övriga presterar nära sitt max. Tillsammans med en målvakt "in the zone" och en forwarsbredd man bara kunde drömma om för några år sedan har Hardy tagit detta lag till en nivå ingen hade kunnat vänta sig.
Bara för att det gått över förväntan i år får vi inte bli fartblinda och tro att vi kommer att vara ett topplag även nästa år utan att våga granska truppen kritiskt. Ska man hålla sig kvar i toppen måste man hela tiden utveckla och förnya organisationen...
- Jim Morrison
Ölvestad-Ottosson-Nilson
Ekman-Krüger-Nordgren
Ser inte så dumt ut ändå.
Ekman-Krüger-Nordgren
Ser inte så dumt ut ändå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Visst måste vi vara realistiska. Men att ersätta Timmy med Deilert är att undervärdera Timmy och övervärdera Deilert. Två helt skilda spelartyper ock stor klasskillnad.Östgöten skrev:DIF:s ekonomiska situation gör dock att klubben måste vara realistiska och ha tålamod med de yngre spelarna klubben har. Om DIF ska behålla Oscar Eklund och Alexander Deilert måste de få speltid i klubben. DIF ska bara värva spelare till första back- och andra backpar och till första och andrakedjan. Klubben ska inte värva breddspelare utifrån. Om Timmy P lämnar DIF för KHL nästa säsong ersätts han bäst av Deilert. Om Holmqvist JR även lämnar DIF måste klubben däremot satsa på en spetsback utifrån. I sammanhanget måste Engqvist, som sannolikt försvinner till NHL, ersättas i andrakedjan av en spetsspelare utifrån.BOMBOM BOUCHARD skrev:Helt rätt. Backsidan är och har under de senaste åren varit vår klart svagaste del. Nu har visserligen Oskar Eklund höjt sig flera nivåer och övriga presterar nära sitt max. Tillsammans med en målvakt "in the zone" och en forwarsbredd man bara kunde drömma om för några år sedan har Hardy tagit detta lag till en nivå ingen hade kunnat vänta sig.
Bara för att det gått över förväntan i år får vi inte bli fartblinda och tro att vi kommer att vara ett topplag även nästa år utan att våga granska truppen kritiskt. Ska man hålla sig kvar i toppen måste man hela tiden utveckla och förnya organisationen...
Staffan K mot Timmy är ett mer okey byte. Men jag hoppas verkligen att Timmy stannar och att vi dessutom kan signa Staffan på ett flerårskontrakt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Hejsan Jag har bara en fundering på Zigomanis, både om skadan han har även om ni sulle tänka er att ha han kvar ett år till ??
Hoppas på vinst i eftermiddag.
Hoppas på vinst i eftermiddag.
Det finns bara ett DJURGÅRDEN.
Chansen att vi behåller Zigomanski är nog ganska minimal tyvärr. Det är heller inte meningen att en spelare med hans CV ska spela 3:e femma i elitserien.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Problemet om DIF inte spelar in lagets yngre backar i laget är att det inte finns ersättare till de äldre när de har tjänat ut. Många har kritiserat Hardys satning på Oscar Eklund den här säsongen, istället för att se det långsiktiga att varje år försöka spela in en junior på backsidan. Det är därför i min bok helt rätt att spela in Deilert nästa säsong (om han stannar). Deilert har fortfarande mycket att lära i det defensiva spelet, men han är defenitivt en talang i PP.BOMBOM BOUCHARD skrev:Visst måste vi vara realistiska. Men att ersätta Timmy med Deilert är att undervärdera Timmy och övervärdera Deilert. Två helt skilda spelartyper ock stor klasskillnad.
Staffan K mot Timmy är ett mer okey byte. Men jag hoppas verkligen att Timmy stannar och att vi dessutom kan signa Staffan på ett flerårskontrakt.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Visst är det rätt att spela in yngre backar.Östgöten skrev:Problemet om DIF inte spelar in lagets yngre backar i laget är att det inte finns ersättare till de äldre när de har tjänat ut. Många har kritiserat Hardys satning på Oscar Eklund den här säsongen, istället för att se det långsiktiga att varje år försöka spela in en junior på backsidan. Det är därför i min bok helt rätt att spela in Deilert nästa säsong (om han stannar). Deilert har fortfarande mycket att lära i det defensiva spelet, men han är defenitivt en talang i PP.BOMBOM BOUCHARD skrev:Visst måste vi vara realistiska. Men att ersätta Timmy med Deilert är att undervärdera Timmy och övervärdera Deilert. Två helt skilda spelartyper ock stor klasskillnad.
Köper att Timmy behöver ersättas av en stark 2-vägsback. Deilert kanske fungerar som ersättare av Holmqvist Jr. Om Timmy lämnar DIF kanske Fernholm är ett bra alternativ.BOMBOM BOUCHARD skrev:Visst är det rätt att spela in yngre backar.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Haha, jo. För fotbollen mådde ju så bra av att värva Touma.Östgöten skrev:Köper att Timmy behöver ersättas av en stark 2-vägsback. Deilert kanske fungerar som ersättare av Holmqvist Jr. Om Timmy lämnar DIF kanske Fernholm är ett bra alternativ.BOMBOM BOUCHARD skrev:Visst är det rätt att spela in yngre backar.
Ledningen ska inte värva en hatad spelare.

Sen tror jag inte han vill komma tillbaka, även han får feting cash.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Fernholm är ju för fan inte ens bra. Vad ska vi med honom till?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.