Video från guldet 2000.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Video från guldet 2000.

Inlägg av mannge »

SkönaDjurgårn skrev:
m0ng00se skrev: ingen som har några gamla videosnuttar från detta på lager? sportnytt eller nån lär väl ha vevat händelsen om och om igen om det nu skulle vara så att det snackades om att det var en hög klubba?
Jag har säkert 20 (?) gamla DIF-matcher på VHS, inkl Europaguld mot Dusseldorf osv. Många härliga matcher men vem har videobandspelare nuförtiden liksom. Det fanns ju inget "Säsongskort" på tv då men jag spelade in allt som sändes under många år.

Schysst. Jag hade endast dessa klippen (som finns i denna tråden) på VHS-band. Men vänta du bara lite så tror jag att någon speciell person kommer och kontakta dig angående att få låna dina band och göra om det till digitalt format. Om du nu är intresserad? ;)

Jag kunde inte ens se mina VHS filmer då jag saknar en VHS-spelare, så det blev en perfekt lösning.
Blue Brigade A11
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

om det är nån som är intresserad så tog jag och mailade in till svt sport och fick följande svar ang den höga klubban 2001. Jag har censurerat lite namn och mail:

----------deras svar på min första fråga om aktuell match och händelse -------
Från: XXX [mailto:XXX.XXX@svt.se]
Skickat: den 26 mars 2010 13:36
Till: m0ng00se
Ämne: Djurgårdsmatch,

Hej,
Tack för ditt mail som vi fått via tittarservice.
Turligt nog så har vi här på Sporten en Djurgårdsexpert som svarar
enligt följande;

Det var match 5 av 7
En Djurgårdare hade hög klubba men efter det nuddade en FBK:are pucken
och alltså upphävde den höga klubban innan Djurgården gjorde mål.
Således har du rätt.

Vänliga hälsningar,
XXxx
SVT Sport
105 10 Stockholm
08-784 8000
XXX.XXX@svt.se
http://www.svt.se/sport

----------deras svar på min första fråga om aktuell match och händelse -------

----------mitt svar --------mitt svar------mitt svar------mitt svar------mitt svar----
Tack och bock för det svaret!:)

Ska vidarebefordra detta till min kompis!;)

Ni råkar inte sitta på en filmsnutt eller dylikt som ni kan skicka över på detta? Jag vet vad han kommer att hävda….”det var ju en djurgårdare som sa det”

Med vänlig hälsning

m0ng00se
----------mitt svar --------mitt svar------mitt svar------mitt svar------mitt svar----

---------------------------deras svar på min andra fråga----------------------
Dessvärre så får vi inte skicka ut bilder av rättighetsskäl.
Du kan hälsa att "Djurgårdaren" oxå är en av våra huvudredaktörer och jag
kan gå i god för att när det gäller tjänsteärenden så är han absolut neutral och
100% korrekt.

Vänliga hälsningar,
XXxx
SVT Sport
105 10 Stockholm
08-784 8000
XXX.XXX@svt.se
http://www.svt.se/sport

---------------------------deras svar på min andra fråga----------------------

så med andra ord så var målet korretk!:D...ikväll blir det vinst!!:]]
Användarvisningsbild
_Skogis
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

mannge skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
m0ng00se skrev: ingen som har några gamla videosnuttar från detta på lager? sportnytt eller nån lär väl ha vevat händelsen om och om igen om det nu skulle vara så att det snackades om att det var en hög klubba?
Jag har säkert 20 (?) gamla DIF-matcher på VHS, inkl Europaguld mot Dusseldorf osv. Många härliga matcher men vem har videobandspelare nuförtiden liksom. Det fanns ju inget "Säsongskort" på tv då men jag spelade in allt som sändes under många år.

Schysst. Jag hade endast dessa klippen (som finns i denna tråden) på VHS-band. Men vänta du bara lite så tror jag att någon speciell person kommer och kontakta dig angående att få låna dina band och göra om det till digitalt format. Om du nu är intresserad? ;)

Jag kunde inte ens se mina VHS filmer då jag saknar en VHS-spelare, så det blev en perfekt lösning.
Kan tänkas att jag har en VHS/DVD kombo där hemma, får hem och leta....
Återkommer!
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Skriv svar