Kan hända även den bästamelker skrev:Haha jag tar på mig den

Kan hända även den bästamelker skrev:Haha jag tar på mig den
Förstår inte resonemanget. Menar du alltså på fullaste allvar att det scenariot som du målar upp här INTE skulle kunna inträffa i framtiden om vi spelar alla slutspelsmatcher på Hovet?Platini skrev: Det krävs inte mycket mer än ett taskigt slutspel och en risig höstinledning så kanske man sitter där med 3-4000 åskådare igen och en halverad klack. Då har man inte mycket glädje av extrapengarna och de extra slipsnissarna som kom in på globenmatcherna. Dom dyker inte upp på DIF-Rögle i oktober.
Skönt att köra en argumentation-stil á la politiker och försöker få mig framstå som dåligt påläst. Jag är mycket medveten om att DIF redan tagit beslut om att spela samtliga matcher på Hovet.Josefsson skrev: Förstår inte riktigt vad du menar med "utvecklingen". Menar du att Djurgården kommer spela alla grundseriematcher på Globen nästa säsong, och det är då du kan köpa biljett 5 minuter innan? Eller menar du att de som nu står i klacken kommer bli så förbannade över att match 7 spelas i Globen istället för Hovet att de bojkottar Djurgården nästa säsong, och därför blir det bara 4532 åskådare på alla grundseriematcher nästa säsong?
Om det är det första så har du nog missuppfattat att Djurgården permanent ska flytta in i Globen, det har ju Ednertz nekat till och tvärtom sagt att hela grundserien nästa säsong är på Hovet. Om det är en bojkott du menar kommer ske så är det totalt obegripligt hur många som supportrar som kan vara så oflexibla.
Tack, det här var åtminstone ett argument. Jag köper det inte alls då jag inte förstår hur vi skulle "sälja ut vår själ" genom att spela ett par matcher i en fullsat Glob, men det var likväl ett argument.erik_dif skrev:
Skönt att köra en argumentation-stil á la politiker och försöker få mig framstå som dåligt påläst. Jag är mycket medveten om att DIF redan tagit beslut om att spela samtliga matcher på Hovet.
Jag tänker långt fram här, 3-4 år framåt.
Det kommer komma en tid där samtliga matcher på Hovet kommer vara slutsålda var så säker. Den tiden kommer, oavsett om vi lirar på Hovet eller Globen i en sjunde SM-kvartsfinal. Men när den väl kommer får inte Globen vara något accepterat eller något okej. Är Globen accepterat kommer vi direkt mista Hovet. Likt alla företag drivs man av förbättring, högre inkomster är allas mål. Det är därför vi står vid ett vägskäl redan här. Pengar eller identitet. Valet idag är inte särskilt enkelt då vi har haft vissa ekonomiska problem men betänk att vi kommer vara en rik klubb när vi säljer ut Hovet match efter match.
Det jag menar är att för varje match vi lirar på Globen blir arenan både mer accepterad och mer lättillgänglig. Det är därför vi måste klamra oss fast vid Hovet med allt vi har. Identiteten är viktigare än allt, titlar, pengar och spelare. Det är det som skiljer oss från andra Bonngäng som Frölunda, Färjestad och Linköping.
Rik? Möjligtvis kan vi kanske då närma oss FBK, HV, Frölunda, LHC, förutsatt att vi börjar ta marknadsmässiga biljettpriser.erik_dif skrev: Valet idag är inte särskilt enkelt då vi har haft vissa ekonomiska problem men betänk att vi kommer vara en rik klubb när vi säljer ut Hovet match efter match.
Vilken tur då att vi är seriens bästa bortalagDIFnacka skrev:Den enda anledningen som jag kan se är att tryggheten som laget byggt upp på Hovet hela säsongen förloras vid en flytt till Globen. Spelarna är vana vid att gå samma sträcka till isen varje dag och det är deras "hem".