K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010

Inlägg av sthlm1891 »

Fan mina nerver, kom igen nu Djurgården skärp er
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Petter Rönnqvist måste älska Markström.
Användarvisningsbild
schampo

Inlägg av schampo »

sthlm1891 skrev:Fan mina nerver, kom igen nu Djurgården skärp er
Håller med, kommer falla i koma.
Det värsta är att min magkänsla inte är så bra :shock:
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
AlltidDjurgårn

Inlägg av AlltidDjurgårn »

schampo skrev:
sthlm1891 skrev:Fan mina nerver, kom igen nu Djurgården skärp er
Håller med, kommer falla i koma.
Det värsta är att min magkänsla inte är så bra :shock:
Det positiva är ju att vi får se mer hockey :P

Och pröva actimel för magen ;)
Djurgården - First and last and always.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

AlltidDjurgårn skrev:Låt oss nu inte bli som Brynässupportrar och gnälla på domarna så fort det går lite motvalls för det underbara Djurgården. Det hjälper inte mer än att man bara ser ut som en Brynässupporter eller som Boork eller Parmström, och det vill väl ingen som har sitt vett kvar vara i allafall.

Tycker domarna har varit hyfsade rakt igenom matchen, och missar en hel del åt båda hållen. Dock börjar jag hålla med aftonludrets herr Ros om Brynäs hakningshockey. Nu är jag månne en smula enögd eftersom jag är Djurgårdare, men känns som om det är Djurgårdens spelstil som gör matchen rolig i allafall även om den är jämn.
Ok, om inte domaren är dålig så får jag väl istället säga att Brynäs är hakningsmästare.

Problemet i dagens match är att vi inte fått utdelning. Vi hade många chanser till 2-0 och hade vi lyckats hade matchen varit vår redan. Nu går vi mot en oviss sd.

Det är så här matchserien kommer att se ut. Vi spelar ut och sedan gäller det att sätta dit pucken. Lyckas vi inte kommer Brynäs vara med in i slutet. Inget lag kan totaldominera hela matcher för så mycket bättre är vi inte. Det är dagens match ett bevis på.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

warrant skrev:Petter Rönnqvist måste älska Markström.
Han blev inte mer populär när han tjafsade med Challe efter TIK-HV förra matchen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
AlltidDjurgårn

Inlägg av AlltidDjurgårn »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
AlltidDjurgårn skrev:Låt oss nu inte bli som Brynässupportrar och gnälla på domarna så fort det går lite motvalls för det underbara Djurgården. Det hjälper inte mer än att man bara ser ut som en Brynässupporter eller som Boork eller Parmström, och det vill väl ingen som har sitt vett kvar vara i allafall.

Tycker domarna har varit hyfsade rakt igenom matchen, och missar en hel del åt båda hållen. Dock börjar jag hålla med aftonludrets herr Ros om Brynäs hakningshockey. Nu är jag månne en smula enögd eftersom jag är Djurgårdare, men känns som om det är Djurgårdens spelstil som gör matchen rolig i allafall även om den är jämn.
Ok, om inte domaren är dålig så får jag väl istället säga att Brynäs är hakningsmästare.

Problemet i dagens match är att vi inte fått utdelning. Vi hade många chanser till 2-0 och hade vi lyckats hade matchen varit vår redan. Nu går vi mot en oviss sd.

Det är så här matchserien kommer att se ut. Vi spelar ut och sedan gäller det att sätta dit pucken. Lyckas vi inte kommer Brynäs vara med in i slutet. Inget lag kan totaldominera hela matcher för så mycket bättre är vi inte. Det är dagens match ett bevis på.
Dom är duktiga på hakningar i Brynäs, det går inte att säga annat om det.

Och japp, har slarvats på tok för mycket med chanserna för Djurgården, och sen har Brynäs lyckats "haka på" in i matchen. (Pardon the pun :P)

Vi får se hur det går i Sudden, men jag tror vi kommer ta det här serien igenom dock, även om vi har en liten svacka nu.. och där slarvade vi precis bort en chans till *suck*
Djurgården - First and last and always.
Användarvisningsbild
schampo

Inlägg av schampo »

HELVETE!!!!!!!!!!!!!!
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Brynäs kan göra vad som helst. Hakningar och fasthållningar.
Sen minsta lilla som DIF gör så blir det utvisning.
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Asså va fan är det för JÄVLA INKOMPETENTA IDIOT "dommare" vi har i den här jävla ligan?
De va ingen hakning på mackan men en interferens på Falk?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Känns som att Brynäs vet exakt hur dom ska spela nu. Vi hade en period sen höll Brynäs i taktpinnen. Om dom gör det på vår hemmaplan i första matchen på Hovet i detta slutspel så är nog denna serie åt helvete.

Fan också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Just ja, vi skulle inte klaga på domaren. Men just nu har jag jävligt stor lust.
Fyfan vilken jävla dålig.....
Stadion

Inlägg av Stadion »

Tack domaren, det gjorde du jävligt bra hoppas du är nöjd nu!
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Just ja, vi skulle inte klaga på domaren. Men just nu har jag jävligt stor lust.
Fyfan vilken jävla dålig.....
Jo men i sudden släpper man ena måste man släppa andra med, annars gör man så här och avgör matchen och kanske hela serien!
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Sorgligt, sorgligt. Måste finnas någon bättre än Kyle att ha i boxplay. Tycker han gång på gång går bort sig framför mål i BP.
Skriv svar