K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av Daniel942 »

ludde- skrev:Hur håller ni er lugna efter en dag som denna?

Känner mig allmänt arg på allt, hatar att förlora.
Ställer mig samma fråga. Just nu kan alla dra åt helvete.
DIF!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Killerboot skrev:Jag är en utbildad hockeydomare, har varit de sen 5 år tillbaka.

SOLKLAR utvisning! jag hoppas att ni vet vad interference/fasthållning är? Han håller brynäs spelaren i minst 3-4 sek.
Men för helvete vad folk är trögfattade. Alla köper att det är en interference. Men nu tar i stort sätt aldrig domarna utvisning för sådana situationer annars. Så varför börja med det i en sudden i en kvartsfinal när man dessutom blundat för solklara crosscheckingar/hakningar tidigare i matchen.

Du som UTBILDAD hockeydomare(funderar på vad det krävs för att bli det just nu) borde väl känna till ordet konsekvent?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

jensa85 skrev:
Killerboot skrev:Jag är en utbildad hockeydomare, har varit de sen 5 år tillbaka.

SOLKLAR utvisning! jag hoppas att ni vet vad interference/fasthållning är? Han håller brynäs spelaren i minst 3-4 sek.
Men för helvete vad folk är trögfattade. Alla köper att det är en interference. Men nu tar i stort sätt aldrig domarna utvisning för sådana situationer annars. Så varför börja med det i en sudden i en kvartsfinal när man dessutom blundat för solklara crosscheckingar/hakningar tidigare i matchen.

Du som UTBILDAD hockeydomare(funderar på vad det krävs för att bli det just nu) borde väl känna till ordet konsekvent?
Ja vi hade en situation vid en tekning i BIFs zon, där en DIF-spelare blir crosscheckad 3 GÅNGER utan en jävla åtgärd.
DIF!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Jag vet vad tripping och cross-checking är med..
Sånt som brynäs klarade sig undan i matchen.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Vad som krävs för att bli domare idag? Inte mycket.

Jag blir inte förvånad om vi får se Anna Book och Lasse Brandeby nästa år i Elitserien. Antingen där eller i sumobrottnings-VM men jag lovar att dem hör hemma bättre i Elitserien för dem skulle fan hålla en bättre nivå än vad Vinnerborg & Co gör just nu.

Dra åt helvete alla(förutom alla Djurgårdare)

Tack återigen till publiken på Hovet!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

lilleman skrev:+ Klacken, helt makalöst bra. Undra om Järnkrok fortfarande tycker att " Det är grym stämning här inne" om Läkerol Arena.
+ Marcus Nilsson

Brynäs måste vara det äckligaste jävla laget i hela jävla fitt-Elitserien. Först och främst så spelar klubben den tråkigast jävla hockeyn som finns. För det andra så tycker dem att när man vänder en match som man ligger under med 1-0 så är det en "helt fantastisk vändning" YEAH MY FUCKING ASS!

Domarinsatsen tänker jag inte ens kommentera för om man inte vet hur man ska döma hockey så ska man inte göra det.

Kanal 5- gör oss en tjänst, och sänd aldrig mer ett slutspel! Reklam under perioderna, två reklampauser i varje periodpaus. En kille som tycker det är passande att berätta en "hemlighet" om vilket lag som vinner. En "experkommentator" i studion som är kåt/tänd/påtänd på Markström eller vad fan som helst.

Jag är inte speciellt besviken på grabbarna i laget, jag HATAR dock Granström och hans fula tryne och dialekt, och jag hatar allt som har med Gävle att göra!

På Måndag spelas den viktigaste matchen för året. Eter matchen ska Granström, Markström, den kåta killen, och hela jävla Gävle gråta. För vi ska fan i mig krossa dem! Vem fan vill se ett lag som spelar tråkigare hockey en Gambias U-spädbarns lag med Dembos ofödda sperma i målet?

Kan väl passa på att dela ut en känga till Ros också då han innan matchen gick ut i sin blogg och sa att Järnkaminerna vägrar ha på sig de röda tröjorna. Utan någon som helst källa.
Förlåt för ett sjkt konstigt inlägg men jag är inte på humör just nu!
Ett stort jävla fett WORD!

AVGÅ ALLA! HATA ALLT!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

Man blir trött bara... förutom att domarinsatsen var allmänt skum så var faktiskt DIF inte lika pigga som sist, BIF såg ärligt något vassare ut, trist men sant.
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Fnatte79 skrev:Man blir trött bara... förutom att domarinsatsen var allmänt skum så var faktiskt DIF inte lika pigga som sist, BIF såg ärligt något vassare ut, trist men sant.
Missade du de två första perioderna?
Äckel.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

[quote="Doyle"]Är otroligt viktigt att vi inleder med att göra första målet. Brynäs kommer att få toknäring av stämningen på läktarna. Jag känner lite gnagande oro att den här matchen kommer att bli tuff.

Är inte helt omöjligt det blir overtime läge.

