4sure skrev:
Eller om du inte vågar det så säg de till Martin i pausvilan, så lovar jag dig att han förmedlar vidare det.
!
Vågar? Redan där spricker grejen
Vad i hela helvete ska jag ens i djugårdsfamiljen behöva bry mig om en sådan sak att "våga"? Jag står för min sak, jag ropade emot de pajasramsorna varje gång och jag kommer fortsätta göra det.
Och för övrigt : Vem är "Martin"? Är det någon som bestämmer vad klacken ska göra? Det vore bra om det fanns en sådan som kunde hålla undan alla skitramsor som inte hör hockeyn till. Ge honom en skylt så man hittar karln...
4sure skrev:
Vafan om du har något att till tala om kom fram då!
Inte direkt att någon kommer slå dig eller nåt. Så mycket stake du har som skriver på forumet för att få det du vill ha sagt. Tror du seriöst någon sitter här inne och läser det du säger angående dom? Dom spyr gallra över dina åsikter på internet, visa lite stake och gå fram och säg din åsikt!
Hur ska du ha det? Bryr dom sig eller inte? De bryr sig inte vad jag skriver men ändå "spyr de galla"?
Min enkla åsikt är att specifika hatramsor gällande fotboll ska avhandlas på vår borg Stadion, vissa ramsor plockade från Bajen -AIK ska inte ens sjungas för att de är pinsamma (se en massa diskussioner i detta forum), och alla djurgårdare ska ställa upp för vår förening med en järnkamins vilja, styrka och tålamod.
Nu är det väl så att en hel del inte ens är medlemmar i föreningen de "supporterar" och det är väl ett annat ämne för debatt.
Det är så jävla underbart att vara i semifinal, hur många här inne hade trott det i augusti liksom, jag trodde vi skulle hamna på slutspel men få slåss om 7-8 placeringarna.
Vi slutade på en andra plats, vi har dessutom nyss slagit ut Brynäs och tagit oss till semi..
HELT GALET HUR HARDY LYCKAS GJORT DIF TILL ETT TOPPLAG IGEN... Varje match sitter man och njuter nu förtiden, oavsett hur dåligt vi spelar så kan vi ändå vinna en match. det betyder väldigt mycket.
Aja lite onödigt mycket skrivet men man är ju bara så glad över att DIF äntligen är i slutspel och framförallt en semifinal...
Underbart att DIF stängde den här kvarten, inte ett öga torrt. Publiken var fantastisk och här hemma i TV-soffan så fick vi följa klacken då canal-plus hade special bevakning utav den, jag rös i hela kroppen när bilderna och ljudet rullade.
Kul att Hardy efteråt förklarade att han valde Brynäs därför att han visste att de spelade på topp och kunde därmed inte höja sig så mycket mer. Frölunda däremot, som inte hade spelat på topp, visste han inte vart han hade och hur mycket de kunde höja sig under serien, modigt och smart måste jag säga.
Underbar match. Min första i klacken... var nog inte sista. Sådan jävla bra stämning.
Det var som sagt ett mäktigt 'jävligt illa' som ekade fram och tillbaka...
Förstår inte hur brynäsarna kan gnälla på domarna. Dom släppte ju 4-5 solklara utvisningar, och säkert ett par fler som jag inte uppfattade. Får se vilka vi får möta nu bara.
4sure skrev:
Eller om du inte vågar det så säg de till Martin i pausvilan, så lovar jag dig att han förmedlar vidare det.
!
Vad i hela helvete ska jag ens i djugårdsfamiljen behöva bry mig om en sådan sak att "våga"? Jag står för min sak, jag ropade emot de pajasramsorna varje gång och jag kommer fortsätta göra det.
Och för övrigt : Vem är "Martin"? Är det någon som bestämmer vad klacken ska göra? Det vore bra om det fanns en sådan som kunde hålla undan alla skitramsor som inte hör hockeyn till. Ge honom en skylt så man hittar karln...
Gillar det du säger. Se bara till att flytta på rätt sida stan
Det här är ett klipp från Kvartsfinal 2. Vilket otroligt tryck som förmedlas i TV-rutan. Det här är vad jag kallar utklassning. Vilken reklam! Världsklass! Ole Ole Ola!
Denna kvartsfinalserie påminner lite om den som DIF hade mot Färjestad år 2000. DIF var stora favoriter och skulle vinna lätt enligt media. Det blev sju tuffa och jämna matcher.
Mot brynäs nu så blev det fem tuffa och jämna matcher.
warrant skrev:Denna kvartsfinalserie påminner lite om den som DIF hade mot Färjestad år 2000. DIF var stora favoriter och skulle vinna lätt enligt media. Det blev sju tuffa och jämna matcher.
Mot brynäs nu så blev det fem tuffa och jämna matcher.
Eh? Tycker den har noll liknelse med den år 2000. Då var det 7 tuffa matcher och vi vann med 4-3, här krossar vi Brynäs med 4-1 i matcher och det märks tydligt att det var klasskillnad mellan lagen.
Jättekul att vi fyller globen. Ett fantastiskt jobb av publikansvariga och grym uppslutning, men ärligt talat, det borde vara livstidsstraff för den tomten som har designat bollen. Nu kan vi nog för all framtid avfärda myten om att en "full glob ger bra stämning". Vi förtjänar bättre arena!
Mitt förslag är att när vi vinner sm-guld helt enkelt spränger globen i luften som ett gigantiskt fyrverkeri i samband med guldfirandet.
sensei skrev:Jättekul att vi fyller globen. Ett fantastiskt jobb av publikansvariga och grym uppslutning, men ärligt talat, det borde vara livstidsstraff för den tomten som har designat bollen. Nu kan vi nog för all framtid avfärda myten om att en "full glob ger bra stämning". Vi förtjänar bättre arena!
Mitt förslag är att när vi vinner sm-guld helt enkelt spränger globen i luften som ett gigantiskt fyrverkeri i samband med guldfirandet.
Det som är tråkigt är att klacken aldrig själva kan få bra liv i Golfbollen, utan det krävs att stora delar av sittplats hänger på. Då är trycket oslagbart. Slutminutrarna i går var makalöst bra, men annars är det klart sämre tryck än på Hovet. Men det visste vi redan så det var knappast nå nytt.
Tycker dock fortfarande man får vibbar från senaste Gulden av att spela i Globen...känns härligt på något sätt. Tycker uppläget i resten av slutspelet med blandning mellan Hovet / Globen faktiskt känns klockren.
4sure skrev:
!
Vet du inte vem Martin är då har du inte varit i klacken länge!?
4sure skrev:
!
Vet du inte vem Martin är då har du inte varit i klacken länge!?
Du kan ju fortfarande svara på hans fråga.
Martin/Fonz är killen som varit på räcket i hela slutspelet.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Jag är inte alls emot upplägget med vissa matcher på globen. Jättekul för alla de (speciellt familjer) som faktiskt inte har fått möjlighet att gå på slutspelshockey på hovet. Globen är också överlägsen när det gäller serveringar och faciliteter.
Men det är en sorgsen känsla jag har när klacken förtvivlat gör allt för att få det kokande trycket som vi har lärt oss älska från hovet -- men det liksom bara ekar bort upp i den idiotiska bollen.
Jaja, detta har ältats så det är väl inget nytt. Vill bara få ur mig min frustration. Totalt sett var det ändå en härlig fredagskväll!