Bäcker till DIF

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Vi får hålla tummarna att karln får en nytändning till hösten nu.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Drutten skrev:Vi får hålla tummarna att karln får en nytändning till hösten nu.
Han har ju iaf åldern på sin sida, så det ser ju lovande ut tycker jag.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

När DIF börjar värva rester från Färjestad då vet man att det är riktigt illa....
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

pekka21 skrev:När DIF börjar värva rester från Färjestad då vet man att det är riktigt illa....
Snälla kan alla sluta vara så pessimistiska!

Se bara på några av DIF Fotboll hyfsade värvningar:

Andreas Johansson (platsade inte i AIK)
Magnus Pehrsson (platsade inte i IFK Göteborg)
Stefan Bärlin (platsade inte i IFK Göteborg)
Matias Concha (platsade inte i Malmö)
Fredrik Stenman (platsade inte i Elfsborg)

Sen kanske fotbollens värvningsansvariga är bättre men spelare som inte platsat i ett lag kan i ett annat dominera och bidra till topplaceringar. Under 2001 när DIF Fotboll som nykomling kom 2:a fanns de tre förstnämnda med och Stenman och Concha har varit med och vunnit SM-Guld, trots att de inte platsade i sina resp. (sämre) lag.

Sen måste man ju även se till killens konkurrens; Fjanten Jönsson, Mathias Johansson, Jesper Mattson (center?) osv.

Jag hoppas och tror att FBK var dumma när de fryste ut Bäcker. Speciellt eftersom de har en generationsväxling framför sig utan någon egen ungdomsverksamhet. FBK kommer nog att ångra sig, hoppas jag.
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Samma sak med Huselius, platsade inte i Färjestad men gick över till Frölunda och dominerade.. Miljöbyte kan va de bäst för Bäcker.. Tror de kan bli bra ja..
Willard

Pär Bäcker?

Inlägg av Willard »

varför värvar djurgården Pär Bäcker?! en spelare som inte ens fick vara med på träningarna med sitt föra lag färjestad. ajja man får vell hoppas på det bästa & hoppas på att han blommar ut i djurgårds tröjan
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Tror han kommer utväcklas mycket i DIF
Joas

Inlägg av Joas »

Stocky skrev:Tror han kommer utväcklas mycket i DIF
Var det inte så att Bäcker fick skit för att han sa vad han tyckte i FBK?

Utvecklas inte utväcklas.
jarnkamin

Inlägg av jarnkamin »

Joas skrev:

Så otroligt lågt att klaga på stavfel, riktigt illa. Alla kan inte vara bra på allt, jag har också problem med stavningen. Men det finns säkert nått som jag är bättre på än dig. Alla är olika. Riktigt illa, rikgtigt ILLA!!!!!!!
+
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Diffe89 skrev:
pekka21 skrev:När DIF börjar värva rester från Färjestad då vet man att det är riktigt illa....
Snälla kan alla sluta vara så pessimistiska!

Se bara på några av DIF Fotboll hyfsade värvningar:

Andreas Johansson (platsade inte i AIK)
Magnus Pehrsson (platsade inte i IFK Göteborg)
Stefan Bärlin (platsade inte i IFK Göteborg)
Matias Concha (platsade inte i Malmö)
Fredrik Stenman (platsade inte i Elfsborg)

Sen kanske fotbollens värvningsansvariga är bättre men spelare som inte platsat i ett lag kan i ett annat dominera och bidra till topplaceringar. Under 2001 när DIF Fotboll som nykomling kom 2:a fanns de tre förstnämnda med och Stenman och Concha har varit med och vunnit SM-Guld, trots att de inte platsade i sina resp. (sämre) lag.

Sen måste man ju även se till killens konkurrens; Fjanten Jönsson, Mathias Johansson, Jesper Mattson (center?) osv.

Jag hoppas och tror att FBK var dumma när de fryste ut Bäcker. Speciellt eftersom de har en generationsväxling framför sig utan någon egen ungdomsverksamhet. FBK kommer nog att ångra sig, hoppas jag.
Stenman platsade väl i Elfsborg, men de hade väl inte råd att behålla honom om jag minns rätt.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Joas skrev:

Jo, så var det... I "familjen fbk" får ingen säga något negativt. Då får man skit av gnällert och loob.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Stenman spelade till och från i Elfsborg under våren innan han gick till DIF. Hos oss lyfte han sig sedan rejält, även om jag aldrig kunde tro att killen skulle vara ordinarie i Bayer Leverkusen två år senare.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det finns en del stora skillnader mellan nämnda fotbollsspelare och de spelare DIFhockey värvar.

1. Bollspelarna som nämns var alla unga när de kom till DIF.

2. Både Magnus Pehrsson, Andreas Johansson, concha och Stenman hade smakat på speli Allsvenskan förut. ( Även om de inte varit ordinarie. )

3. Det som missas att nämnas här är de mindre lyckade värvningar som fotbollen gjort t ex Mattiasson och Wallinder. Vad är minsta gemensamma nämnare för dessa spelare, jo lite äldre killar tagna från "tveksamma" serier.

Se på de värvningar som hockeyn gjort. De spelare som varit lite äldre kombinerat med att de tagits från "tveksamma" serier gjorde ingen direkt succee i hockeylaget heller.

Slutsatsen är att skall det värvas spelare från "tveksamma" serier måste de vara yngre förmågor.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Kall-El skrev:Det finns en del stora skillnader mellan nämnda fotbollsspelare och de spelare DIFhockey värvar.

1. Bollspelarna som nämns var alla unga när de kom till DIF.

2. Både Magnus Pehrsson, Andreas Johansson, concha och Stenman hade smakat på speli Allsvenskan förut. ( Även om de inte varit ordinarie. )

3. Det som missas att nämnas här är de mindre lyckade värvningar som fotbollen gjort t ex Mattiasson och Wallinder. Vad är minsta gemensamma nämnare för dessa spelare, jo lite äldre killar tagna från "tveksamma" serier.

Se på de värvningar som hockeyn gjort. De spelare som varit lite äldre kombinerat med att de tagits från "tveksamma" serier gjorde ingen direkt succee i hockeylaget heller.

Slutsatsen är att skall det värvas spelare från "tveksamma" serier måste de vara yngre förmågor.
Klokt sagt, tål att upprepas.
Ingen seger utan offer
Joas

Inlägg av Joas »

jarnkamin skrev:
Joas skrev:

Så otroligt lågt att klaga på stavfel, riktigt illa. Alla kan inte vara bra på allt, jag har också problem med stavningen. Men det finns säkert nått som jag är bättre på än dig. Alla är olika. Riktigt illa, rikgtigt ILLA!!!!!!!
+
Sorry det var inte menat som gnäll men jag förstår vad du menar.

Sorry!!
Skriv svar