Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
halloj
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av halloj »

Hitsu du har PM, kan säga att jag har en biljett till B-etaget och skulle vilja byta till A.
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Informationen jag fått från DIF hockey är att man inte får välja etage i klacken. Har du övre måste du stå där och har du nedre måste du stå där. Sen är det fritt att placera sig på sitt etage
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Jag tycker att DIF Hockey borde göra en hörna inne på Globen där personer som har biljetter på olika etage kan byta med varandra så att alla kommer rätt.
Min polare kommer till exempel att hamna fel i semifinal 4, och det vore ju utmärkt om det fanns en plats där alla som ville byta kunde träffas.
Överväger att skicka ett mail till Jan Ednertz angående detta. Det hade nog underlättat för en hel del besökare.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Missat denna tråden så repostar min fråga.

Hur svårt kan det tänkas vara att få tag i riktigt bra långsidebiljetter till Semi 4? (och även 5)

Funderade på om man skulle "chansa" och sitta med F5 intryckt lite innan 09.00 på måndag (ticnet) eller om man skulle ta det säkra före det osäkra och köpa loss aktiv sittplats redan nu till semi 4 och 5.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Henkos skrev:Hur svårt kan det tänkas vara att få tag i riktigt bra långsidebiljetter till Semi 4? (och även 5)
Köper du tidigt på måndag får du garanterat en bra biljett, det råder inget tvivel om det.
Det lär ju inte sälja slut på 35 minuter som Iron Maiden konserten på Stadion gjorde :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

sthlm_dif skrev:
Henkos skrev:Hur svårt kan det tänkas vara att få tag i riktigt bra långsidebiljetter till Semi 4? (och även 5)
Köper du tidigt på måndag får du garanterat en bra biljett, det råder inget tvivel om det.
Det lär ju inte sälja slut på 35 minuter som Iron Maiden konserten på Stadion gjorde :wink:
Jo, det rader tydligen stora tvivel om det. Satt pa laset nu pa ticnet nar biljetterna slapptes och det basta som fanns pa A-sektionen var A6.. :S

Tog istallet o bokade tva pa B8, dalig koll pa om det var ratt eller fel?
Lange sen ja kika hockey i Globen.

Skapligt missnojd iaf :\
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Har köpt biljetter nu, någon som har koll på hur man betalar dom med presentkort? Fick höra från en kompis att man skall skicka in presentkortet till ticnet med namn adress bokningsnummer och bankkonto, stämmer det? Är jag ensam om detta?
gul-röd-blå

Inlägg av gul-röd-blå »

Hej!

Jag har en fråga som jag hoppas att någon kan svara på.
Vart kan man köpa klackbiljetter till etage A? :)
Användarvisningsbild
mannge
Kontakt:

Inlägg av mannge »

gul-röd-blå skrev:Hej!

http://www.difhockey.se/biljettkategorier.php?typ=klack

varsågod. Vet dock inte helt säkert om etage A biljetterna är slut eller inte. Antar också att du menar till semi 4 eller 5 (i Globen).
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Rolf-David

Inlägg av Rolf-David »

Var och skulle köpa biljetter till S4 idag. 10 över 9 var jag framme i kassan och då var alla långsidebiljetter på sektion A.
------------------------
En Djurgårdsmaskin
gul-röd-blå

Inlägg av gul-röd-blå »

mannge skrev:

varsågod. Vet dock inte helt säkert om etage A biljetterna är slut eller inte. Antar också att du menar till semi 4 eller 5 (i Globen).

Det där visste jag redan men står ju bara att man hamnar på etage B om man köper nu.
Har stått så sen biljetterna släpptes så de kan omöjligt vara slut.
Tänkte om man bara kan köpa biljetterna till etage A i globen eller så?
Eller så kanske de säljer slut på etage B först bara eller har någon biljett till A till semifinal 4 och/eller 5?
Användarvisningsbild
Rolf-David

Inlägg av Rolf-David »

gul-röd-blå skrev:
mannge skrev:

Det där visste jag redan men står ju bara att man hamnar på etage B om man köper nu.
Eller så kanske de säljer slut på etage B först bara eller har någon biljett till A till semifinal 4 och/eller 5?
Som sagt, jag hängde på luckan i morse och då fanns det utspridda singelbiljetter kvar på långsidan på etage A. Vill du ha flera biljetter tillsamans på A får du sitta i kurvan. Annars är det etage B som gäller för långsidebiljetter, tror det är lite uppbokade biljetter på A-långsidan för säsongare och så? Jag kollade bara semifinal 4 också kanske ska tilläggas
------------------------
En Djurgårdsmaskin
Användarvisningsbild
mannge
Kontakt:

Inlägg av mannge »

gul-röd-blå skrev: Det där visste jag redan men står ju bara att man hamnar på etage B om man köper nu.
Hmm.. Jag är inte helt hundra. Men när jag beställde mina biljetter så har jag för mig att det stod till nedre etaget (A). Min tanke var iaf att beställa till A, men min salongsberusning kanske gjorde så att jag läste fel. Beställde ca 3 timmar efter fredagsmatchen.

Men ser nu precis som du säger att det står övre etaget.
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ska äntligen ta mig till Globen efter lite övertalningar om barnvakt och sånt. Bokade 2 biljetter till semi4 på ticnet och betalade direkt.

Frågan lyder:
Kan jag vänta till matchdag innan jag hämtar ut biljetterna? (alltså den 7 april)

Jag antar att det går och att jag kan dyka upp vid 18:00 men jag frågar för att veta säkert.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
mannge
Kontakt:

Inlägg av mannge »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Ska äntligen ta mig till Globen efter lite övertalningar om barnvakt och sånt. Bokade 2 biljetter till semi4 på ticnet och betalade direkt.

Frågan lyder:
Kan jag vänta till matchdag innan jag hämtar ut biljetterna? (alltså den 7 april)

Jag antar att det går och att jag kan dyka upp vid 18:00 men jag frågar för att veta säkert.
Så som jag har uppfattat det så är det bara "säsongare" (klack samt sittplats) som inte kan hämta ut biljetter på matchdagen. Så det ska nog inte vara några problem. Dock så lär det väl vara långa köer som det varit hittills. Men det är en annan sak. :wink:

Hur mår mini-bom-bom annars?
Blue Brigade A11
Skriv svar