Slutspelstråden 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspelstråden 2009/10

Inlägg av Edin »

sthlm_dif skrev: Oavsett motstånd så är vi favoriter, och detta ser riktigt jävla lovande ut.
Avslutningsvis;
Heja Skellefteå och Frölunda!
Jag hoppas också att Frölunda vinner, men det skulle vara rätt kul att få möta Färjestad och få chansen att knäppa Dick Axelsson på näsan.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Tror en ev match mot LHC kommer att bli en sk högriskmatch. Kan bli bråkigt både på och utanför rinken. Tror LHC verkligen längtar efter att få möta DIF i en avgörande semifinal.

Kommer ihåg Tony Mårtenssons kommentar då DIF vann den fjärde matchen på Hovet, "man sitter bara och ryser i båset och får ståpäls, vilken publik".

Tror faktiskt ett heltaggat DIF kan rubba LHC. Frågan är isf bara hur mycket krut vi då skulle ha kvar till en eventuell FINAL. Spännande dagar och veckor väntar 8)
Senast redigerad av Doyle den 2010-03-28 18:16:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Edin skrev:
sthlm_dif skrev: Oavsett motstånd så är vi favoriter, och detta ser riktigt jävla lovande ut.
Avslutningsvis;
Jag hoppas också att Frölunda vinner, men det skulle vara rätt kul att få möta Färjestad och få chansen att knäppa Dick Axelsson på näsan.
Sant.
Det hade varit lika underbart som ett sm guld, nästan i alla fall :wink:
Fyfan va han hade blivit hånad om vi slog ut dom ur en sjunde och avgörande på Hovet. Det är ju nästan så att man hade betalat DIF Hockey för att sätta igång intervjun som FBK gjorde med honom när de värvade honom... Hans ord han smakar som mumma att höra då "Bättre lag, bättre förening" (sa han om Färjestad).
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Undviker väldigt gärna LHC i semin.... alla har dundrat på senaste tiden om att HV & DIF kommer vara favoriter för en finalplats och jag tror det passar LHC alldeles förträffligt att ligga i bakvattnet och inte ha någon jättefavoritstämpel på sig mot oss. Ja, chansen finns absolut att vi kan vinna mot LHC men i en 7 matcher lång serie så är det ett jävligt tufft lag att möta med många spelskickliga lirare och en målvakt som verkligen kan stänga igen när det som bäst behövs (se bara till dagens match mot Fiskarna, förvisso räddad av stolparna 4 (!) gånger...).
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

För första, enda och sista gången i mitt liv håller jag på Frölunda. Dels för att jag vill slippa Slaka HC, men dels för att jag inte kan släppa tanken på att slå Frölunda i en final. Det hade varit det största som hänt mig någonsin.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bästa Semin för DIF = Saik
Frejdigt lag som sällan viker ner sig, dock utan riktig spets framåt & rätt så tamt PP.
DIF:s chans till avancemang, 60-40%

Bästa för publiken = Fbk
Alltid svåra att slå, har bra spetskompetens men halvdarrigt försvarsspel när man hamnar under press.
Kan bli roligaste matchserien i hela slutspelet.

Svåraste för DIF = Lhc.
Ett lag som likt HV71 (& DIF med för den delen) inte behöver spela på topp för att vinna matcher.
Otroligt bra spetskompetens offensivt, bra målvakt & ett 1:a klassigt PP.
Dock har detta lag historien emot sig då man oftast vikt ner sig när det gällt som mest.
Detta känns helt vidöppet.
DIF:s chans till avancemang, 50-50%
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nåt sånt.

Jag skulle dock vilja säga det är en liten fördel till LHC i en semifinalserie, tror de har större chans att vinna någon hemmamatch på Hovet / Globen än vad vi har att sno en match i Linköping. Nu har ju förvisso DIF hemmafördel men det gäller att vi höjer vårt hemmaspel rejält. I vilket fall tror jag det blir en ganska öppen historia med hyfsat fartfylld hockey mot LHC; man slipper tråkförsvar att såga sig igenom i varje fall.

