Jag tror nog DIF kommer att träna ett antal gånger i Globen innan en ev. match i Globen. Sedan så är ju många i dagens Djurgårds trupp vana att lira i Globen. Så det där med att det är lite längre till Globen och så vidare känns ganska oväsentligt, gick ju ganska bra för nått år sedan när vi som sagt lirade 50/50 matcherna Hovet/Globen.DIFnacka skrev:TEXT
Flytt till Globen?
Re: Flytt till Globen?
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Som någon sa - Vad är det som säger att vi fyller Globen?
Full Glob - Hellooooo?
Glob med 10 000 - Not so much...
Full Glob - Hellooooo?
Glob med 10 000 - Not so much...
Säg den glädje som varar
-daniel- :
Återigen... vem är du som sitter och kallar mig och andra för pinsamma osv? Jag framförde min åsikt utan påhopp på folk som tycker annorlunda. Jag väljer själv om jag följer mitt kära lag från Hovet, Globen, tv-soffan eller radiosporten. För mig är det mycket som spelar in och jag tycker inte det är självklart "gilla läget" vad styrelsen än hittar på. Jag skulle av samma anledning avstå det mesta av fotbollen om den styrelsen skulle flytta till Råsunda utan att ordningsmakten tvingat dom till det.
Jag respekterar din åsikt om att Globen är ok så vore tacksam om du kunde göra detsamma utan att förlöjliga mina och andras åsikter om att avstå en flytt.
Återigen... vem är du som sitter och kallar mig och andra för pinsamma osv? Jag framförde min åsikt utan påhopp på folk som tycker annorlunda. Jag väljer själv om jag följer mitt kära lag från Hovet, Globen, tv-soffan eller radiosporten. För mig är det mycket som spelar in och jag tycker inte det är självklart "gilla läget" vad styrelsen än hittar på. Jag skulle av samma anledning avstå det mesta av fotbollen om den styrelsen skulle flytta till Råsunda utan att ordningsmakten tvingat dom till det.
Jag respekterar din åsikt om att Globen är ok så vore tacksam om du kunde göra detsamma utan att förlöjliga mina och andras åsikter om att avstå en flytt.
Haha, men herregud. Man kan väl inte jämföra Globen med Råsunda? Globen har ju, sedan den byggdes, nästan uteslutande varit vår hemmaarena och vi har nått enorma framgångar där.
INGA argument som talat emot Globen under två-tre matcher håller.
INGA argument som talat emot Globen under två-tre matcher håller.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Med tanke på hur DIF Fotbolls styrelse har misskött sig sedan 2006 så borde du med andra ord inte ha sett en fotbollsmatch på fyra år.Platini skrev:För mig är det mycket som spelar in och jag tycker inte det är självklart "gilla läget" vad styrelsen än hittar på. Jag skulle av samma anledning avstå det mesta av fotbollen om den styrelsen skulle flytta till Råsunda utan att ordningsmakten tvingat dom till det.
DIF Hockeys styrelse har gjort allt rätt de 3 senaste säsongerna mer eller mindre, dvs satsat långsiktigt. Och även om du anser att en flytt till Globen är fel så borde det jämna ut sig med tanke på hur välskött våran hockeyförening är idag.
Du står säkert på Stadion under varje hemmamatch i fotbollen och ser bortom alla stora problem, men när det gäller hockeyn så ska det direkt gnällas på första möjliga miss som du tycker att föreningen gör...
Lägg ner allt gnäll nu och håll dig borta från hockeyn om du anser att styrelsen är patetisk. Valet är ditt, och det är ingen som stoppar dig från att svika Djurgården när dom försöker bygga inför framtiden.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- SkönaDjurgårn
Jag tycker styrelsen tagit ett väldigt klokt beslut att lägga några matcher i Globen. Äntligen kanske vi kan få några välbehövliga miljoner i kassakistan.
Dessutom, jag kan vara den enda som tycker detta, så gillar jag Globen
Det är ju ingen klockren hockeyarena då det ofta känns ödsligt, men det är fräscht...isen är kritvit, målburens stolpar är skrikande röda och kan vi nu bara fylla upp Globen några gånger under detta slutspel så kommer det bli underbart!
Sen håller jag även med om att man ska självklart stötta DIF på vilken jävla gärdsgårdsrink, skitarena eller superarena de än spelar på. Känner man inte så så älskar man inte DIF.
Dessutom, jag kan vara den enda som tycker detta, så gillar jag Globen

Sen håller jag även med om att man ska självklart stötta DIF på vilken jävla gärdsgårdsrink, skitarena eller superarena de än spelar på. Känner man inte så så älskar man inte DIF.
Men sen kan det ju också vara positivt att bryta ett mönster, det kanske ger spelarna en känsla av att "Nu jävlar gäller det!", men om detta kan vi endast spekulera.DIFnacka skrev:Den enda anledningen som jag kan se är att tryggheten som laget byggt upp på Hovet hela säsongen förloras vid en flytt till Globen. Spelarna är vana vid att gå samma sträcka till isen varje dag och det är deras "hem". Det kan vi omöjligt veta hur det påverkar spelarna att byta hemmaarena bara för en dag.
