Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sthlm_dif »

Daniel942 skrev:
sthlm_dif skrev:Är det bara jag som tycker att klacken idag sög något brutalt?
Var i princip bara bra tryck under Super Djurgårn i slutet och under ole ole ola. Annars var det dött, sett till att det faktiskt var 2700 man i klacken. Det var nog inte mycket mer än 60-65% som sjöng, ganska bedrövligt faktiskt.
Ja det är bara du som tycker så. Stod du också i klacken?
Ja, exakt vid ingången till A18. Knappt en jävel som sjöng när ramsorna inte hade en hög ljudnivå.
Visst är vi fortfarande i en egen klass, men det kan bli så jävla mycket bättre. Hade alla 2700 sjungit med i varje ramsa idag hade taket på Hovet lyft. Jag minns än idag kvartsfinal 3 mot LHC från 07/08, då var det 1500 i klacken, och stämningen på den matchen var så sjukt mycket bättre än vad stämningen har varit på våra två första matcher på Hovet nu i slutspelet.
Att vi inte når upp till den nivån är ärligt talar pinsamt sett till hur många vi är. Det duger inte med att bara nöja sig för att klacken är stor som många gör.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
BIBO

Inlägg av BIBO »

Klacken borde till antalet kunna bättre, men om du ser vilka som står där gör vi det bra. För fan kasta ut packet (läs blonderade tjejer) från arenan!
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

BIBO skrev:Klacken borde till antalet kunna bättre, men om du ser vilka som står där gör vi det bra. För fan kasta ut packet (läs blonderade tjejer) från arenan!
Är du bög? :roll:
Bort med gubbarna och tanterna som man faktiskt ser i klacken. Borde finnas några kriterier att uppfylla för att få köpa ståplats biljett. Klackturister gör ingen nytta, usch!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

BIBO skrev:Klacken borde till antalet kunna bättre, men om du ser vilka som står där gör vi det bra. För fan kasta ut packet (läs blonderade tjejer) från arenan!
Haha, jag håller med dig där, även om det i och för sig alltid är bra att ha pausunderhållning då Hovet är ganska dött i övrigt i periodpauserna :wink:
Fast det är dock inte alltid tjejerna som är de stora bovarna. Idag så stod det 4 st framför mig, 2 tjejer och 2 killar, alla hade varsin öl i handen matchen igenom och orkade inte ens klappa med i alla vi som älskar Djurgårn klappar nu. Vad dom gjorde i mitten på A18, klackens hjärta, är något som jag har svårt att förstå mig på.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Paulsgrove Crew

Inlägg av Paulsgrove Crew »

sthlm_dif skrev:Är det bara jag som tycker att klacken idag sög något brutalt?
Var i princip bara bra tryck under Super Djurgårn i slutet och under ole ole ola. Annars var det dött, sett till att det faktiskt var 2700 man i klacken. Det var nog inte mycket mer än 60-65% som sjöng, ganska bedrövligt faktiskt.
Klacken var grym idag. Kanske bättre än någonsin i Hovet med några sjuka toppar på "Kämpa Djurgården - Ole Ole Ola - och framförallt en magnifik "Vi e Djurgår´n". Klackturister finns det alltid, desto större klack, desto fler. Inget att göra åt. Bara att sjunga än mer från hardcores!
Wire

Inlägg av Wire »

Här gnälls det. Bara jag som tyckte det var underbar stämning? Lätt bästa i år.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

PgC skrev det.
Wire har det.

Super Djurgår'n!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

TV-vägen så lät det sjukt bra. Man såg att Brynäsfansen klappade händer när dom gjort mål, men man hörde bara ole ole ola. DET är mäktigt.
BIBO

Inlägg av BIBO »

Snazzi skrev:
Är du bög? :roll:
Bort med gubbarna och tanterna som man faktiskt ser i klacken. Borde finnas några kriterier att uppfylla för att få köpa ståplats biljett. Klackturister gör ingen nytta, usch!
Haha man undrar ju ;) nej men ärligt tanter ska givetvis också bort, och killar som inte sjunger men som sagt det finns för mycekt turister för att stämningen ska bli så bra som den kan bli, eller iaf att alla som sjunger står tsm
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jag tyckte att stämningen var jävligt bra ikväll, vi kunde varit lite mer på tårna i andra, men av någon anledning så är det alltid sämst stämning i mittenakten.

Vi är fruktansvärt bortskämda eftersom att vi tycker kvällens insats var dålig.

Här är några utav våra konkurrenter ifrån en annan del av köping:

Alltid kul att avsluta kvällen med ett skratt.

Skål för Djurgårn!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tyckte det var mycket bättre tryck än första slutspelsmatchen hemma. MYCKET!
Expert.
Användarvisningsbild
Tooga

Inlägg av Tooga »

Det är bara att instämma med föregående talare. Klacken gjorde ett grymt jobb idag. Vi höll ut "Åååh Djurgården" i början av matchen väldigt bra och "Super Djurgår'n" i slutet var helt jävla fantastisk.

Härliga Djurgår'n!
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Edin skrev:
"Ett jävla liv på Curva Nord" :lol:
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Johanssons JÄRNKAMINER
Hardy Nilssons JÄRNKAMINER

Johanssons JÄRNKAMINER

Johanssons JÄRNKAMINER

Johanssons JÄRNKAMINER

Johanssons JÄRNKAMINER

Ord finnes ej för att beskriva euforin denna Dinosaurie känner.

Bild
Blue Saints...
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Förstå hur bra det är på Hovet när annars så fåordige Hardy säger att atmosfären är sagolik.

Hoppas det blir minst lika bra på ett fullsatt Globen i morgon! Ska bli underbart att vara på plats. Dock blir det precis bredvid klacken.
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Skriv svar