Säsongen 2009/10
Re: Säsongen 2009/10
Alltså jag fattar inte det här, glädjetårarna är inte långt borta. Ögonen börjar fan fuktas, och det är en helt magiskt känsla som jag aldrig har fått uppleva förr. Sm gulden i fotboll i all ära, men detta är större.
Jag köpte säsongskort inför säsongen med förhoppningarna om att få uppleva ett slutspel i år igen, och så gör Hardy Djurgården till ett lag som kommer tvåa i serien och på allvar kan vara med och slåss om guldet om allt går rätt. Det är helt magiskt, och jag har svårt att förstå det.
Oavsett hur det än går så kommer jag att vara stolt över årets Djurgården flera år framöver. Djurgården Hockey är ett lag som till 100% är byggt på rent hjärta rakt igenom, och det är första gången på kanske 20 år som ett sådant lag lyckas etablera sig i toppen av en serie, oavsett om det gäller hockey eller fotboll (i Sverige). Lag bygger sina trupper på en massa importer och själlösa spelare, och så ser idrotten ut numera, och därför är jag något fruktansvärt stolt över att vara Djurgårdare. Det här är en känsla som bara Djurgårdare får uppleva, och det är helt underbart.
Samtidigt som man är fruktansvärt glad inombords börjar jag redan nu skaka av oro för första gången för den här säsongen, jag vill verkligen inte möta Frölunda i kvartsfinalen. Allt tyder på att vi kommer att slå dom över 7 matcher, men ändå känns det så jävla skrämmande på något sätt... Ingen vet vart Frölunda egentligen befinner sig, och det gör det hela så jävla läskigt. Vilken topp Brynäs har vet alla, och över 7 matcher SKA vi bara slå dom. Så jag hoppas verkligen att vi väljer Brynäs före Frölunda, men jag tror dock inte att Hardy gör det... Usch för detta, det känns som om att Frölunda lurar in oss i en riktigt fälla.
Men som sagt, Hardy har nog en mästerlig plan inför slutspelet, så det finns förutsättningar för att detta ska kunna bli hur bra som helst.
HÄRLIGA DJURGÅR'N!
Jag köpte säsongskort inför säsongen med förhoppningarna om att få uppleva ett slutspel i år igen, och så gör Hardy Djurgården till ett lag som kommer tvåa i serien och på allvar kan vara med och slåss om guldet om allt går rätt. Det är helt magiskt, och jag har svårt att förstå det.
Oavsett hur det än går så kommer jag att vara stolt över årets Djurgården flera år framöver. Djurgården Hockey är ett lag som till 100% är byggt på rent hjärta rakt igenom, och det är första gången på kanske 20 år som ett sådant lag lyckas etablera sig i toppen av en serie, oavsett om det gäller hockey eller fotboll (i Sverige). Lag bygger sina trupper på en massa importer och själlösa spelare, och så ser idrotten ut numera, och därför är jag något fruktansvärt stolt över att vara Djurgårdare. Det här är en känsla som bara Djurgårdare får uppleva, och det är helt underbart.
Samtidigt som man är fruktansvärt glad inombords börjar jag redan nu skaka av oro för första gången för den här säsongen, jag vill verkligen inte möta Frölunda i kvartsfinalen. Allt tyder på att vi kommer att slå dom över 7 matcher, men ändå känns det så jävla skrämmande på något sätt... Ingen vet vart Frölunda egentligen befinner sig, och det gör det hela så jävla läskigt. Vilken topp Brynäs har vet alla, och över 7 matcher SKA vi bara slå dom. Så jag hoppas verkligen att vi väljer Brynäs före Frölunda, men jag tror dock inte att Hardy gör det... Usch för detta, det känns som om att Frölunda lurar in oss i en riktigt fälla.
Men som sagt, Hardy har nog en mästerlig plan inför slutspelet, så det finns förutsättningar för att detta ska kunna bli hur bra som helst.
HÄRLIGA DJURGÅR'N!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Kan väl bjuda er på dagens groda signerat expressen
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... djeplatsenexpressen.se skrev:Djurgården säkrade tredjeplatsen
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Den här sommaren kommer att bli den bästa på länge, oavsett hur slutspelet går. Har både släkt och lantställe på västra sidan.
B.la. heter en av släktingarna heter Oscar Ackeström, ni som kan er fhc historia vet vad jag pratar om.
STORT TACK DIF.
Hoppas också att DIF uppdaterar hemsidan med sålda biljetter innan valet av motståndare.
Så att vi vet hur många garanterade Djurgårdare det är på plats.
"Bara" 2058 biljetter kvar att sälja för maximalt antal DIF supportrar.
B.la. heter en av släktingarna heter Oscar Ackeström, ni som kan er fhc historia vet vad jag pratar om.
STORT TACK DIF.
Hoppas också att DIF uppdaterar hemsidan med sålda biljetter innan valet av motståndare.
Så att vi vet hur många garanterade Djurgårdare det är på plats.
"Bara" 2058 biljetter kvar att sälja för maximalt antal DIF supportrar.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- Lee Harvey Oswald
Hittade en liten sammanfattning av denna sanslösa säsong 09-10.
Vilka strutar, vilket lir!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vansinnigt många härliga mål, känns som man kommer ihåg vartenda ett. Hoppas på en del till i slutspelet. Det är ju liksom nu det hela börjar...Lee Harvey Oswald skrev:Hittade en liten sammanfattning av denna sanslösa säsong 09-10.
Lovar att jag fixar en video i slutspelet också.-daniel- skrev:Vansinnigt många härliga mål, känns som man kommer ihåg vartenda ett. Hoppas på en del till i slutspelet. Det är ju liksom nu det hela börjar...Lee Harvey Oswald skrev:Hittade en liten sammanfattning av denna sanslösa säsong 09-10.