Sitter just och funderar på hur stor fördel det är att få vila nästan en vecka innan nästa serie drar igång, tror faktiskt att det är en jäkla fördel i det långa loppet...första matchen kanske det tar ett litet tag att komma in i matchtempo igen men i det långa loppet måste det vara en fördel. Någon som orkar leta fram statistik på det? Alldeles oavsett vilket lag det blir har de ju just gått en tuff 7-matchers serie och kastas direkt in i hetluften mot DIF igen...tror det kan vara en liten fördel för oss. Speciellt match 4-5 som spelas nästföljande dag utan vila.
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Lee Harvey Oswald skrev:Bästa Semin för DIF = Saik
Frejdigt lag som sällan viker ner sig, dock utan riktig spets framåt & rätt så tamt PP.

Bästa för publiken = Fbk
Alltid svåra att slå, har bra spetskompetens men halvdarrigt försvarsspel när man hamnar under press.
Kan bli roligaste matchserien i hela slutspelet.

Svåraste för DIF = Lhc.
Ett lag som likt HV71 (& DIF med för den delen) inte behöver spela på topp för att vinna matcher.
Otroligt bra spetskompetens offensivt, bra målvakt & ett 1:a klassigt PP.
Dock har detta lag historien emot sig då man oftast vikt ner sig när det gällt som mest.
Detta känns helt vidöppet.
DIF:s chans till avancemang, 50-50%

Håller helt med ditt resonemang, Färjestad skulle va grymt kul om vi skulle slå ut dem, Lhc... vad är det för skit, tråkig publik, 100 % köpelag
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

sthlm_dif skrev:
Edin skrev:
Avslutningsvis;
Sant.
Fyfan va han hade blivit hånad om vi slog ut dom ur en sjunde och avgörande på Hovet. Det är ju nästan så att man hade betalat DIF Hockey för att sätta igång intervjun som FBK gjorde med honom när de värvade honom... Hans ord han smakar som mumma att höra då "Bättre lag, bättre förening" (sa han om Färjestad).
Men samtidigt finns ju risken att det är han som avgör till FBKs favör, och då måste vi ju begå kollektiv harakiri.

Men men, FBK skulle vara jäkligt kul, har ganska starka minnen ifrån början av millenniet och matcherna mot bollklubben, trots att man bara var en liten parvel...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sthlm_dif skrev:
Edin skrev:
Avslutningsvis;
Sant.
Han sa väl ändå "Bättre spelare, bättre organisation"
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

SirDIFalot skrev:Han sa väl ändå "Bättre spelare, bättre organisation"
Hehe, ja det stämmer nog.
Var ett tag sen jag såg den, så minnet kanske inte är på topp, men det är ju sak samma egentligen. Spelare/lag, förening/organisation :P
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Bryr mig inte om Dick. Han har inte varit bra efter han kom tillbaka från NHL, och verkar vara rätt så vek mentalt. Ingen spelare som berör mig, men inte heller någon spelare jag skulle vilja se i Djurgården igen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Asså, "bättre förening" finns fan inte, kärleken mellan spelare och fans är större här en någon annan stans...

Man blir ju nästan tårögd av att se denna, säsongen 09/10 kommer gå till historien!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Äppelmos skrev:Asså, "bättre förening" finns fan inte, kärleken mellan spelare och fans är större här en någon annan stans...

Man blir ju nästan tårögd av att se denna, säsongen 09/10 kommer gå till historien!
Kul att du gillar min film, there is more to come mate ;)
Expert.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

SirDIFalot skrev:
Äppelmos skrev:Asså, "bättre förening" finns fan inte, kärleken mellan spelare och fans är större här en någon annan stans...

Kul att du gillar min film, there is more to come mate ;)
Helt underbar, snacka om att fånga kärleken mellan fans och laget!
Skriv svar