Silly season
- Killer Kennholt
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja de är inte fel att vänta tills NHL är över.. Finns ju en del spelare som kan bli över.. Satt å kika på Rangers - Devils nyss, finns en sån skön spelare i Rangers, #44 Ryan Hollweg.. Skulle passa bra in i DIF.. Inte för att han kommer att komma men.. Skulle vilja ha en sån spelar typ till, påminner lite om ölven faktiskt.. Men men.. Den som lever får se..
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Instämmer till fulloDon_T skrev:Backa ett år! Hur såg det ut då?
Tycker att det ser bra och spännande ut inför 2006/2007!
Förra säsongen värvade vi från Norge, bänken i Skellefteå osv.
I år har vi värvat från SSK, LHC och Färjestads bänk.
Dessutom har vi värvat yngre spelare, och mycket lovande sådana.
Inte en chans att Douglas Murray kommer hem än på ett tag. Han har haft en bra första säsong i Sharks och kommer säkert vara ordinare nästa år så honom ser vi nog inte på ett tag. Men jag håller med om att det skulle sitta fint om vi kunna få hem honom och att han är en jävel på att tacklas.Ritterwand skrev:Gillar Högardh, skulle gärna se honom i DIF.
Vad det gäller förstärkningar från Nordamerika så finns det ju en något bortglömd Djurgårdare i San Jose's Douglas Murray. Han är toppback i deras AHL-lag men 6-7:e back i NHL-laget, dvs precis på gränsen mellan AHL och NHL. Ingen liten kille precis, 191cm 110kg, dessutom gener från Lasse Björn (som är hans morfar har jag för mig). Lär vara rätt duktig på att tacklas...
"It is what it is" - Todd Bertuzzi
-
Blir nog svårt att hitta två centrar a la Patric Kjellberg. En sån bra spelare får vi nog aldrig se i DIF igen.
Peter Högardh skulle vara ett bra nyförvärv. En center som gör en hel del poäng. Skulle bidra till offensiven. Däremot tycker jag att Witehall e för gammal och träig. Han har haft sina bästa år. Då har vi redan en sådan spelartyp i Jimmie Ölvestad.
Det vi framför allt behöver är en målskytt och defensiv back till.
Vad hände med Micke Magnusson? Har han lagt av?
Peter Högardh skulle vara ett bra nyförvärv. En center som gör en hel del poäng. Skulle bidra till offensiven. Däremot tycker jag att Witehall e för gammal och träig. Han har haft sina bästa år. Då har vi redan en sådan spelartyp i Jimmie Ölvestad.
- Diffe89
- Kontakt:
Ja, Micke har tyvärr lagt av. Men är Högardh verkligen center?DIF 4 EVER skrev:Blir nog svårt att hitta två centrar a la Patric Kjellberg. En sån bra spelare får vi nog aldrig se i DIF igen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Läste det jag också, vore ju verkligen bra om vi kunde få hit honom men det känns änså som han blir kvar i FBK ett tag till.BOMBOM BOUCHARD skrev:Läste i Expressen att vi visst var intresserade av Robin Jonsson i FBK. Jag tycker att han vore ett utmärkt nyförvärv, han var riktigt bra i slutspelet , en mycket lovande spelare.
Men inte kan väl Färjestad släppa iväg honom?
Någon som vet mer?
"It is what it is" - Todd Bertuzzi
- Kid Notorious
Robin Jonsson är stockholmare från början, så man får hoppas att han vill flytta "hem" igen.
- grandstoff