-daniel- skrev:Hög tid att slänga upp Tjärnqvist i kedjeformationerna inför 3:e matchen.
Tycker han skall få köra med Engqvist och Krüger. Vi behöver lite tyngd till den linan och någon som vågar fläska på framför mål.
Läste följande om Ziggy: ...skadekoll: Jag sprang på Mike Zigomanis i spelargången. Han är medicinskt okej nu men jobbar på att få upp tempot. Hoppades kunna vara med i slutet av kvartsfinalen, typ match sex eller sju om serien går så långt.
Tycker också att Tjärna ska spela med Engqvist och Krüger.
Han ger mer tyngd och kan parkera framför målet vid anfall.
Eftersom brynäs spelar man mot man i försvarszon så blir det lättare att komma till avslut om det är två mot två i sarghörnen.
Låt Brodin lira nästa match! Alla Printz motståndare bör ta sig ännu en funderare,bäste back igår.
Alltid kul att se Fimpen när han e grinigt het. Till morgondagens match bör vi få mycket mer trafik på mål!
Shit va du va negativ:O..känns som att vi kommer ta de här..vinner vi på måndag i Gävle garanterar jag det nästan för vi vinner lätt 1/2 av matcherna på hovet o sen har vi 2 matcher att avgöra..men kan erkänna att de blir svårare om dom vinner imorgon.
Jag tycker nog att man borde spela ridderwall i målet istället för wesslau.
inte för att wesslau är en dålig målvakt på något sätt.
Men jag anser däremot att wesslau "simmar" ganska mycket och lämnar man en retur när man redan står på knä så får man stora problem.
Ridderwall avvaktar mer innan han går ner på knä och har därför en större chans vid ett ev returlämnande. sen upplever jag ridderwall som något stabilare i sina agerande överhuvudtaget.
Sen så tänker jag att brynäs verkligen inte var värda vinsten i lördags, målen var riktiga bjudningar, bl a att "lyckas" rensa ut pucket i underläge så att den går över sargen och därmed leder till ytterliggare en utvisning och sedan ett mål (grattis Andreas Engquist).
Nästa träningspass blir det övningen "idioten" 500ggr ungefär!
Men som sagt Djurgården är starkare, synd att bjuda brynäs på denna vinst.
För övrigt vill jag säga att man blir mycket imponerad och stolt när man ser vilken stämning det är på läktarna och jävlar annamma på isen. Hardy,Micke och Tomas ni är grymma!!
Tycker snarare att Josefsons lina har varit en av få som haft fart och lyckats hålla pucken i anfallszon en längre tid. Han, Cehlin och Tim funkar bra ihop.
Jag tror på seger imorgon för DIF, Brynäs pallar inte hemmatrycket + att deras backar inte kan orka om vi pumpar på, sen vinner vi de 2 hemmamatcherna vi har på ons. och fre.
Daniel942 skrev:Förlust imorgon och vi är ute att räkna med, tror jag..
Snälla! håll bara käften istället..
Det är bara vad jag tror Eller snarare trodde.. Var så grymt besviken fortfarande efter match 2 när jag skrev det där, men nu när man har lugnat ner sig lite så är det en helt annan femma.. Ibland kanske det är bäst att hålla käft som du säger.
Jag tror att vi kan knipa det även vid förlust imorgon, men det blir uppförsbacke. Men klarar brynäs att jämna ut det så gör fan vi det också!
Tycker snarare att Josefsons lina har varit en av få som haft fart och lyckats hålla pucken i anfallszon en längre tid. Han, Cehlin och Tim funkar bra ihop.
Absolut. Rör inte Josef-Tim-Cehlin. De har varit bra. Särskilt första matchen i Gävle.
Jag hoppas verkligen inte tränarna drabbas av samma panik som råder i detta forum och börjar ändra för mycket i laget. Vi har spelat bra men måste bl hetare framför mål. En dålig period av laget (period 3) ska inte få för stora konsekvenser.
Men jag litar fullt ut på att tränarna gör små justeringar i själva spelet och inget överilat.
Vilket självförtroende Brynäs skulle få om vi började kasta om i laget redan. Sådana signaler är alldeles för tidiga att sända ut.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm