Johan Eneqvist

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Legion

Johan Eneqvist

Inlägg av Legion »

Kan någon kasta ett ljus på status för honom?

Vad händer?, kontrakt?, sparkad?, Lagt av?

Han var ju inte helt kass...
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Jo, han var kass.

Med såna i laget går vi aldrig till slutspel.
Användarvisningsbild
*Knirre

Re: Johan Eneqvist ??

Inlägg av *Knirre »

Legion skrev: Han var ju inte helt kass...
Suck.. Jag förstår inte hur så många kan ha så låga krav på våra spelare. Alla verkar kunna ursäktas med att dom "ger allt", eller fyller nån speciell funktion i laget. "Alla lag behöver en sån spelare".. (Nej, alla lag behöver inte ett lager med talanglösa spelare som kämpar men kan inte göra ett rätt ute på isen!)

Det är ändå Elitserien vi pratar om, man måste ju kunna bidra med någonting också, inte bara uppfylla "han-gör-inte-bort-sig-nivån" för att få spela i Djurgården tycker jag.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Vad tycker ni då om en sån som Pelle Eklund? Producerade inte ett skit i början men efter att han sattes bredvid Linkan och Thoresen så gjorde han några mål, men de flesta av dem iöppen kasse efter att Linkan åkt runt hela zonen och levererat en smörpassning.
Hade Eneqvist lirat med bättre spelare så hade också han '' sett '' bättre ut.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
shma

Inlägg av shma »

Jag anser att man kan få en till chans. Djurgårdare som presterade 'elitnivå' i år va typ 2-3 stycken. För det tycker jag inte man skall sparka hela gänget.

En del här har ofattbart konstig syn på utveckling.
Bild
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Säsongskort: Ja

Inlägg av Kid Notorious »

Jag tycker inte att han var helt dålig ändå. Det har ju att göra litegrann vilka man får spela med. Tror att han skulle bli en bra center som lastar av dom lite bättre spelarna. Bara man kan höja nivån på tredje och fjärdelinan, så kommer han nog inte alls att göra bort sej.
För vi behöver väl en center till?

Man det är ju lite konstigt att det är så dött runt honom. Inget prat om att han ska bort eller är påväg att skriva nytt. Det faktum att han inte försvann med den stora utrensningen förut får en ju att tro att han ändå kommer att stanna.
Eller? :?:
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Håller med dig KNIRRE. Man kan inte resonera "han kan va bra att ha" om varje spelare. Seriöst hur mycket tillförde Eneqvist denna säsong egentligen? Man kan inte ha 20 "kan vara bra att ha spelare" i en trupp om man vill nå slutspel. Vi måste skaffa fler spets-kompetens-spelare än i fjol.

Tips på tung och bra back som skulle vara ett kanon-nyförvärv:

Josef Boumeddienne, SSK.

E stockholmare och förmodligen inte så pigg på att lira i SSK:s losergäng nästa säsong.
Användarvisningsbild
Rocka

Inlägg av Rocka »

Boumedienne var väl egentligen ingen höjdare för SSK? Han var bra fram tills att han åkte på en skada. Efter den tycker jag att han underpresterade grovt.
I kvalserien åkte han mest omkring och såg lidande ut och överglänstes klart av tex. Timmy Pettersson. Känns inte som en kille att luta sig mot när det blåser direkt. Han har väl dessutom en uttalad önskan om att åka över pölen igen och göra ett nytt försök i NHL. Dessutom drog han nog in bra med deg i Södertälje också och vill knappast lira för småslantar.
Djurgårn tills jag dör
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Bom-Bom kan inte stava till lagspelare.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Enequist var väl en del av sparbygget vi hade förra säsongen som ändå lyckades klara nytt kontrakt i ES, vilket väldigt många här inte trodde förra hösten. Som jag ser det gjorde han sitt jobb, som man kan förvänta sig av en ung lagspelare med framtiden för sig. Han e väl inget superlöfte direkt, men ingen sopa heller.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Eneqvist lämnar DIF, beslut är taget i den frågan.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

Don_T skrev:Eneqvist lämnar DIF, beslut är taget i den frågan.
Låter bra, han är ju ungefär samma spelartyp som "Fimpen" fast lite sämre. Nu när "Fimpen" är kontrakterad så behövs inte Eneqvist.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Varför meddellar inte hemsidan att johan eneqvist lämnar dif? Vi vet ju redan vilka som har fått gå men vad händer med Johan?
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

DIF hade inte bestämde sig inte förrän i tisdags gällande Eneqvist. Han står nu bland förluster under rubriken spelare.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

detta är väll ett ganska bra tecken på att truppen kommer att vara bättre i år! jag tror att dif har något riktigt bra på gång!
Skriv svar