K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av sthlm1891 »

Ja vad ska man säga, finns inget sämre lag än brynäs, det är ju fan inte hockey och den sm säger annat är ju fan både blind och dum.
Kul att domarna vill gå in och avgöra matchen så här alltid lika kul.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Kanal 5, och domaren är det fan korpenklass på. Runheim fortsätter ju briljera i sina intervjuer. "Vill du veta en hemlighet? Jag tror ni vinner" Petter har något komplex emot DIF och så fort en Brynäsare faller är det solklar utvisning, men när Nilson blir crosscheckad i ryggen är det ingenting. Även Thomas Johansson är pinsam i sina kommentarer. Svårt med bra folk?

Det var klagomålet om sändingen.

I övrigt faller vi på en horribel domare, samt att vi inte utnyttjar våra chanser. Tror vi hade 3 träffar i målramen. Det är bra glömma och komma igen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
AlltidDjurgårn

Inlägg av AlltidDjurgårn »

Äppelmos skrev:Asså va fan är det för JÄVLA INKOMPETENTA IDIOT "dommare" vi har i den här jävla ligan?
De va ingen hakning på mackan men en interferens på Falk?
De såg iofs rätt interference ut om jag skall vara helt ärlig, och skall man följa regelboken helt så är den utvisningen korrekt, så lite småklumpig utvisning att ta. Men men, vi kommer tillbaka i Gävle.
Djurgården - First and last and always.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Ja man är ju överhuvudtaget livrädd varje gång Kyle är i egen zon.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

håller med samtliga föregående talare att männen i randigt inte var 100 %-iga idag. Dock så presterar inte alla fyra kedjorna slutspelsmässig hockey idag. Tycker att framförallt andra femman är för osynlig, nu när Brynäs första femma är helt under isen så måste vi kunna avgöra detta i ett tidigare skede.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Nästa match vill jag se DANIEL BRODIN på plan. Han har varit riktigt bra och bangar inte för att dela ut en rejäl propp. Sen måste dom använda någon annan i BP än Kyle. Han är så ruggigt tam där inne och han få ta på sig att det blev mål för brynäs nu.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Äckliga tråk Brynäs är bättre i BP, med noll inställda, bättre i PP, två mål och vinner målvaktskampen stort.

HOCKEY MÖRDARE!
Senast redigerad av Fricke den 2010-03-20 18:53:40, redigerad totalt 1 gånger.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Ny fet domarskandal på Hovet. Jag vet inte hur fan man ska forma detta inlägg utan att bli avstängd men jag gör ett försök. Hur jävla många gånger ska det här få fortgå. Svenska domare har ingen som helst jävla struktur på hur en match ska genomföras. Det här var ett skolexempel på hur en match inte ska dömmas. Tacklingen på Josefson i mittzon när han är en zon ifrån pucken ignoreras men däremot så åker Falk ut när han står upp vid egen zon. Visst ta interference på Falk men va för helvete konsekvent.

Sen att den där jävla tönten får avgöra är ju ett skämt. Nä, nu är jag så förbannad och hoppas att den där jävla rödtotten Claesson aldrig mer kommer dömma i Hovet. Han är ju för fan lika dum i huvudet som lasse Anrell. Och med dum i huvudet så menar jag helt enkelt korkad, blåst, IQ=noll osv. Han är inte smart nog att få dömma helt enkelt. Det var ju den sopan som försökte dömma när vi mötte Linköping sist. Då avgjorde han matchen till vår fördel med återigen en korkad utvisning.Det är svårt att göra något annat än att skaka på huvudet åt sådana sjuka skämt.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Mackan - Otto - Jimmie
Krüger - Engqvist - Tjärna
Tim - Josefsson - Danielsson
Fimpen - Holmqvist - Brodin
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Jag tänker inte gnälla på domaren efter det här. Falks utvisning är enligt regel rätt, men nu är vi i slutspel och där brukar inte domaren gå efter reglerna alltid i en sån här situation. Så det var synd.

Men största felet är att vi inte gör mål i powerplay trots 100 försök. Det är där vi förlorar matchen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Soulsic skrev:Jag tänker inte gnälla på domaren efter det här. Falks utvisning är enligt regel rätt, men nu är vi i slutspel och där brukar inte domaren gå efter reglerna alltid i en sån här situation. Så det var synd.

Men största felet är att vi inte gör mål i powerplay trots 100 försök. Det är där vi förlorar matchen.
Problemet är inte själva utvisningen i sig, det är en form av regelbrott. Men han ska fan dömma åt båda håll. Jag såg ett tjugotal liknande situationer i förlängningen som inte gav något alls.
100% DJURGÅRDSJ***L
AlltidDjurgårn

Finns inga matcher där domarna är 100%.

Även om domarinsatsen kanske inte var den bästa, så var den sista utvisningen dock interference hur man än ser på saken. Sen kan man ju diskutera huruvida vissa andra incidenter kanske borde genererat utvisningar också.

(Har ju en del rätt solklara crosscheckingar i en tekningssituation i första eller andra perioden från Brynäs håll, vilket är betydligt mer skadligare än vad en interference är. Sånt skit borde väck till att börja med, och borde leda till åtbörd från domarhållet.)

Dock så var det inte domarinsatsen som gjorde att vi förlorade matchen, utan snarare att
vi slarvade bort en hel del chanser, samt utnyttjade inte vårt powerplay ordentligt. Och utvisningar gagnar oss föga om vi inte kan ta till vara på dem? PP måste upp betydligt mer än vad det ligger på nu.

Positivt att ta med sig här ifrån är ju det faktum att Brynäs behövde PP för att göra hål på oss då de inte lyckades dem att klämma in något under 5-5 denna match.

Nåväl, Gävle och vinst!
AlltidDjurgårn

Dessutom hoppas jag Zigomanis kommer tillbaka under slutspelet på något mirakulöst vis så vi vinner mera tekningar. :P
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Okej efter att ha tagit ett par minuter att lugna mig så kom jag fram till att vi tar detta ändå, måste bli bättre i PP .
Nu tar vi dem i gävle sen jäklar ska vi ta dem 2 hemma matcherna som följer!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Forsta halvan var bra men andra halvan av matchen var ju riktigt dalig fran var sida. Sen tycker jag att aven om Falks utvisning ar hyfsat tuff sa ar det anda Falk som gor en idiotgrej. Hur kan man vara sa "trott"?! Pucken ligger helt ofarlig i sarghornet och han hade dessutom ett forsprang till den...men sa valjer han att ta en sjukt onodig utvisning. Inte bra.

Aja, nu vet vi att det blir en lang serie iaf. Bara att ta nya tag...
Skriv svar