Djurgårdens IF - TPS Åbo, 20/8 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
rated_x

Djurgårdens IF - TPS Åbo, 20/8 2005

Inlägg av rated_x »

här kan vi ha diskusion om djurgårdens nästa match.. hur slutar det".. hur vill ni att tränarna tar ut laget? och allmän diskusion om matchen..
Användarvisningsbild
ZtAvVe

Inlägg av ZtAvVe »

Bara resultatet bli bättre än 1-9 så är i alla fall jag nöjd.. =)
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Får vi 1-8 eller mindre, så är det i alla fall en förbättring. Gärna lite mer mål från våran sida dock. Det ska nog inte bli några problem.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jajemen, nu kan det bara gå bättre!

Hade vi haft 1-9 och inte skapat nånting DÅ hade jag också varit lite orolig. Vi torska väl skotten med 42-40. Tills TPS matchen så har man nog hunnit finslipa avsluten lite så då sätter vi säkert 1-2 puckar till!

Hoppas försvaret och Teemu rycker upp sig bara :)
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
lund3

Inlägg av lund3 »

Nu såg jag ju inte matchen men de är inte undan att man undrar om Lassila verkligen är så bra?
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Det har spelats en match och du börjar redan fundera över huruvida Lassila håller måttet :?:
Hade detta varit efter det att serien kört igång så hade vi nog haft skäl att tveka över hans kapacitet.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Kagen

Inlägg av Kagen »

När Luleå igår bortaslog finska mästarna Oulun Kärpät i Uleåborg med 3-5 så sköt Kärpät 59 skott.

Många av avsluten mot Lassila var mitt i slottet, klart att han slarvar med sitt spel om backarna inte kan prestera något själva. En målvakt behöver bra backar, kolla på Lunkan och Salo ifjol. Lunkan hade klassbackar och Salo hade det inte.

Leinonen var grymt bra inledningen av förra säsongen då hela Mora IK gick som tåget, när sedan Lilja m.fl försvann och försvaret höll div. 1 klass så blev Leinonen en rätt slät figur med.
Användarvisningsbild
lund3

Inlägg av lund3 »

Frasse skrev:Det har spelats en match och du börjar redan fundera över huruvida Lassila håller måttet :?:
Hade detta varit efter det att serien kört igång så hade vi nog haft skäl att tveka över hans kapacitet.
Nio insläptta är väldigt mycket. Visst, de var första matchen och han var väl inte i toppform liksom hela laget. Färjestad hade ju redan spelat en match. Men släpper man in nio mål tycker inte jag det är konstigt om man blir fundersam. Då inte sagt att han inte skulle kunna vara bra. Men jag själv har väldigt höga förväntingar på Lassila. Han rankas ju faktiskt som Finlands största målvakts löfte. Därav reaktionen.
rated_x

Inlägg av rated_x »

nu när får vi se hur bra andré mattsson är också.. spelar på lördag..
JKBlå

Inlägg av JKBlå »

Känns inte precis sådär jättebra att André Mattsson är en av 6 ordninare backar för tillfället... Sågade värvningen av honom totalt och störs fortfarande av att DIF värvar en kille som ratats av en allsvenska klubb...
rated_x

Inlägg av rated_x »

fast man måste ändå ge killen en chans att visa sig i nån matcher.. innan man drar slutsattser.. sen var han väl inte direkt skellefteås ledningens kelgris direkt.. vad jag har hört.
rated_x

Inlägg av rated_x »

kagen>>>>> enligt vad jag läste.. så har inte djurgården tränat något försvars spel över huvudtaget ännu.. kan bero på nått av de :)
JKBlå

Inlägg av JKBlå »

rated_x

visserligen, men är man på elitnivå så bör försvarsspel rimligtvis sitta i ryggmärgen så mycket att man inte förlorar med 9-1 mot motståndare som bör vara på "samma nivå", alltså elitserie...

Förklaringen om att man inte tränat på det köper jag inte...
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

TPS spelade idag mot Linköping och kommer alltså vara duktigt tröttkörda imorgon efter en veckas intensivt matchande.

Målskyttar:
1-0 Fredrik Emvall (Johan Andersson)
2-0 Jussi Tarvainen (Sami Torkki)
3-0 Jussi Tarvainen (Mikko Peltola, Sami Torkki)
4-0 Tony Mårtensson (Mikael Håkanson)
5-0 Jussi Tarvainen (Mikko Peltola, Sami Torkki)
5-1 Daniel Widing (Seikkula)
6-1 Mikko Luoma
6-2 Mika Alatalo (Joni Lius)

Skott: 35-21 (9-6,12-9,14-6)
Johan Karlsson
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Bättre!

Inlägg av Johan Karlsson »

Mmm men de kan de juh inte bli, lr?! De ser lite tunnt ut, men man ska aldrig underskatta!
Skriv svar