----------------------------------------------------------------------------------------
Kände på mig att detta skulle bli svårt. Tror det var bra att vi fick bli medvetna om vår egen dödlighet. Har varit lite för mycket gullande sen vi vann i Gävle. Vi kommer att få kriga för varenda millimeter för att greja hem detta.
Kändes lite som vi tog slut i tredje och riktigt slut i overtime.

Nej DIF, nu är det KRIG. Brynäs skall ner i skon och plösen dras över. Chocka på måndag och vinn klart. Lycka till grabbar...
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Tycker att Ragge såg seg ut. Kan ha göra med att han har varit borta länge.

Annars kanske laget spände sig inför ett fullsatt hovet klätt i rött..
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Föressten, vart fan var Markströms psykningar?? Jag hörde bara 1, man måste TA I!
DIF!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Fnatte79 skrev:Man blir trött bara... förutom att domarinsatsen var allmänt skum så var faktiskt DIF inte lika pigga som sist, BIF såg ärligt något vassare ut, trist men sant.

Okej att jag har ett par feta jävla DIF-brillor på mig allt som oftast. Men inte fan såg Brynäs vassare ut sett över hela matchen. Total dominans i första. Hyfsat jämnt i andra. Knapp fördel Brynäs i tredje och DIF-dominans fram till utvisningen i sudden.

Det är iaf min syn på matchen. Spelar ju dock inte någon jävla roll över huvudtaget iom att vi förlorade matchen.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Lee Harvey Oswald skrev:Så är det slut med rött nu?

Smutsiga brynäs, trubbiga trötta DIF.
Är man redan möra efter 2 matcher?
Efter 1:a per såg det ut som det alltid gör mot bif, inga riktiga chanser för DIF & livsfarliga slumpchanser för bif då & då.
Kunde inte riktigt se denna utveckling efter match 1 & en per av match 2.

Men matchen avgörs i 2:a per när bif bjuds in i matchen av ett mer avvaktande DIF där Ragge först leker toppforward för en stund & inte orkar backchecka & drar på sig en helt onödig tripping, av ren trötthet.
Sedan Enqvist puck-out är så obegåvat onödig, varför denna idiot-lobb?
Han hade ju tid på sig att bara lägga sarg ut.
Ingen bif-kvittering där & DIF hade rott hem detta

Känns som att DIF måste krossa bif totalt spelmässigt för att ha en bra chans att vinna.
Kommer matchbilden framöver se ut som idag med ställningskrig & låst spel då blir det ingen rolig fortsättning på detta slutspel.
brynäs kan sin grishockey & Markström är några klasser stabilare än både Wesslau & Ridderwall.
(därmed inte sagt att Wesslau gör en dålig match, men hade vi bytt keeper hade det stått 2-0 tll DIF i matchserien)

Domarna är som vanligt, ojämna & rent allmänt usla i avgörande situationer.
Men sånt jämnar alltid ut sig i en matchserie i bäst av 7.
Nu blev det som det brukar bli när DIF har storpublik, domarna ska minsann visa att man pallar för trycket & inte ta givna bortautvisningar.
Så kan man som grädde på moset avslutar med en löjligt hårt dömt hemmautvisning på Falk i sudden, då kan INGEN iaf snacka om hemmadomare efteråt.

Har testat en mer positiv LHO senaste veckan, tror bestämt att jag kryper tillbaka till mitt mer hemtama neggande.
Det ger iaf bara resultat för DIF

1-1 & en extra hemmamatch, om man ändå vill försöka se nåt positivt
Håller med väldigt mycket av det du skriver.
Ragge och Enqvist är största anledningen till att vi förlorar idag....
Utvisningen på Falk är löjlig.
Ända positiva är att det garanterat blir en till hemma match.
Användarvisningsbild
mutation

Inlägg av mutation »

Sanslöst jobbig förlust! Domarna är ingen mening att kommentera så jag orkar inte slösa ett inlägg på det. Det var helt enkelt inte vår dag (gör mitt bästa att hålla mig neutral efter en såhär snöplig förlust). Allt är inte mörkt dock, vi hade många bra chanser och snäppet mer effektivitet och mindre ramträffar så piskar vi Brynäs alla dagar i veckan!

Nåväl, det är så tråkigt att skriva om negativa saker så jag väljer att rama in det positiva istället:

+ KLACKEN, DEN UNDERBARA KLACKEN! Var inte på plats utan såg matchen på TV och ni skötte er fenomenalt. Sen var det sjukt gött att så många tog på sig de röda tröjorna, såg väldigt bra ut!
+ Ölvestad, as usual.
+ Krüger
+ Oscar Eklund (hör och häpna), han var på bra spelhumör idag, fortsätt såhär och gärna några fler steg framåt.

Finns garanterat mer, men detta är vad jag minns just nu.
Killerboot

Inlägg av Killerboot »

Daniel942 skrev:
jensa85 skrev:

Ja vi hade en situation vid en tekning i BIFs zon, där en DIF-spelare blir crosscheckad 3 GÅNGER utan en jävla åtgärd.
Domarna dömde helt rätt! Djurgårdens spelare ramla väldigt lätt i crosschecking situationerna (även Brynäs spelarna). Jag måste säga att Vinnerborg och claes gjorde de en väldigt bra insats pga av alla enögda supportrar.
Skriv svar