Honken? Inte Engqvist?Daniel942 skrev:Läste på aftonblaskan att dessa spelare kommer "störas" under slutspelet eftersom de kan förhandla med andra klubbar.
Djurgården: Marcus Nilson, NHL, Stefan Ridderwall, NHL, Andreas Holmqvist, KHL, Marcus Krüger, NHL, Jacob Josefson, NHL.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6790846.ab
Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Engqvist har väl redan stadig kontakt med Montreal, så han lär ju inte störas av det.kablo003 skrev:Honken? Inte Engqvist?Daniel942 skrev:Läste på aftonblaskan att dessa spelare kommer "störas" under slutspelet eftersom de kan förhandla med andra klubbar.
Djurgården: Marcus Nilson, NHL, Stefan Ridderwall, NHL, Andreas Holmqvist, KHL, Marcus Krüger, NHL, Jacob Josefson, NHL.
Josefson har väl också en stadigt kontakt med Devils.Enbom skrev:Engqvist har väl redan stadig kontakt med Montreal, så han lär ju inte störas av det.kablo003 skrev:Honken? Inte Engqvist?Daniel942 skrev:Läste på aftonblaskan att dessa spelare kommer "störas" under slutspelet eftersom de kan förhandla med andra klubbar.
Kruger med Chicago. Så dessa spelare kan väl inte störas så mycket?
Edit; det här U:et i KrUger, jag har helt glömt bort hur man får till prickarna över U:et.
¨-knappen, till höger om Å. Samma som ^ och ~ är på.Caveman skrev: Edit; det här U:et i KrUger, jag har helt glömt bort hur man får till prickarna över U:et.
Hur stor är chansen att vi får låna Josefsson och Krüger oss nästa säsong?
Då Krüger har kontrakt nästa säsong så kan inte åka om det inte blir ett NHL-avtal, eller har han en klausul? Tvivlar på det, då han knappt spelat någonting i ES när vi kontrakterade honomLucas skrev:Hur stor är chansen att vi får låna Josefsson och Krüger oss nästa säsong?
Jacob kommer stanna i sverige nästa år. Ska gå klart skolan. Tvivlar på att Krüger känner sig redo. Stannar med största sannolikhet.
Född till sportchef.
Jacob är 91a och tar studenten i vår.android skrev:Jacob kommer stanna i sverige nästa år. Ska gå klart skolan. Tvivlar på att Krüger känner sig redo. Stannar med största sannolikhet.
Men man brukar väl ge vika om en junior vill testa lyckan i Nordamerika? Att tvinga dom kvar är inte bra för någon.Enbom skrev:Då Krüger har kontrakt nästa säsong så kan inte åka om det inte blir ett NHL-avtal, eller har han en klausul? Tvivlar på det, då han knappt spelat någonting i ES när vi kontrakterade honomLucas skrev:Hur stor är chansen att vi får låna Josefsson och Krüger oss nästa säsong?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Själv tycker jag att vi borde värva Fredrik Petterson-Wentzel. Grym målvakt med 92% och 1.85 i räddningsstatistik. Värva honom, låna ut hnm till almtuna under nästa säsong så är han tillbaka som 2a eventuellt 1a målvakt 2012...
Vi har väl en hel del målvakter i våra junior lag redan som är bra?DIFDIF skrev:Själv tycker jag att vi borde värva Fredrik Petterson-Wentzel. Grym målvakt med 92% och 1.85 i räddningsstatistik. Värva honom, låna ut hnm till almtuna under nästa säsong så är han tillbaka som 2a eventuellt 1a målvakt 2012...
Due-Boje ser jag som ett framtida löfte men tyvärr inte Jirhage eller sandberg. Sen så tror ja att både Riddarn och Owuya lämnar efter säsonger och Tellan kommer så kunde vi haft Pettersson-Wentzel som 3e eftersom Due-Boje bara är 16 år gammal..sthlm1891 skrev:Vi har väl en hel del målvakter i våra junior lag redan som är bra?DIFDIF skrev:Själv tycker jag att vi borde värva Fredrik Petterson-Wentzel. Grym målvakt med 92% och 1.85 i räddningsstatistik. Värva honom, låna ut hnm till almtuna under nästa säsong så är han tillbaka som 2a eventuellt 1a målvakt 2012...
-
Synd att DIF inte var med i huggsexan om Peppe Lundh i Bofors IK. Han har ju varit extremt tongivande i laget och serien. En av de skridskoskickligaste spelare jag sett på flera år. Tråkigt, men det fanns tydligen inget intresse alls från DIF-ledningen. Nu gick han till antagonisten Färjestad istället, trots att han ju är Stockholmare från början...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Fanns intresse, man han valde FBK istället.scapegoat22 skrev:Synd att DIF inte var med i huggsexan om Peppe Lundh i Bofors IK. Han har ju varit extremt tongivande i laget och serien. En av de skridskoskickligaste spelare jag sett på flera år. Tråkigt, men det fanns tydligen inget intresse alls från DIF-ledningen. Nu gick han till antagonisten Färjestad istället, trots att han ju är Stockholmare från början...
http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.17 ... ndh-av-dif