Slutspelstråden 2009/10
Re: Slutspelstråden 2009/10
Jag tycker det är lite konstigt att vi seglar upp som en favorit här. Både Aftonbladet och Hockeykanalens "experter" tippar 4-2 i matcher till oss. Vi måste vinna samtliga hemmamatcher för att ha någon chans, tror jag.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Enligt?Mäklaren skrev:Ragge har gjort en assist.SirDIFalot skrev:Fan skandal att varken Otto, Ragge eller Tjärna gjort en enda poäng hittills. De måste producera framåt om vi ska slå plastklubben.
Även om jag tycker både Ragge och Otto varit bra. Tjärna har väl varit som vanligt... sisådär.
Expert.
www.hockeyligan.seSirDIFalot skrev:Enligt?Mäklaren skrev:Ragge har gjort en assist.SirDIFalot skrev:Fan skandal att varken Otto, Ragge eller Tjärna gjort en enda poäng hittills. De måste producera framåt om vi ska slå plastklubben.
Även om jag tycker både Ragge och Otto varit bra. Tjärna har väl varit som vanligt... sisådär.
-
Tjärnqvist gjorde i och för sig mål i kvart nr 1...
Edit. Nej det gjorde han inte det var i sista matchen mot Frölunda. My misstake
Edit. Nej det gjorde han inte det var i sista matchen mot Frölunda. My misstake
Senast redigerad av DIFVästertorp den 2010-03-31 13:41:53, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdens IF
- Remy Lebeau
Linköping fullbordade sin vändning från 1–3 till 4–3 i kvartsfinalen mot Frölunda.
Då hyllade lagkaptenen Magnus Johansson publiken.
– Det värsta tryck jag varit med om, de lyfte oss enormt, ler han efter 4–2 i sjunde och avgörande mötet
"
Stackars människa. Han har ingen aning om vad som väntar. Men man slutas aldrig förvånas över plastklubben.
Då hyllade lagkaptenen Magnus Johansson publiken.
– Det värsta tryck jag varit med om, de lyfte oss enormt, ler han efter 4–2 i sjunde och avgörande mötet
"
Stackars människa. Han har ingen aning om vad som väntar. Men man slutas aldrig förvånas över plastklubben.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Fortfarande pratar gubben Johansson om trycket på hemmaarenan! Menmen, han kommer ju få en upplevelse han inte glömmer på länge på lördag!
Nja, radiosportens sk "expert", den notoriske DIF hataren L-G Jansson, tippar lhc som vinnare i den här semifinalen. Dock så brukar han ju inte tippa rätt, så det ser minsann lovande ut.Soulsic skrev:Jag tycker det är lite konstigt att vi seglar upp som en favorit här. Både Aftonbladet och Hockeykanalens "experter" tippar 4-2 i matcher till oss. Vi måste vinna samtliga hemmamatcher för att ha någon chans, tror jag.
Äh med all rätt ju! =)Kentta skrev:Fortfarande pratar gubben Johansson om trycket på hemmaarenan! Menmen, han kommer ju få en upplevelse han inte glömmer på länge på lördag!
De har ju den här galna klacken; http://www.cholstenson.se/lkpgtifo/lkpg ... 205007.jpg
Djurgården
Glad Påsk till alla i Djurgårdsfamiljen!
Någon som vet om E4 Norra har öppet nu på Lördag (3/4)?
The only thing that´s worse then one is none!
Djurgårn tills jag DÖR!!!!!!
Djurgårn tills jag DÖR!!!!!!
- mannge
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
tobwid skrev:Glad Påsk till alla i Djurgårdsfamiljen!
Öppnar 14.00.
Blue Brigade A11
Ingen avstänging för Pihl
Som ämnet lyder, ingen avstänging för Pihl!
Är det inte lite konstigt? Nu är det helt okej att peka finger åt domaren, utan någon disciplinär åtgärd? Skulle aldrig kunna tänka mig ens en 10 åring peka finger åt en domare! Men ifall det skulle hända, då skulle det utan problem bli en längre avstängning eller något liknande för spelaren!
Vad tycker ni om beslutet?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6895744.ab
Är det inte lite konstigt? Nu är det helt okej att peka finger åt domaren, utan någon disciplinär åtgärd? Skulle aldrig kunna tänka mig ens en 10 åring peka finger åt en domare! Men ifall det skulle hända, då skulle det utan problem bli en längre avstängning eller något liknande för spelaren!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Det var väl ingen som hade räknat med att vi skulle sopa hem det här i fyra raka matcher, men man blir ju jävligt nedstämd med tanke på hur dåligt vi spelade ikväll.
Två raka hemma nu, och vi vinner minst en, det ger ett 3-2 läge inför sjätte i Linköping.
Jag tror vi fixar det, men då får vi inte spela som idag.
In Hardy we trust.
Två raka hemma nu, och vi vinner minst en, det ger ett 3-2 läge inför sjätte i Linköping.
Jag tror vi fixar det, men då får vi inte spela som idag.
In Hardy we trust.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Re: Ingen avstänging för Pihl
Tycker det är helt rätt! Inte fan ska man behöva missa ett par matcher för att man ger fingret. Tycker Winnerborg markerade nog genom ett matchstraff! Behöves inget mer straff i denna situation .Leijon skrev:Som ämnet lyder, ingen avstänging för Pihl!
Re: Ingen avstänging för Pihl
Var väl inte bara fingret utan även det i kulisserna som rök, bla en dörr. Honken jr fick ju som bekant 2 matcher för liknande. Men alla döms vi olika inför lagen.Hawk skrev:Tycker det är helt rätt! Inte fan ska man behöva missa ett par matcher för att man ger fingret. Tycker Winnerborg markerade nog genom ett matchstraff! Behöves inget mer straff i denna situation .Leijon skrev:Som ämnet lyder, ingen avstänging för Pihl!

2014-04-07, vad hände?
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Antal biljetter kvar: Cirka 3000 stycken
Har de alltså sålt slut på 7-8000 biljetter på 2 timmar och 15 minuter?
Har DIF med andra ord tjänat ungefär 1-2miljoner på 2 timmar? Haha jävlar, den lönen skulle man ha haft i timman.
Har de alltså sålt slut på 7-8000 biljetter på 2 timmar och 15 minuter?
Har DIF med andra ord tjänat ungefär 1-2miljoner på 2 timmar? Haha jävlar, den lönen skulle man ha haft i timman.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!