K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: K5: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 26/3 2010 (OBS! Globen)
Word Leijon! Vi har alla förutsättningar till att göra stordåd på Globen ikväll. Det är fullsatt och den största klacken någonsin på Globen. Låt oss nu färga läktarna, häng upp banderoller, ta med flaggor, vi ska göra Globen till ett kokande hav.
Inte långt kvar nu. Tagga till nu kära Djurgårdsfamiljen, ikväll ska vi ha fest!
Inte långt kvar nu. Tagga till nu kära Djurgårdsfamiljen, ikväll ska vi ha fest!
-
om en timme sätter jag mig på tåget upp till stockholm:) vi ses i globen 

-
Nu börjar en lång bilresa till globen! TAGGAD TILL MAX! DJURGÅRDEN <3
http://www.jarnkaminerna.se/artikel/sup ... n-i-globen
Härligt! Fick mig ett stort leende på läpparna när vi sjöng med i Wonderwall sist, och Super Djurgårn var ju bara rysningar.
Härligt! Fick mig ett stort leende på läpparna när vi sjöng med i Wonderwall sist, och Super Djurgårn var ju bara rysningar.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Undrar hur Brynäs kommer att spela?
Blir det som i första när dom vann med ett mer försvarsinriktat spel, eller som senast när dom spelade bättre och checkade högt upp men torskade.
Tydligen så blir det en del förändringar hursomhelst.
”Brynäs väljer dock att mörka laget i allmänhet och Markströms del i laget i synnerhet.
– Vi gör förändringar i vår gameplan och vi gör förändringar i hur femmorna ser ut. Men vad vi gör vill jag inte avslöja ännu, säger Brynäs huvudtränare Niklas Czarnecki.
Står Jacob Markström?
– Vi ska ta beslut om det under eftermiddagen. Den här träningen var det sista testet, säger Czarnecki. "
Blir det som i första när dom vann med ett mer försvarsinriktat spel, eller som senast när dom spelade bättre och checkade högt upp men torskade.
Tydligen så blir det en del förändringar hursomhelst.
”Brynäs väljer dock att mörka laget i allmänhet och Markströms del i laget i synnerhet.
– Vi gör förändringar i vår gameplan och vi gör förändringar i hur femmorna ser ut. Men vad vi gör vill jag inte avslöja ännu, säger Brynäs huvudtränare Niklas Czarnecki.
Står Jacob Markström?
– Vi ska ta beslut om det under eftermiddagen. Den här träningen var det sista testet, säger Czarnecki. "
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Borde vara lag på att stå upp och sjunga på sittplats, känns som att jag kommer bli ensam med det... Men det löser sig!
Rullar iväg med tunnelbanan till globen om en timme - taggad som fan, får rysningar och pansarpung så fort jag tänker på matchen!
Rullar iväg med tunnelbanan till globen om en timme - taggad som fan, får rysningar och pansarpung så fort jag tänker på matchen!

-
FAN också!
Lönekontoret på den kommunen jag jobbar för borde fan ha nackskott hela högen!
Dumsatarna har schabblat väck min lön, så istället för att få den IDAG som jag BORDE ha fått, så får jag den KANSKE på måndag eller säkert på Tisdag. Så tack så jävla mycket dumfuckade Huddinge kommun för att jag missar denna matchen. Idioter.
Så nu får jag sitta och tråka mig med Sveriges Radios sändningar istället. Är så förbannad just nu så jag knappt vet vart jag skall ta vägen.
Och ursäkta gnället men var tvungen att ventilera mig en smula.
Ha det så kul alla som skall till Globen dock, och let's go Djurgårn, nu svgör vi det här!
Lönekontoret på den kommunen jag jobbar för borde fan ha nackskott hela högen!
Dumsatarna har schabblat väck min lön, så istället för att få den IDAG som jag BORDE ha fått, så får jag den KANSKE på måndag eller säkert på Tisdag. Så tack så jävla mycket dumfuckade Huddinge kommun för att jag missar denna matchen. Idioter.
Så nu får jag sitta och tråka mig med Sveriges Radios sändningar istället. Är så förbannad just nu så jag knappt vet vart jag skall ta vägen.
Och ursäkta gnället men var tvungen att ventilera mig en smula.
Ha det så kul alla som skall till Globen dock, och let's go Djurgårn, nu svgör vi det här!
Djurgården - First and last and always.
Jag sitter(haha) på sektion B22, så om ni ser en snubbe i sina bästa år(44) som sjunger med och ser smått galen ut.......Ja, då är det nog jag:)
ALLTID OAVSETT!
Jag känner mig riktigt taggad till ikväll, tyvärr missar jag delar av matchen, men jag tror ändå att det slutar 3-2 i vår favör. Full fart framåt!
Vet inte om man ska tro på Aftonbladet men enligt artikel står Markström ikväll.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6786140.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6786140.ab
-
Djurgården och Djurgårdare äger!
Tack som fan till den Djurgårdare som räddade min fredag!
Du vet vem du är hehe
I owe you one!
Tack som fan till den Djurgårdare som räddade min fredag!
Du vet vem du är hehe

-
Nu vet jag inte riktigt hur mycket detta har med matchen att göra iofs, men enligt AB så är detta Djurgårdens playlist i omklädningsrummet:
I allafall om Kyle står för DJ:andet ;P
Kan ju vara något att värma inför matchen med om man gillar country?
I allafall om Kyle står för DJ:andet ;P
Kan ju vara något att värma inför matchen med om man gillar country?

Jahapp..dags att dra mot Globen för lite bira och käk innan matchen.
Sitter på B6 och kommer ha grym utsikt över er i klacken så se för FAAN till och gör mig lika stolt som jag varit de två senaste hemmamatcherna!
Nu går vi till semi ikväll killar och tjejer, OK?
Sitter på B6 och kommer ha grym utsikt över er i klacken så se för FAAN till och gör mig lika stolt som jag varit de två senaste hemmamatcherna!
Nu går vi till semi ikväll killar och tjejer, OK?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Fan vad jag hade velat vara i Globen ikväll. Men matchen får man iallafall se hemma i soffan 

Avskaffa tre mot tre.
Brodin eller Cehlin före Danielsson alla dagar i veckan..