Skellefteå är farligt underskattade och kan säkert skapa spänning i den serien. Fast i långa loppet är HV starkare och lär vinna med 4-2 eller kanske 4-3 i matcher.
Däremot har jag en jobbig känsla inför våran Semifinal. Linköping känns läskigt tufft. Dessutom har vi haft det väldigt svårt borta mot just LHC vilket, om trenden med vårat bortafacit mot dom håller i sig gör att våran hemmafördel blir oerhört avgörande. Den måste vi utnyttja.
Kommer bli en oerhört tuff serie hursomhelst och det känns vidöppet. Deras PP och omställningar är livsfarliga och dom har många grymt skickliga hockeyspelare.
warrant skrev:Då var skoterraggarna klara för semi..Och plastklubben med.
HV71 - Skellefteå
DIF - lhc
Men inte dicken, tyvärr
Det som känns lite jobbigt en skön säsong som denna, är ju att FBK Dicken Axelsson inte får uppleva en semi i år! Man unnar ju verkligen en gammal DIF- ikon att nå framgång.
Rak Rygg tack! skrev:
Det som känns lite jobbigt en skön säsong som denna, är ju att FBK Dicken Axelsson inte får uppleva en semi i år! Man unnar ju verkligen en gammal DIF- ikon att nå framgång.
Dick Axelsson, DIF-ikon? Det är väl att ta lite väl mycket. Det jag minns honom som är en lite mentalt svag kille med lite problem utanför isen. Unnar du Daniel Fernholm framgången i linköping med?
Unnar aldrig en spelare som gått från oss till en konkurrent. Oavsett bakgrunden bakom detta. Fanns andra lag än färjestad han hade kunnat gått till.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Rak Rygg tack! skrev:
Dick Axelsson, DIF-ikon? Det är väl att ta lite väl mycket. Det jag minns honom som är en lite mentalt svag kille med lite problem utanför isen. Unnar du Daniel Fernholm framgången i linköping med?
Unnar aldrig en spelare som gått från oss till en konkurrent. Oavsett bakgrunden bakom detta. Fanns andra lag än färjestad han hade kunnat gått till.
Jag ska väl inte behöva lägga upp ironi-förklaringen igen?
För det måste varit det de handlade om. Annars har "Rak Rygg tack" inte alla chips i skålen.
Tror att Lhc brände en hel del krut nu under de senaste dagarna, kanske så pass att det blir en fördel för DIF. Grabbarna har ju haft en tid nu att ladda och snacka mycket. Men i slutspel kan det ju gå hur som helst..
jensa85 skrev:
Jag ska väl inte behöva lägga upp ironi-förklaringen igen?
För det måste varit det de handlade om. Annars har "Rak Rygg tack" inte alla chips i skålen.
Ironi har aldrig funkat bra på ett forum som det här. Speciellt inte när någon som man aldrig sett förr och vet var man har den personen, gör det.
Man vågar aldrig utgå från något. Man slutas aldrig förvånas över folk, även om det här förhoppningsvis var ironi.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Självklart ska både Jämtin och Fernholm köras över men det mesta av krutet ska läggas på att köra över deras så kallade stjärnor, det tycker jag saknades i förra slutspelet på lhc.
Mer tacklingar och lite små fula grejer på Hlavac och Hlinka med flera så de inte får dem där ytorna som de är inte är sena på att utnyttja.