Flytt till Globen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av SirDIFalot »

Fick hem medlemstidningen, där står det att de tre första semifinalerna går i Globen och först en ev. sjunde semifinal går på Hovet. Trist.. Något förening definitivt kommer förlora på i längden. Vi kommer inte fylla Globen. Ska det vara 10-11 så kan vi lika gärna vara på Hovet. Även om jag förstår poängen med att spela en sjunde avgörande kvart, semi, final på Globen.
Expert.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:Fick hem medlemstidningen, där står det att de tre första semifinalerna går i Globen och först en ev. sjunde semifinal går på Hovet. Trist.. Något förening definitivt kommer förlora på i längden. Vi kommer inte fylla Globen. Ska det vara 10-11 så kan vi lika gärna vara på Hovet. Även om jag förstår poängen med att spela en sjunde avgörande kvart, semi, final på Globen.
Läste också det. Någon match för mycket i Globen kan jag tycka, men vi får se till att skapa en sjuhelvetes stämning där också. Man får inte glömma bort att det finns fördelar stämningsmässigt i Globen också. Man kommer mycket närmare isen bl.a. och detta är en bra förutsättning för grym stämning.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

SirDIFalot skrev:Fick hem medlemstidningen, där står det att de tre första semifinalerna går i Globen och först en ev. sjunde semifinal går på Hovet.
Om du hade läst mitt meddelande för någon sida sedan så hade du sett hela listan på vilka matcher som spelas på Globen / HOvet :wink:
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

melker skrev:
SirDIFalot skrev:Fick hem medlemstidningen, där står det att de tre första semifinalerna går i Globen och först en ev. sjunde semifinal går på Hovet.
Om du hade läst mitt meddelande för någon sida sedan så hade du sett hela listan på vilka matcher som spelas på Globen / HOvet :wink:
Okej, läser sällan allt som skrivs på det här forumet.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Om vi bortser från huruvida det är bra eller dåligt att spela i Globen tycker jag det är ett smart drag att byta spelplats på K5 och S2. Jag tror vi har större möjligheter att fylla Globen i K5 än S2.

Edit: Bäst att tillägga att jag på inget sätt tar en semifinal som givet. Kanske är det argumentet som fått ledningen att ändra spelplats?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Bara beställa biljett till matchen på fredag i morgon..
Användarvisningsbild
DIFMOTRUBBET

Inlägg av DIFMOTRUBBET »

Någon som vet vilka sektioner Klacken kommer få ha? Blir det : a13-a19 och b13-b19?
Platini

Inlägg av Platini »

sthlm_dif : Har väl aldrig kallat hockeyns styrelse patetisk. Läs på om du ska kommentera mina inlägg. Tvärtom har dom gjort mycket rätt på senare år. Det betyder ju inte att jag behöver gilla allt dom gör nu och framöver för det. Jag uppmanar inte några andra till någon bojkott varken här eller privat heller. Det visar sig i framtiden vilka beslut som varit bra och vilka som varit mindre bra både i denna fråga och alla andra givetvis.

Mäklaren: Om du inte förstår liknelserna med råsanda så är det ju inte värt att gå vidare med den frågan heller.

Nog om detta för min del nu då jag finner förespråkarnas argument för globen lika dåliga som dom ser mina emot .... over and out.
eriblo189

Inlägg av eriblo189 »

Nu fyller vi väl ändå Globen, så slår vi ut brynäs med 4-1 i matcher på fredag?!

Klacken har väl fått cirka 2000 biljetter?
joelsuomi

Inlägg av joelsuomi »

Folk:

Först och främst vill jag säga att ni ska vara jävligt stolta över i lördags.
För mig kändes det som större tryck än 2a januari, där ni ändå vann! Längtar som fan till i morgon, och ja, här på hemmakvisten går jag omkring i en röd t-shirt som ni mycket väl vet vad det står på (men säg inte det till bröderna i Karlstad, är ni snälla=)
Så har vi fredag... jag vet vad ni tycker och tänker, eller en del av er i alla fall.
Det kommer att bli - jag kan inte ens beskriva - om ni fyller skiten och vrålar sönder luften till en 4-1 eller 3-2seger där. OM.
Personligen gillar jag globen och atmosfären där inne, för mig har det alltid varit en viss känsla när man kommer igenom gaten och har hela luftrummet framför sig. Men yes, Hovet är ert hem säger ni ju, och att *de* flyttar er dit även om många järnkaminer faktiskt har en nagel i ögat till det känns väl lite... siochså.

