S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010
Re: S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010
http://difhockey.se/match.php?id=2180
Den här matchen bör räcka som tändvätska. Har aldrig grinat på hockey förr men den här matchen rann det över totalt. För övrigt är det hur vidrigt som helst att Lillhonken var med och saboterade den säsongen. Kommer ihåg hur besviken jag var när vi värvade honom p.g.a. hans sejour i LHC men nu känns det lite bättre i alla fall.
Så som alla fotbollsintresserade känner för ajk, så känner jag för det här dynggänget. Har egentligen inte så mycket att göra med spelarna, det är White Lions som plockar fram det värsta ur mig. Hur de, sedan jag blev säsongare, har spottat på oss, skrattat högt, gottat sig i dess styrelses skickliga agerande och sportsliga högkonjuktur samtidigt som vi genomgått ett stålbad och förlitat oss på Linkan.
Nu fick inte Linkan kvar, Pär Bäcker är inte längre förstacenter. Borta är alla backar av allsvensk kvalitet.
Idag står vi med en homogen grupp, där samtliga bidrar till laget. Är det inte Krüger, så är det Ante, Nicky, Tim E, Falken, Kyle m.fl. som kliver in och gör matchavgörande insatser. Det behöver vår förstakedja.
Det här kommer att bli en grym känslomässig holmgång. Vi har världens chans att knäppa de "nyrika", bortskämda, feta chokladmumsarna på näsan och mala ner dem, byte efter byte. Vi ska visa dem hur man arbetar tillsammans. Hur den röda maskinen smakar på dem, äter av dem, bit för bit och till slut ska vi stå där, festande som gamar på resterna som blivit kvar.
Vi ska inte glömma vad som hänt tidigare. Vi spelar nu för heder och upprättelse och det finns inte en klubb i elitserien vår klubb bör önska så mycket olycka som det här franchiselaget som snubblat in på fel kontinent.
Jag hatar dem. Truly. Jag hatar att förlora mot dem. Jag hatar deras vanor, kultur och inställning. De kan dra åt....
På torsdag åker vi!
Den här matchen bör räcka som tändvätska. Har aldrig grinat på hockey förr men den här matchen rann det över totalt. För övrigt är det hur vidrigt som helst att Lillhonken var med och saboterade den säsongen. Kommer ihåg hur besviken jag var när vi värvade honom p.g.a. hans sejour i LHC men nu känns det lite bättre i alla fall.
Så som alla fotbollsintresserade känner för ajk, så känner jag för det här dynggänget. Har egentligen inte så mycket att göra med spelarna, det är White Lions som plockar fram det värsta ur mig. Hur de, sedan jag blev säsongare, har spottat på oss, skrattat högt, gottat sig i dess styrelses skickliga agerande och sportsliga högkonjuktur samtidigt som vi genomgått ett stålbad och förlitat oss på Linkan.
Nu fick inte Linkan kvar, Pär Bäcker är inte längre förstacenter. Borta är alla backar av allsvensk kvalitet.
Idag står vi med en homogen grupp, där samtliga bidrar till laget. Är det inte Krüger, så är det Ante, Nicky, Tim E, Falken, Kyle m.fl. som kliver in och gör matchavgörande insatser. Det behöver vår förstakedja.
Det här kommer att bli en grym känslomässig holmgång. Vi har världens chans att knäppa de "nyrika", bortskämda, feta chokladmumsarna på näsan och mala ner dem, byte efter byte. Vi ska visa dem hur man arbetar tillsammans. Hur den röda maskinen smakar på dem, äter av dem, bit för bit och till slut ska vi stå där, festande som gamar på resterna som blivit kvar.
Vi ska inte glömma vad som hänt tidigare. Vi spelar nu för heder och upprättelse och det finns inte en klubb i elitserien vår klubb bör önska så mycket olycka som det här franchiselaget som snubblat in på fel kontinent.
Jag hatar dem. Truly. Jag hatar att förlora mot dem. Jag hatar deras vanor, kultur och inställning. De kan dra åt....
På torsdag åker vi!
Väldigt bra skrivet, applåder! Den matchen (och till viss del senaste kvartsfinalserien) är en stor anledning till varför jag avskyr LHC, hade det här inte inträffat hade jag nog viftat bort dom som det köpelag dom är.odburt skrev:http://difhockey.se/match.php?id=2180
Den här matchen bör räcka som tändvätska. Har aldrig grinat på hockey förr men den här matchen rann det över totalt. För övrigt är det hur jävla vidrigt som helst att Lillhonken var med och saboterade den säsongen. Kommer ihåg hur besviken jag var när vi värvade honom p.g.a. hans sejour i LHC men nu känns det lite bättre i alla fall.
På torsdag åker vi!
In Hardy we trust.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Odburt is back...
Hata LHC!

