Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Rk

Jag tror Tolsa kommer...

Inlägg av Rk »

Så här tror jag:

Dom vill inte gå ut med några spekulationer i nuläget, med tanke på de viktiga slutspelsmatcherna.
Tolsas övergång kommer nog bekräftas så fort frölundas säsong är över (kanske ikväll).
Kan tänka mig att dom lägger krutet (pengarna) på att få Tolsa.
Så några pengar lär det inte finnas kvar efter övergången, möjligtvis nån billig junis.
Men jag måste säga att om Tolsa kommer så behövs inga mer "dyra" spelare komma.
Då har vi den rutin i laget som behövs att styra upp de yngre spelarna.
Fan jag börjar tro på detta nu...*håller tummarna för Tolsa*
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Tolsa väljer mellan spel i Schweiz och spel i AHL

Inlägg av Frasse »

Enligt folk med insyn i Frölunda så väljer Tolsa, enligt egen utsago mellan spel i Schweiz och spel i AHL.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Låter rimligt.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Tolsa i dif vore bra....kan nog bli sant....de hoppas ajg på
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Jag tycker det är viktigt att av de pengarna vi har kvar värvar en duktig målskytt. Eftersom vi tappat Per eklund och kanske thore så måste det finnas någon mer bra målgörare i laget. Nu tycker jag vi har tillräckligt med talanger och bra spelare från allsvenskan, Nu tycker jag vi behöver någon duktig forward med elitserie eller bra utlänsk klass.
Kom Igen Thore

Inlägg av Kom Igen Thore »

Christopher J skrev:Jag tycker det är viktigt att av de pengarna vi har kvar värvar en duktig målskytt. Eftersom vi tappat Per eklund och kanske thore så måste det finnas någon mer bra målgörare i laget. Nu tycker jag vi har tillräckligt med talanger och bra spelare från allsvenskan, Nu tycker jag vi behöver någon duktig forward med elitserie eller bra utlänsk klass.
Tycker det är betydligt viktigare att vi värvar en back av hög klass. Det är ett måste.
Borde ju finnas en hel del pengar kvar. Värvningarna hittills känns ju inte direkt som några jättedyra lirare.
Som det sagts så många gånger tidigare. In med en klassback och möjligen en bra etablerad forward så ser det klart hyfsat ut.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Andy »

Klippt från en tidigare tråd:

Jag vill se 4 tunga värvningar:

- En offensiv back av högsta elitserieklass (gärna med rapp skrdskoåkning och ett grymt hårt och pricksäkert, högerfattat skott).
- En defensiv backklippa med mängder av rutin och intutiv speluppfattning (typ Robban Nordmark i sin glans glada dagar) som kan sprida trygghet och dessuton toppa det fysiska spelet.
- En storväxt speedig power-forward som inte bara nöter ner motståndarna utan även kan hitta kassen och trycka/böka in pucken.
- En lirare av högsta klass, med magiska handleder, irrationell spelstil och målkänsla. En kille som både kan servera och näta (av Micke Nylander/Espen-typ).
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Andy skrev:Klippt från en tidigare tråd:

Jag vill se 4 tunga värvningar:

- En offensiv back av högsta elitserieklass (gärna med rapp skrdskoåkning och ett grymt hårt och pricksäkert, högerfattat skott).
- En defensiv backklippa med mängder av rutin och intutiv speluppfattning (typ Robban Nordmark i sin glans glada dagar) som kan sprida trygghet och dessuton toppa det fysiska spelet.
- En storväxt speedig power-forward som inte bara nöter ner motståndarna utan även kan hitta kassen och trycka/böka in pucken.
- En lirare av högsta klass, med magiska handleder, irrationell spelstil och målkänsla. En kille som både kan servera och näta (av Micke Nylander/Espen-typ).

det var hela vår spelarbudget i dessa fyra spelare;]..
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Du gillar att såga mina inlägg...

Har du koll på hur stor del av budgeten som är redan är intecknad? Har du koll på exakt vad dessa fyra spelartyper skulle kosta?

Jag kan lova dig att det skulle kunna gå att hitta denna typ av spelare till en rimlig peng och att det fortfarande finns utrymme i budgeten. Dessutom om rätt spelare knackar på dörren brukar det alltid lösa sig. Vi hade inte råd med Espen heller när han ville hem igen...

Nu är det inte jag som har betalt för att hitta dessa fyra spelare som ska fylla ut dessa fyra roller, men bara för att illustrera att det är möjligt utan att säga att det är exakt dessa namngivna och beskrivna spelare nedan som ska värvas kan man kostatera att:

- Att DIF rimligen borde kunna erbjuda Marcus Ragnarsson (som borde kunna fylla den första rollen mer än väl) bättre vilkor än Almtuna (ja - jag vet också att det är sociala skäl som håller honom hemma på Upplandsslätten, men det är bara ett exempel).

- Att Nordmark (som mer än väl fyller den andra rollen jag skisserat) var billig i drift under sin sista vända i DIF därför att han erbjöds ett atraktivt paket där han såg en framtid som tränare i organisationen.

