Jag tycker också ni har bättre bredd och har väl sett över alla fyra kedjorna mer kraft framåt. Det vi har nu är två bra kedjor som kan producera i Dackell-Dixon-Somervouri och så nu Kahnberg-Nordquist-Molin som kommit igång ordentligt och Kahnberg är i stort sett i landslagsform just nu. Bakom dessa två kedjor är det ju dock glest men vi har ju fortfarande spelare som gör sitt jobb och vi har ju även där ett par spelare som kan stänka in ett par mål. Speciellt i Järnkrok som jag och även många andra tror kan bli en liten slutspelsjoker för oss.Snazzi skrev:Vettigt inlägg från en supporter från ett annat lag. Tack.
Nu är det ju så att ni har ett par få som är duktiga framåt. Vi har egentligen bara en utpräglad målskytt, för resten av målen delar spelarna jämnt på. Vilket gör att alla våra kedjor blir farliga, och ni i princip bara har en. Sedan har ni en väldigt defensiv och tråkig hockey, efter förutsättningarna ni har, javisst. Men jag tror inte att ni är tillräckligt farliga framåt för att ta hem 4 matcher.
Målgörandet är heller inte den största delen, +/- statisken talar rätt bra för DIF också.
Men vi får se, jag tror på en jämn serie där DIF vinner med 4-2.
Jag tänker inte kommentera om vår hockey är tråkig eller ej. Det får stå för varje individ. Jag är dock "färgad" då jag skiter hur det ser ut, nästan i alla fall, så länge mitt lag vinner. Sedan förstår jag helt klart att ni som är supportrar till Djurgården tycker det då ni spelar en väldigt rolig hockey. Jag har, om jag ska vara helt ärlig, väldigt svårt att se Elitserien överhuvudtaget föruto de matcher Brynäs spelar då alldeles för många matcher innehåller alldeles för lågt tempo och för få närkamper för min smak.
Hur matchserien slutar är oerhört svårtippat enligt mig. Jag håller er som favoriter, men ger oss en relativt god chans att skrälla. Första matchen blir oerhört viktig. Tar vi den kanske vi även kan ta den på lördag. Även om den kanske kommer bli den allra svåraste med tanke på hur hungriga era spelare och fans kommer att vara när det äntligen är dags för slutspel i ett fullsatt Hovet. Var på Hovet i höstas och såg vår match, den som slutade 4-4. Vart oerhört imponerad av hur pass härlig stämning det var i arenan. Sedan har ni en fantastisk mediakub.