I övrigt kan jag konstatera att jag får stroke när jag läser argument som att folk kommer välja att stanna hemma nästa säsong bara för att enstaka slutspelsmatcher spelats på Globen, och att folk mer eller mindre bojkottar bara för att det blir "dålig stämning" på Globen.
Senast redigerad av Edin den 2010-03-17 09:51:30, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Meningen var inte att kalla er pinsamma, utan snarare de argument som ni framför. Och det står jag för.Platini skrev:-daniel- :
Självklart väljer du själv hur och om du vill följa DIF, men jag tycker det är beklagligt att man som supporter - av anledningar som jag fortfarande inte förstår - välja att bojkotta att se matcher live i ett vrålhett slutspel bara för att de spelas på annat ställe än Hovet. Känns i mitt tycke oerhört barnsligt.
Jag försökte att sparka i väg Globen-helvetet när jag var och hämtade ut mina slutspelsbiljetter, en stenhård vrist, men boll-fan stod kvar....
Tycker inte man ska ifrågasätta folks kärlek till DIF bara för att man föredrar en arena framför en annan. Vi håller alla på DIF men kanske uttrycker kärleken olika och den mångfalden måste man kunna tolerera.SkönaDjurgårn skrev: Sen håller jag även med om att man ska självklart stötta DIF på vilken jävla gärdsgårdsrink, skitarena eller superarena de än spelar på. Känner man inte så så älskar man inte DIF.
Jag föredrar Hovet framför Globen men har inget emot att vi lägger enstaka matcher i Globen om vi fyller den. Vi ligger redan ljusår efter lag som äger sina arenor så vi har inte råd att missa såna här möjligheter när de ges. Skulle vilja sträcka mig så långt och säga att det vore tjänstefel av Ednertz och co att inte lägga några matcher på Globen nu när intresset för hockeyn är så stort.
Hade vi däremot haft pengar på banken och gjort samma val kan man ju diskutera om beslutet är helt rätt. Men i det här fallet så ser jag ingen annan utväg.
Lycka är att vara djurgårdare
- SkönaDjurgårn
Nej visst, jag har ingen rätt att ifrågasätta andra supportrars kärlek till DIF, och är inte intresserad av det heller. För mig är det dock en utopi att helt enkelt strunta i grabbarna i hockeylaget bara för att styrelsen valt att lägga matcher i Globen.Rash skrev:Tycker inte man ska ifrågasätta folks kärlek till DIF bara för att man föredrar en arena framför en annan. Vi håller alla på DIF men kanske uttrycker kärleken olika och den mångfalden måste man kunna tolerera.SkönaDjurgårn skrev: Sen håller jag även med om att man ska självklart stötta DIF på vilken jävla gärdsgårdsrink, skitarena eller superarena de än spelar på. Känner man inte så så älskar man inte DIF.
Jag föredrar Hovet framför Globen men har inget emot att vi lägger enstaka matcher i Globen om vi fyller den. Vi ligger redan ljusår efter lag som äger sina arenor så vi har inte råd att missa såna här möjligheter när de ges. Skulle vilja sträcka mig så långt och säga att det vore tjänstefel av Ednertz och co att inte lägga några matcher på Globen nu när intresset för hockeyn är så stort.
Hade vi däremot haft pengar på banken och gjort samma val kan man ju diskutera om beslutet är helt rätt. Men i det här fallet så ser jag ingen annan utväg.
Tänk er en eventuell semifinal mot Färjestad i globen.
Då lär det bli fullt
Då lär det bli fullt
Så idealsamhället skulle vara att strunta i hockeygrabbarna för att styrelsen lagt några matcher på Globen? Tvivlar på det.SkönaDjurgårn skrev:Nej visst, jag har ingen rätt att ifrågasätta andra supportrars kärlek till DIF, och är inte intresserad av det heller. För mig är det dock en utopi att helt enkelt strunta i grabbarna i hockeylaget bara för att styrelsen valt att lägga matcher i Globen.Rash skrev:Tycker inte man ska ifrågasätta folks kärlek till DIF bara för att man föredrar en arena framför en annan. Vi håller alla på DIF men kanske uttrycker kärleken olika och den mångfalden måste man kunna tolerera.SkönaDjurgårn skrev: Sen håller jag även med om att man ska självklart stötta DIF på vilken jävla gärdsgårdsrink, skitarena eller superarena de än spelar på. Känner man inte så så älskar man inte DIF.
Tänk på fotbollensstyrelse, får inte ens se matchen.

Bra att det förs en diskussion, en del vettiga inlägg också.
Född till sportchef.
-
- Säsongskort: Ja
Om vi är 13850 varav 3000 i klacken så kan vi nog skapa en jävla bra stämmning.
Ja, det var stendött där förr. Är väl medveten om det då jag hade säsongskort för ett par år sen men då var vi typ 40pers i klacken. Är en helt annan sak nu.
Ja, det var stendött där förr. Är väl medveten om det då jag hade säsongskort för ett par år sen men då var vi typ 40pers i klacken. Är en helt annan sak nu.
- SkönaDjurgårn
Android>> Ah, utopi var tydligen inte mitt ord. Det jag vill säga är att jag alltid kommer följa DIF var de än spelar.