- Att speediga poweforwards med målsinne inte borde vara helt omöjliga att få tag i till ett rimliigt pris.

- Att om man bara hittar rätt artist och lirare så brukar finansieringen lösa sig.

Mongo >>> Jag tycker att du ska sluta bitcha. Särskilt tycker jag att du som tycker att det är bra och läsvärt att se inlägg av typen "jag tycker att vi ska och att det är rimligt att värva Sundin och Nylander" ska ligga lite extra lågt.

Det känns märkligt att du å ena sidan försvarar (och driver på) degenereringen av detta forum till såväl vad avser form som inehåll samtidigt som du å andra sidan tar varje chans du kan att bitcha på seriösa inlägg (om än brandfacklor) i debatten.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Det finns ju en speedig powerforward som kan böka in mål ute på marknaden, han heter Jens Karlsson och erbjuds inget nytt kontrakt utav HV. ;)

Han låter ganska intressant i mina öron, men vill han till DIF? Och vill vi ha honom?
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

som någon tidigare har nämt var han på g till dif inför förra säsongen chansen finns väll att dif kanske fortfarande är intresserade!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Andy skrev:Du gillar att såga mina inlägg...

Har du koll på hur stor del av budgeten som är redan är intecknad? Har du koll på exakt vad dessa fyra spelartyper skulle kosta?

Jag kan lova dig att det skulle kunna gå att hitta denna typ av spelare till en rimlig peng och att det fortfarande finns utrymme i budgeten. Dessutom om rätt spelare knackar på dörren brukar det alltid lösa sig. Vi hade inte råd med Espen heller när han ville hem igen...

Nu är det inte jag som har betalt för att hitta dessa fyra spelare som ska fylla ut dessa fyra roller, men bara för att illustrera att det är möjligt utan att säga att det är exakt dessa namngivna och beskrivna spelare nedan som ska värvas kan man kostatera att:

- Att DIF rimligen borde kunna erbjuda Marcus Ragnarsson (som borde kunna fylla den första rollen mer än väl) bättre vilkor än Almtuna (ja - jag vet också att det är sociala skäl som håller honom hemma på Upplandsslätten, men det är bara ett exempel).

- Att Nordmark (som mer än väl fyller den andra rollen jag skisserat) var billig i drift under sin sista vända i DIF därför att han erbjöds ett atraktivt paket där han såg en framtid som tränare i organisationen.

- Att speediga poweforwards med målsinne inte borde vara helt omöjliga att få tag i till ett rimliigt pris.

- Att om man bara hittar rätt artist och lirare så brukar finansieringen lösa sig.

Mongo >>> Jag tycker att du ska sluta bitcha. Särskilt tycker jag att du som tycker att det är bra och läsvärt att se inlägg av typen "jag tycker att vi ska och att det är rimligt att värva Sundin och Nylander" ska ligga lite extra lågt.

Det känns märkligt att du å ena sidan försvarar (och driver på) degenereringen av detta forum till såväl vad avser form som inehåll samtidigt som du å andra sidan tar varje chans du kan att bitcha på seriösa inlägg (om än brandfacklor) i debatten.

coola ner ett par grader va....först och främst så var det inte meningen som nån påhopp på dig personligen som du verkar tro och är absolut inte ute efter att såga dina inlägg....och när du vistas ute bland annat folk på internet så kan du ju försöka ta seden dit du kommer och lära dig vad de olika smileysen betyder ---> ";]" = ";)" = ett leende med lite glimten i ögat så med andra ord så var inte min lilla kommentar menat som något allvarligt påhopp som du behöver starta kärnvapenkrig för...

"Mongo"?...MMmm joodååå sååå att...

säg till när du är nere från "boilingpoint" ;]....
FredrikA

Inlägg av FredrikA »

Enligt Aftonbladet var Angell aktuell för oss. Det kan vi stryka nu.

http://expressen.se/index.jsp?a=568009
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

FredrikA skrev:Enligt Aftonbladet var Angell aktuell för oss. Det kan vi stryka nu.

http://expressen.se/index.jsp?a=568009
Skönt. Vill inte ha honom i Djurgården...
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

m0ng00se skrev:
Andy skrev:Du gillar att såga mina inlägg...

coola ner ett par grader va....först och främst så var det inte meningen som nån påhopp på dig personligen som du verkar tro och är absolut inte ute efter att såga dina inlägg....och när du vistas ute bland annat folk på internet så kan du ju försöka ta seden dit du kommer och lära dig vad de olika smileysen betyder ---> ";]" = ";)" = ett leende med lite glimten i ögat så med andra ord så var inte min lilla kommentar menat som något allvarligt påhopp som du behöver starta kärnvapenkrig för...

"Mongo"?...MMmm joodååå sååå att...

säg till när du är nere från "boilingpoint" ;]....
Tycker bara att du har grymt dålig attityd.

Dessutom ger jag högaktningsfullt fan i allt vad smilisar heter.

Men vi har ju uppenbarligen olika syn på hur ett bra forum skall fungera och vad vi tycker är relevant och intressant information på detta forum.
Skriv svar