K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
4sure
Säsongskort: Ja

Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)

Inlägg av 4sure »

Och för övrigt : Vem är "Martin"? Är det någon som bestämmer vad klacken ska göra? Det vore bra om det fanns en sådan som kunde hålla undan alla skitramsor som inte hör hockeyn till. Ge honom en skylt så man hittar karln...[/quote]
Vet du inte vem Martin är då har du inte varit i klacken länge!?[/quote]
Du kan ju fortfarande svara på hans fråga. ;)
Martin/Fonz är killen som varit på räcket i hela slutspelet.[/quote]
Det är ju pinsamt att inte veta det fall man står och klankar ner på DFG och inte har nån susning om djurgårdsfamiljen ! Ta reda på fakta innan du ens säger något!
Riktat mot season.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

-daniel- skrev:
warrant skrev:Denna kvartsfinalserie påminner lite om den som DIF hade mot Färjestad år 2000. DIF var stora favoriter och skulle vinna lätt enligt media. Det blev sju tuffa och jämna matcher.

Mot brynäs nu så blev det fem tuffa och jämna matcher.
Eh? Tycker den har noll liknelse med den år 2000. Då var det 7 tuffa matcher och vi vann med 4-3, här krossar vi Brynäs med 4-1 i matcher och det märks tydligt att det var klasskillnad mellan lagen.
Krossar är nog att ta i.fyra av matcherna blev det uddamålsseger i och en blev det 4-0 i.
Det kallar inte jag att krossa ett lag.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

warrant skrev:
-daniel- skrev:
warrant skrev:Denna kvartsfinalserie påminner lite om den som DIF hade mot Färjestad år 2000. DIF var stora favoriter och skulle vinna lätt enligt media. Det blev sju tuffa och jämna matcher.

Eh? Tycker den har noll liknelse med den år 2000. Då var det 7 tuffa matcher och vi vann med 4-3, här krossar vi Brynäs med 4-1 i matcher och det märks tydligt att det var klasskillnad mellan lagen.
Krossar är nog att ta i.fyra av matcherna blev det uddamålsseger i och en blev det 4-0 i.
Känslan var ändå att vi var överlägsna Brynäs. De gjorde sin enda riktigt bra match i K4 när vi vann med 2-1. Annars tycker jag faktiskt att det märktes oerhört tydligt att vi är ett bra mycket bättre lag med en bredare trupp som bara maler på & maler på...

Kvartsfinalserien mot FBK 2000 var ju en riktigt jävla svettig historia där Kaffebönderna hade chans att avgöra på hemmaplan i match 6 men där vi på något mirakulöst vis slingrar oss ur greppet och avgör på hemmaplan. Här vinner vi med 4-1 i matcher och det var verkligen inget snack om saken. Ser fortfarande inte riktigt vart du hittar liknelsen mer än att det var kvartsfinal. ;)
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

warrant skrev:
-daniel- skrev:

Om vi bortser från målen, och bara ser till själva spelet. Var det lika jämnt då tycker du? Det var som Daniel sa, klasskillnad.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Tycker det var jämnt hela serien. Och i match 4 var Brynäs det bättre laget stora delar av matchen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

warrant skrev:Tycker det var jämnt hela serien. Och i match 4 var Brynäs det bättre laget stora delar av matchen.
Match 1 på bortaplan kunde vi vunnit med 3-4 puckar om vi hade haft lite mer flyt, match 2 på hemmaplan var vi stora delar det bättre laget men Brynäs åt sig i kapp och avgjorde på en helt felaktig utvisning i OT. Match 3 i Gävle var det bara ett lag på banan. Match 4 var Brynäs i mitt tycke totalt bättre än oss i större delen av matchen och vi vinner kanske en smula oförtjänt. Match 5 var vi bättre hela matchen, sista 10 minutrarna slappnade laget av och då högg Brynäs direkt och kom ikapp.

Vi är det klart bättre laget i minst 10 perioder av de 15 spelade. Ser inte det som speciellt jämnt när vi dessutom vinner med 4-1 i matcher.
Användarvisningsbild
Tengil
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tengil »

Det var klasskillnad i de tre första matcherna. Sedan kom Brynäs upp ur skyttegravarna, övergav grishockeyn och började spela RIKTIG slutspelshockey. Då blev det betydligt jämnare.

Dock känns det precis som Hardy beskrev det, de har spelat på max. Känns som om DIF har en aning mer att klämma ur laget. Vi har också fått första målet i allla fem kvartsfinalerna, blir nog lite värre mot bättre motstånd när vi ibland kan tvingas jaga mot betydligt skickligare kontringsspelare än Brynäs.

För övrigt känns det jävligt gott att övriga delen av publiken svarar upp och buar ut mörkermännens (pojkarnas) försök att förstöra en stor hockeyfest med vidriga ramsor.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Vi har en distinkt egen spelidé som vi tror på och utför bra, och har känts storleken större än bif i år. Därmed inte sagt att något på förhand var avgjort, bif har stretat emot bra och gett oss en rejäl match.

Nu hoppas jag på fbk i semin! Har känslan av att det blir lite mer känslor och publiktryck mot färjestad, och sen är jag ju också sjukt svag för håkan loob-ramsan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Haha, jag vaknade av ett hest jubelskri mitt i natten och det tog en lång stund innan jag kopplade att det var jag själv som hade vrålat av lycka i sömnen! :lol:

Det känns jäkligt bra med semi, det var väldigt länge sedan. Jag är nöjd så här långt, men långt ifrån mätt. Det känns som att det är nu det roliga ska börja på riktigt!

FORZA DJURGÅR'N!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Hej alla glada Djurgårdare!

En fråga: Är det fria platser på aktiv sittplats i Globen under S4 och S5?

Tacksam för snabbt svar!
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIFference skrev:Hej alla glada Djurgårdare!

Tacksam för snabbt svar!
Nej, det är numrerat.
DIF!
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Daniel942 skrev:

Tacksam för snabbt svar!
Nej, det är numrerat.
Tack för ditt svar. Och man kan inte välja platser själv eller hur?
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIFference skrev:
Daniel942 skrev:

Tacksam för snabbt svar!
Nej, det är numrerat.
Tack för ditt svar. Och man kan inte välja platser själv eller hur?
Nix, det är som lotteri :P
DIF!
Wire

Inlägg av Wire »

Bedrövligt att man inte fick byta mellan nedre och övre etaget. Hamnade i nedre, medan mina polare fick övre.
Användarvisningsbild
DIFMOTRUBBET

Inlägg av DIFMOTRUBBET »

4sure skrev:Och för övrigt : Vem är "Martin"? Är det någon som bestämmer vad klacken ska göra? Det vore bra om det fanns en sådan som kunde hålla undan alla skitramsor som inte hör hockeyn till. Ge honom en skylt så man hittar karln...
Vet du inte vem Martin är då har du inte varit i klacken länge!?[/quote]
Du kan ju fortfarande svara på hans fråga. ;)
Martin/Fonz är killen som varit på räcket i hela slutspelet.[/quote]
Det är ju pinsamt att inte veta det fall man står och klankar ner på DFG och inte har nån susning om djurgårdsfamiljen ! Ta reda på fakta innan du ens säger något!
Riktat mot season.[/quote]

Är inte så lätt att veta att han heter just martin om man inte har pratat med han. Däremot kan man räkna ut att det är martin han menar.

OT: Fabriken får gärna nästa match gå under period pausen i läktaren och skramla pengar alternativt stå vid kioskerna, helst inte gå mitt framför näsan på än när DIF har boxplay. Annars bra TIFO.
Skriv svar