K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K4: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/3 2010

Inlägg av Honken »

Och från Hockeykanalen
"Skadan stoppar Brynäs stjärnmålvakt Jacob Markström. Han kommer inte spela kvällens kvartsfinal mot Djurgården och följer inte med laget ner till Stockholm."

Även om Läck är en bra målvakt så är det självklart en fördel.
Och andra sidan kanske det blir ännu mer igelkottsförsvar..
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Ska vi ta dessa rykten om att Markström inte är med som sanna? Tvivlar fortfarande på det, tror det när jag ser det 19.00 ikväll.
Spikefot

Inlägg av Spikefot »

Läste längre bak i denna tråd att det verkar vara rött som gäller i kväll också, kommer det att delas ut nya tröjor då? Det vore positivt då iallafall jag kastade bort min i ren frustration efter förra matchen..
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Honken skrev:Och från Hockeykanalen
"Skadan stoppar Brynäs stjärnmålvakt Jacob Markström. Han kommer inte spela kvällens kvartsfinal mot Djurgården och följer inte med laget ner till Stockholm."

Även om Läck är en bra målvakt så är det självklart en fördel.
Och andra sidan kanske det blir ännu mer igelkottsförsvar..
Stämmer detta är det självklart en fördel. Visserligen kommer Läck att vara inspirerad av att få spela och ibland har man sett hur 2:a målisar kommer in och "spikar igen".

Jag håller Markström som en betydligt bättre målvakt och jag tror inte Brynäs kan backa hem mer än de redan gör utan att förlora på det. Istället måste de nog försöka hålla mer i pucken nu när de inte kan lita på en toppmålvakt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Pluggen

Inlägg av Pluggen »

Men seriöst, att heta "Läck" som målvakt kan inte vara kul... :lol:
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
degen

Inlägg av degen »

Spikefot skrev:Läste längre bak i denna tråd att det verkar vara rött som gäller i kväll också, kommer det att delas ut nya tröjor då? Det vore positivt då iallafall jag kastade bort min i ren frustration efter förra matchen..
Delas ut nya idag ja, onödigt att kasta bort den också =)
Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

På vägen hem idag, precis utanför Hovet skymtade jag 2st bussar. Tyckte det såg ut som något från Gävle för att vara helt ärlig.
Hur som helst, 1 ambulans och 3 polisbilar bredvid dem.
Internbråk?
Skadadspelare?
Gamling som halkat med rullator?

Någon med info? Blev galet nyfiken.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Snazzi skrev:På vägen hem idag, precis utanför Hovet skymtade jag 2st bussar. Tyckte det såg ut som något från Gävle för att vara helt ärlig.
Internbråk?
Skadadspelare?

Låter spännande, men kan det inte bara vara så att dom var parkerade där? Brukar ju finnas ambulanspersonal på plats.

Vart såg du bussarna någonstans?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Jag tycker att det är lite märkligt att media de senaste dagarna hela tiden påpekat att matchen i Gävle senast innebar Wesslaus första slutspelsnolla. Visst är det stort, jag försöker inte att förringa den hållna nollan, det är mer formuleringar och tonfall jag stör mig på. De får det att låta som om den äntligen kom, det är först nu han håller nollan i ett slutspel, som om de gått och väntat på det i flera år eller nåt. Det är som om de hela tiden glömmer att han bara har spelat tre matcher i ett slutspel.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Edin skrev:
Snazzi skrev:På vägen hem idag, precis utanför Hovet skymtade jag 2st bussar. Tyckte det såg ut som något från Gävle för att vara helt ärlig.
Internbråk?
Skadadspelare?

Låter spännande, men kan det inte bara vara så att dom var parkerade där? Brukar ju finnas ambulanspersonal på plats.

Vart såg du bussarna någonstans?
Haha, det kan vara exakt vad som helst.
Åkte förbi med bussen, fick bara en snabbt glimt. Men alla stod med blåljus, och en polisbil höll på att köra in i bussen som jag åkte med. Så viktigt var det att komma dit fort tydligen.
Antagligen har det bara skett någon typ av olycka kan jag tänka mig.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Spikefot

Inlägg av Spikefot »

degen skrev:
Spikefot skrev:Läste längre bak i denna tråd att det verkar vara rött som gäller i kväll också, kommer det att delas ut nya tröjor då? Det vore positivt då iallafall jag kastade bort min i ren frustration efter förra matchen..
Delas ut nya idag ja, onödigt att kasta bort den också =)
Ja ska försöka låta bli, tack för svaret. 8)
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Dags att bege sig av till gamla Hovet för en efterlängtad hemmaseger i slutspelet.
Markström borta, och sållet i målet ska läcka som aldrig förr.
Det blir vinst idag grabbar, var så säkra. Läck håller i 10 minuter, sen börjar han darra.

Vi vill se Eddie läcka - läcka, läcka, läcka, läcka!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
AlltidDjurgårn

Inlägg av AlltidDjurgårn »

Honken skrev:Bild
Bild

Var har du saxat de där ifrån? De borde skämmas som inte kan stava lagets underbara namn korrekt. Djurgården IF? o.o
Djurgården - First and last and always.
AlltidDjurgårn

Inlägg av AlltidDjurgårn »

lilleman skrev:
Pluggen skrev:
AlltidDjurgårn skrev: Edit:

Jag har ett litet dilemma på halsen.

När jag lyssnat på matcherna på Radio så har vi vunnit, och de gånger jag kollat på matcherna på TV har vi torskat. Enda anledningen till att jag lyssnat på radion har dock varit att jag inte kunnat köpa PPV matcherna. Nu sänds dock matchen i kanal 9 vilket gör att jag kan ju se den om jag vill. Så frågan är, skall jag chansa och se den på TV och utgå från att jag inte jinxar laget, eller skall jag hålla mig till radio som funkat hitills? :P
Snälla, lyssna på radion, eller som Ebba Grön säger: Det måste vara radion. :wink:
Dock så vore det lite små komiskt om laget spelar briljant hockey, vinner med 5-0 och Hovet gungar som aldrig förr så sitter du där framför din radio.
Jag föreslår att du börjar att lyssna på radion och så ser du vart matchen leder.

Det där hände förövrigt mig under fotbollssäsongen. Från Malmö hemma i september, till matchen innan Örgryte såg jag på Internet(csports.se) och då förlorade vi. Den matchen jag inte såg, mot BP vann vi med 4-1. Sedan började jag lyssna på radion mot Örgryte för att JUST den dagen så krånglade mitt interner tillräckligt för att det inte skulle gå att se matchen. Då gjorde grabbarna en bragdmatch. Undantaget var Helsingborg borta då jag var på plats men ändå. Sedan såg jag inte matchen mot Kalmar, dock hade jag köpt matchen men csports servern hade dött PGA för mycket folk. Sedan såg jag första matchen mot Assyriska på tv och så såg jag självklart andra matchen också(bragdmatchen).

Men ett tag var jag lite orolig att det var jag som skulle ta laget till Superettan :wink:
Mjo, jag tror jag börjar med radion helt enkelt, sen om det går bra så går jag över till web-TV:n.

Hade ju varit lite roligare att SE matchen från början, men om en stunds tristess med radion hjälper Djurgården att vinna så är det värt det ;)
Djurgården - First and last and always.
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Referees: Persson, Sören. Johansson, Morgan.
Skriv svar