Hata LHC!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Men över en matchserie kan man inte gnälla så mycket. Det året var de mycket bättre än oss och gjorde både Ossi och Larsson mänskliga. Men året innan, vi hade ju dem, vi spelade bra, sen gjorde Honken det där skitmålet på teken från högerflanken. Jag minns det som igår, om man så väcker mig i sömnen.Edin skrev: Väldigt bra skrivet, applåder! Den matchen (och till viss del senaste kvartsfinalserien) är en stor anledning till varför jag avskyr LHC, hade det här inte inträffat hade jag nog viftat bort dom som det köpelag dom är.
In Hardy we trust.
Mycket bra skrivet. Jag håller med dej i allt. nästan. Jag skulle hatat dom även om vi tog bort förlustmatcherna mot dem. Jag hatar lhc lika mycket som jag hatar aik jag kommer vara mer skadeglad efter en seger än glad för segern. Även om jag älskar mer än vad jag hatar. cluben är inte värda ett piss. jag hoppas att dom blir så överkörda att dom ALDRIG kommer att glömma den här semifinal serien.odburt skrev:text
Mot det 17:e guldet!
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Måste bara passa på att visa upp den skönaste bilden jag sett på forumet, upplagd av odburt

odburt skrev:Han har ju, eh, hittat hem..
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Ha ha ha! Nostalgi! När var detta?sthlm_dif skrev:Måste bara passa på att visa upp den skönaste bilden jag sett på forumet, upplagd av odburt
odburt skrev:Han har ju, eh, hittat hem..
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hej.
Varför kallar ni oss för plast? Varför är ni så elaka?
Postat: 2008-02-04 23:16:11odburt skrev:Ha ha ha! Nostalgi! När var detta?
Trots att det var över 2 år sedan så ser jag den bilden så fort jag hör Fernholms namn

För att lhc är ett ihopköpt lag?Kärlek_LHC skrev:Hej.
Ingen historia, ingen kultur, ingen kärlek. Bara pengar... och plast.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
Historia,Kultur??
Jo men den verkar ni inte ha brytt er om er historia och kultur direkt!
Ni skryter nu med att ni har Sveriges bästa och största klack?
Okej vi backar bandet ca 5 år...
Vart var er klack då?
T.ex här
Ni är medgångssuportrar som kommer till hockey när er fotboll går åt helvete.
Och vadå köplag?
Är alla lag i NHL köplag då när dom draftar osv.
ALLA lag köper skillnaden är att oftast är Lhcs värvningar riktigt lyckade och gör poäng vilket gör dom syns lite mer.
Djurgården sveriges största medgångslag!!!!
Vart var er klack då?
T.ex här
Och vadå köplag?
ALLA lag köper skillnaden är att oftast är Lhcs värvningar riktigt lyckade och gör poäng vilket gör dom syns lite mer.
Du har inte gjort läxan grabben.forzacluben skrev:Historia,Kultur??
Vart var er klack då?
T.ex här
Och vadå köplag?
Djurgårdsfamiljen har kämpat med hockeyn under en längre tid nu. Vi har kämpat med att få publik till hockeyn som är var död under 2004/2005. Vi kom "inte tillbaka". Sedan slutet av 2006 fram tills nu har vi regerat på läktarna i Sverige, och detta har ingenting med fotbollen att göra? 2007 var ett bra fotbollsår, då kom vi trea och hade chans på guldet ända in i sista omgången. Sedan så kallar du oss för medgångssupportrar vilket också är felaktigt med tanke på att vi inte slutar gå om det går dåligt.
2007:
2008:
2009:
2010: , ,
Du har svårt att inse det faktum att era supportrar inte ens är i närheten av detta. Aldrig!
HÄR E SVERIGES SÄMSTA KLACK!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Jag har inte tid att skriva något längre vettigt svar just nu.forzacluben skrev:Historia,Kultur??
Vart var er klack då?
T.ex här
Och vadå köplag?
Men för alla ”besökare” som kommer att komma hit och prata om medgångssupportrar så kan jag rekommendera er att läsa dessa två krönikor
om DIF innan ni kommer med era inlägg.
+1000 sålda säsongskort i kurvan (800 klack 250 Aktiv) innan säsongen startade säger väl det mesta trots att vi slutade 10:a förra säsongen.
http://www.jarnkaminerna.se/artikel/sup ... n-tillbaka
http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... som-vantar
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- Lee Harvey Oswald
forzacluben skrev: Jo men ni verkar ha bra historia och kultur!
Ni har Sveriges bästa och största klack!
Okej vi i lhc backar....
Vart är vår klack då?![]()
Vi är medgångssuportrar som går på hockey, för vi har ingen fotboll.
Och vi har ett köplag!
Vi köper av ALLA lag, till slut har vi ett eget
Djurgården sveriges största lag!!!!
Så länge alla Lhc-fans är så här ödmjuka så är ni mer än välkomna på detta forum....

Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2010-03-31 08:40:35, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kul att det här gänget valt att regga sig här på difhockey.se:

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jag hatar LHC. De är så långt ifrån mina värderingar man kan komma. Jämför klubbkänslan i DIF med den i deras tattarlag - ha ha ha.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.