Riktigt skön och härlig film, man kan titta på den om och om igen, jag njuter lika mycket varje gång jag ser det.Lee Harvey Oswald skrev:Hittade en liten sammanfattning av denna sanslösa säsong 09-10.

Vad heter låten i videon? den var härlig..

- Silverminken
En hel del härliga mål där. Favoriterna i klippet var Klubertanz mål mot Frölunda och Printz överkörningLee Harvey Oswald skrev:Hittade en liten sammanfattning av denna sanslösa säsong 09-10.

"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
-
Alphabeat - Fascination.Peterzon skrev:Riktigt skön och härlig film, man kan titta på den om och om igen, jag njuter lika mycket varje gång jag ser det.Lee Harvey Oswald skrev:Hittade en liten sammanfattning av denna sanslösa säsong 09-10.
![]()

Danke =)Sidney Crosby skrev:Alphabeat - Fascination.Peterzon skrev:Riktigt skön och härlig film, man kan titta på den om och om igen, jag njuter lika mycket varje gång jag ser det.Lee Harvey Oswald skrev:Hittade en liten sammanfattning av denna sanslösa säsong 09-10.
![]()
Mot Guldet...

- SkönaDjurgårn
Enbom, ar det du som gjort videon? Sjukt bra ar den!
Mina favoriter far val bli Printz open ice pa Mario Kempe och Ottossons solomal mot Farjestad nar han fintar att ga pa utsidan men byter riktning, kor igenom i mitten och satter en backhand. Det ar helt underbart snyggt och FBK-backen (minns inte vem det var) fick hela handskarna fulla av ketchup och raksallad!
Mina favoriter far val bli Printz open ice pa Mario Kempe och Ottossons solomal mot Farjestad nar han fintar att ga pa utsidan men byter riktning, kor igenom i mitten och satter en backhand. Det ar helt underbart snyggt och FBK-backen (minns inte vem det var) fick hela handskarna fulla av ketchup och raksallad!

Sveriges största plantskola?
http://www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4974
http://www.modohockey.se/ungdom/nyheter ... 954&rows=5
http://www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4974
http://www.modohockey.se/ungdom/nyheter ... 954&rows=5
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Andy skrev:Jag är helt seriös...-daniel- skrev:Självklart!Andy skrev:Det blir guld i år!
...I alla fall om alla andra lag drabbas av svin & fågelinfluensan, lokala jordbävningar, blitzkrieg, kölhalning eller förpestad lunga.
Det blir guld i år.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Peterzon skrev:Riktigt skön och härlig film, man kan titta på den om och om igen, jag njuter lika mycket varje gång jag ser det.Lee Harvey Oswald skrev:Hittade en liten sammanfattning av denna sanslösa säsong 09-10.
![]()
fan kan inte sluta titta på den, vad som en händer nu i semin kommer man aldrig glömma denna säsong.