K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: K3: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 22/3 2010

Inlägg av Henkos »

Vilka matcher sänds på csports.se egentligen?

Kikar man där nu finns bara FBK - SAIK tillgänglig på måndag tex.
Reser bort 22-29e så vore ju guld om man kunde se matcherna på något sätt.

EDIT: Det står att de sänder 3/4 kvartsfinalserier men verkar ju inte så..
AlltidDjurgårn

Inlägg av AlltidDjurgårn »

tMy skrev:
jensa85 skrev:
tMy skrev:Inför kvartsfinal 2 så var jag enormt positiv, men nu känns det som man sjunker in i ett depressions inferno fyllt med ilska och hat.
Vinner Brynäs denna så blir det 4-1 i matcher till dem, det finns ett litet hopp att psyka sönder Markströms-fittan tillbaks till den grotta han kommer ifrån, men det lär bara ge oss högst två extramatcher innan vi blir slaktad av Czarneckis förbannade skithockey.
Det känns som att karln sitter och studerar ut vårat spel till punkt och prickar, det känns som att han vet PRECIS hur man ska spela mot oss.
Till råga på allt så kan jag inte föreställa mig en överlycklig Ove Molin efter dem skickat ut DIF.

Kanske jag är lite för negativ (haha), men efter förlusten idag vill jag bara somna tills på Måndag och se dem krossa Brynäs(vilket inte lär hända) :roll:

Skulle Brynäs spöa oss 3 raka matcher på våran hemmaplan så ska vi bara be om ursäkt för våran andraplats och sova tills nästa säsong. Det händer bara inte.
Nu så här några timmar efter den värsta besvikelsen/ilskan/bitterheten/ så tror jag ändå att vi till slut står som segrare i denna serie. Oavsett utgång i nästa match.

Blir vi piskade i Gävle på måndag tar vi två raka på Hovet. Bara måste bli så. Och isf har vi två chanser att ta hem serien och det fixar vi.

4-2 eller 4-3 i matcher till DIF.
Visst tror jag att min bitterhet från dagens match spelar in just nu, men det känns ju som Brynäs defensiv är omöjlig att vinna över, men jag är ganska säker på att Hardy lär lista ut något, han är ju trots allt "smarte Hardy", och jag tycker faktiskt mackan hade en poäng när han sa det.

Njae, omöjlig att vinna över är den inte. De kom ju trots allt 6:a i serien så det GÅR ju att vinna över dem.

Dock så skall det till lite saker för det, först och främst måste vi bli bättre i PP mot dem, och sen måste det till att vi får lite av den äckliga tur de har också. Vi hade en del stolpskott i dagens match, hade de gått in istället för ut så hade det varit en annan femma.

Dessutom, om Domarna blir lite mer observanta på hakningar och sånt otyg så kommer Äckelnäs ligga pyrt till - förutsatt att vi får igång PP dvs.

Äckelnäs "spelidé" bygger ju om mångt och mycket på att haka sönder motståndarens anfallspel så gott det går, och bygga köttmur och sticka på kontringar, och om domarna nu får upp ögonen för det här med hakningar så faller en ganska stor kugge i deras defensiv.

Vet att deras seger idag känns tung, men som jag sagt innan. Alla deras mål kom i Powerplay idag. Själva hävdar de att de hittat sitt spel igen, fast jag tror de är lite överoptimistiska på den saken.
Djurgården - First and last and always.
AlltidDjurgårn

Och angående TV matcherna. Av det jag sett hitills måste jag säga att csports matcherna är grymt så mycket bättre kommentatorsmässigt jämfört med Kanal 5's jävla fiaskoskit. Kommentatorn i PPV matcherna är i allafall någorlunda opartisk.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

PPV-kommentatorn Kristian Andersson (eller vad fan han heter) är den sämsta skit någon morsa någonsin pressat fram.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Crashmash skrev:PPV-kommentatorn Kristian Andersson (eller vad fan han heter) är den sämsta skit någon morsa någonsin pressat fram.
Ja, han tillsammans med den kåte fittan som ska vara Kanal 5:s expertkommentator i studion.

