Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Honken »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag vill ha hem Tellan. Av det jag sett av honom senaste åren (landslagsspel) så är han klart bättre än våra nuvarande målvakter. Sedan tycker jag att statistik för en målvakt ska tas med en rejäl nypa salt. Ridderwall hade under denna säong ett tag den bästa räddningsprocenten. Var han bästa målvakten i serien då? Knappast va.
Jag skulle lätt ta Liv, Lindbäck eller Karlsson istället för våra målvakter vilken dag i veckan som hellst, även om deras räddningsprocent är sämre.
Sedan är det en viss skillnad att jämföra procent från olika ligor. Kasta in Wesslan i ett NHL lag får vi väl se hur hans procent blir. Dessutom spelar det stor roll i vilket lag man står. I ett spelförande lag kan man lätt åka på många 1-2, 1-3 lägen. Spelar man i ett utpräglat defensivt lag kan skotten komma från enklare lägen för en målvakt.

Så att argumentera utifrån räddningsprocent är rätt meningslöst, i varje fall för mig.

Att vara en duktig målvakt handlar om så mycket mer än räddningsprocent. Exempelvis vilken typ av mål man släpper in. Gör man de avgörande räddningarna? Är man bäst när det gäller?
Tack BOMBOM, äntligen ett konstruktivt svar för ett målvaktsbyte och inte bara dessa onliners, med ”Tellan vore grymt” Jag får intrycket av att många här tar rygg på varandra, en del kommer ihåg honom från hans storhetstid, andra har ingen aning, men han låter bra.
Jag har inte samma uppfattning som dig och återkommer med ett svar lite senare när jag får tid.
Torpedo Novgorod skrev: Vilka experter tycker att Ridderwall och Wesslau är väldigt duktiga målvakter? :shock:
Jag har inte hört någon som kan sig på målvakter som har dissat Wesslau eller Ridderwall i år.
Lyssna t.ex på Wikegårds intervju med Mick målvaktstränare.
http://nyheter24.se/bloggar/hockeyblogg ... akts-coach
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
isolerad

Inlägg av isolerad »

Vet inte om det har nämnts men:
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... uldrivalen

HV vill ha Wesslau.
i
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Wesslau har ju helt klart spelat över förväntan, men om vi tvingas matcha feta bud från HV eller utländska klubbar, känns det väldigt tveksamt om vi ens ska försöka behålla honom. Hans främsta fördel hittills har ju varit att han är "bra för att vara så billig".
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Patrik Lundh till Färjestad nästa säsong, var han någonsin aktuell för oss?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

ludde- skrev:Patrik Lundh till Färjestad nästa säsong, var han någonsin aktuell för oss?
Jo, DIF har ju haft koll på honom. Var nån artikel för ett par månader sen om att dom har hållt kontakten m.m.

Skulle gärna sett honom i DIF. Speciellt med tanke på att Engqvist lämnar och Kruger & Josefson kan göra likaså, känns som man behöver förstärka centerpositionen.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Torpedo Novgorod skrev:
ludde- skrev:Patrik Lundh till Färjestad nästa säsong, var han någonsin aktuell för oss?
Jo, DIF har ju haft koll på honom. Var nån artikel för ett par månader sen om att dom har hållt kontakten m.m.

Skulle gärna sett honom i DIF. Speciellt med tanke på att Engqvist lämnar och Kruger & Josefson kan göra likaså, känns som man behöver förstärka centerpositionen.
Hade redan räknat hem Lundh som första nyförvärvet inför nästa säsong. Retar mig något fruktansvärt att en kille som passar klockrent in i DIF, både med sin Sthlmsbakgrund och spelstil, för andra gången på någon säsong väljer bort DIF.
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Fricke skrev:Hade redan räknat hem Lundh som första nyförvärvet inför nästa säsong. Retar mig något fruktansvärt att en kille som passar klockrent in i DIF, både med sin Sthlmsbakgrund och spelstil, för andra gången på någon säsong väljer bort DIF.
Som sagt, han har visat sina färger förr. Bäst att undvika spelare man vet i grunden är olojala, hade Lundh skrivit på i Djurgården och gjort två bra säsonger hade han ändå försvunnit om Linköping eller Färjestad slagit upp checkhäftet.

Spelmässigt är det inte så mycket att sörja eftersom det finns en liknande spelartyp redan under kontrakt som dessutom är betydligt mer lovande än Patrik Lundh var i motsvarande ålder: John Norman. Kanske inte redo för ett Krügergenombrott redan nästa säsong, men med en säsongs rutin i Elitserien kommer den killen definitivt bli något att skåda...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Janos Hari. Punkt fucking slut!
Expert.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

SirDIFalot skrev:Janos Hari. Punkt fucking slut!
Har ingen koll på vem det är alls, lust att utveckla?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Spelat för mycket EHM eller? :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

ludde- skrev:
Har ingen koll på vem det är alls, lust att utveckla?
Född 1992. Från Stockholm. Född i Ungern. Spelar i Färjestads juniorer.
64 poäng på 21 matcher i J18 elit.
39 poäng på 17 matcher i J18 allsvenskan.
Familjen bor i segeltorp. Han har varit på några matcher i år när han varit i Sthlm.
Gick på ALLA djurgårdens hemmamatcher säsongen 04/05. Är öppen med att han är DIF. Trots att han spelar i FBK.

Poängligan!
http://www.eliteprospects.com/league.ph ... t=&order=G

Notera att den enda som gjort mer poäng, har spelat 12 fler matcher.
Senast redigerad av SirDIFalot den 2010-03-17 00:16:01, redigerad totalt 2 gång.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Sidney Crosby skrev:
Vad är det?
Expert.
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

SirDIFalot skrev:
Sidney Crosby skrev:
Vad är det?
Eastside Hockey Manager! :P
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Enligt den här sidan skulle Ossi vara aktuell för oss nästa århttp://sillyseasonelitserien.blogg.se/
Hoppas det ligger någon sanning bakom detta!
Senast redigerad av DIFVästertorp den 2010-03-17 09:22:54, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Läste på aftonblaskan att dessa spelare kommer "störas" under slutspelet eftersom de kan förhandla med andra klubbar.

Djurgården: Marcus Nilson, NHL, Stefan Ridderwall, NHL, Andreas Holmqvist, KHL, Marcus Krüger, NHL, Jacob Josefson, NHL.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6790846.ab
DIF!
Låst