Men, det kan inte vara lika skitigt som för oss, ni måste ju hört talas om "Rekordmatchen" nere i Göteborg och all skit som hände där? Nu vill de köra ett eget jippo, "utematchen" och jag vet inte en enda person på ståplats som är glad åt det, än mindre sen folk faktiskt pissades på rätt illa efter Fusklunda-matchen.

Men i alla fall. Fortsätt med det ni gör. Utanför Stockholm är ni kända som Sveriges, om inte Europas, mäktigaste hemmaklack. Credit till er, och lova att visa mig samma sak i morgon och på fredag!
Hansson

Inlägg av Hansson »

joelsuomi skrev:Folk:

För mig kändes det som större tryck än 2a januari, där ni ändå vann! Längtar som fan till i morgon, och ja, här på hemmakvisten går jag omkring i en röd t-shirt som ni mycket väl vet vad det står på (men säg inte det till bröderna i Karlstad, är ni snälla=)
Va fan joelsuomi!!!!???
:shock: :wink:
Färjestad BK 1932
1981, 1986, 1988, 1997, 1998, 2002, 2006, 2009
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Fy fan vad trist Globen är, jag verkligen hatar den arenan. Visst DIF tjänade 2 miljoner i Fredag. Nu slipper vi köerna sade någon när det var dags att spela i evenemangsarenan Globen. Tack för Kaffet, värre köer än i Hovet. Sämre stämning än i Hovet.

+ DIF tjänade 2 miljoner

- ALLT annat

Nu behöver ingen snoris kommentera detta inlägg, jag tjackade läget och gick på k-final 5, men nu blir det ingen mer Globen för mig.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Caveman skrev:Fy fan vad trist Globen är, jag verkligen hatar den arenan. Visst DIF tjänade 2 miljoner i Fredag. Nu slipper vi köerna sade någon när det var dags att spela i evenemangsarenan Globen. Tack för Kaffet, värre köer än i Hovet. Sämre stämning än i Hovet.

+ DIF tjänade 2 miljoner

- ALLT annat

Nu behöver ingen snoris kommentera detta inlägg, jag tjackade läget och gick på k-final 5, men nu blir det ingen mer Globen för mig.
Förstår hur du resonerar och håller med om att de inte alls blir samma känsla på Globen, dock skulle jag själv gå och se Djurgården hockey om vi så lirade i Rimbo Ishall.

Och om att genomlida några få matcher på Globen innebär ett starkare ekonomiskt DIF nästa säsong står jag ut med de.

Om du nu har säsongskort hoppas jag att du iaf skänker biljetterna till någon annan så vi slipper ha tomma stolar. :wink:
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

ludde- skrev:
Caveman skrev:Fy fan vad trist Globen är, jag verkligen hatar den arenan. Visst DIF tjänade 2 miljoner i Fredag. Nu slipper vi köerna sade någon när det var dags att spela i evenemangsarenan Globen. Tack för Kaffet, värre köer än i Hovet. Sämre stämning än i Hovet.

+ DIF tjänade 2 miljoner

- ALLT annat

Förstår hur du resonerar och håller med om att de inte alls blir samma känsla på Globen, dock skulle jag själv gå och se Djurgården hockey om vi så lirade i Rimbo Ishall.

Och om att genomlida några få matcher på Globen innebär ett starkare ekonomiskt DIF nästa säsong står jag ut med de.

Om du nu har säsongskort hoppas jag att du iaf skänker biljetterna till någon annan så vi slipper ha tomma stolar. :wink:
Jag har aktiv sittplats (tidigare F-kortet), jag skänker eller så låter jag bara DIF släppa biljetterna... Om jag inte ändra mig, för jag håller med lite om "se Djurgården hockey om vi så lirade i Rimbo Ishall". Men TVÅ dagar i rad i Globen, det är jag väldigt tveksam till.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Visst sämre stämning i senaste matchen men det var ju inte direkt förvånande, tror det kommer bli bättre i dem kommande Globen matcherna.
Med tanke på dem mycket välbehövliga pengar som DIF får så tycker jag det är helt okej, och jag hoppas inte fler tänker strunta i matcherna bara för att dem går i Globen
Skriv svar