Angående csports, matchval görs tydligen kontinuerligt där så dem har väl helt enkelt inte bestämt sig ännu. Eftersom det står att FBK-SAIK börjar 18.45 så är det nog den matchen som sänds på Canal + och jag antar att vår match kommer sändas på PPV, alltså en av de sändningar som på Csports börjar 18.54! Om matchen sänds på Kanal 5 så har ju dem också en Web-tv där man kan se matcherna gratis.

Förövrigt, fy fan vilken äckligt viktig match det här är. Snälla, DIF! Vinn skiten!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
AlltidDjurgårn

lilleman skrev:
Crashmash skrev:PPV-kommentatorn Kristian Andersson (eller vad fan han heter) är den sämsta skit någon morsa någonsin pressat fram.
Ja, han tillsammans med den kåte fittan som ska vara Kanal 5:s expertkommentator i studion.

Angående csports, matchval görs tydligen kontinuerligt där så dem har väl helt enkelt inte bestämt sig ännu. Eftersom det står att FBK-SAIK börjar 18.45 så är det nog den matchen som sänds på Canal + och jag antar att vår match kommer sändas på PPV, alltså en av de sändningar som på Csports börjar 18.54! Om matchen sänds på Kanal 5 så har ju dem också en Web-tv där man kan se matcherna gratis.

Förövrigt, fy fan vilken äckligt viktig match det här är. Snälla, DIF! Vinn skiten!
Vet inte om det är samma snubbe som babblat på under seriematcherna, men jämfört med vad jag sett på anal 5 så tycker jag han hållit någorlunda hyfsad klass. I allafall om man ser till opartiskhet och förmåga att inte hålla på och babbla sönder matchen med sina egna åsikter.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Fan vad jag längtar till nedsläpp imorgon! Så jävla taggad på vinst nu efter denna jävla piss-helg i sportväg. 2 förluster, 1 mål på två fucking matcher. En vinst imorgon skulle fan vad den skönaste denna säsong!

Nu kör vi!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

lilleman skrev:Fan vad jag längtar till nedsläpp imorgon! Så jävla taggad på vinst nu efter denna jävla piss-helg i sportväg. 2 förluster, 1 mål på två fucking matcher. En vinst imorgon skulle fan vad den skönaste denna säsong!

Nu kör vi!
Word nigga.

NU KÖR VI!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Imorgon kommer Brynäs och få det jobbigt. Tror Hardy har sagt åt mannarna och köra skiten ur Brynäs tragiska spelare.
Tror på en stark 4-1 vinst.

Sen kommer grabbarna vara ruggigt taggade och vinna båda hemma matcherna.
Pluggen

Inlägg av Pluggen »

God kväll mina vänner i morgon är det som sagt var dags igen, och jag hoppas intensivt på vinst, men jag tror att det blir ruggigt svårt iom. brun-näs antagligen är skittaggade över att ha slagit sveriges bästa lag... En sak håller jag med Tomas Ros om, och det är att det är bra för hockey-Sverige om brun-näs åker ut i kvartsfinalerna (även en blind höna kan hitta några korn)...
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Användarvisningsbild
Leijon
Säsongskort: Ja

Inlägg av Leijon »

Någon som tror att de "trogna" brynäs-supportrarna fixar fullsatt? :wink:
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Pluggen

Inlägg av Pluggen »

Leijon skrev:Någon som tror att de "trogna" brynäs-supportrarna fixar fullsatt? :wink:
NEPP!;)
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
frilleax

Inlägg av frilleax »

Är det någon kanal som sänder denna match?
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Största anledningen till att vi förlorade i lördags var spelet i PP, kan grabbarna fixa detta till morgondagens match så blir det vinst!

Vinner vi denna match så är det färdigt för kaffebönderna!
AlltidDjurgårn

Hawk skrev:Största anledningen till att vi förlorade i lördags var spelet i PP, kan grabbarna fixa detta till morgondagens match så blir det vinst!

Vinner vi denna match så är det färdigt för kaffebönderna!
Tjavars, vi måste ju få PP MED oss också först. Eftersom Brunsås är experter på stealth-hakningar och annat ogint, plus tydligen får crosschecka hejvilt utan åtgärd så ser det lite knepigt ut.
Skriv svar