K1: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 18/3 2010
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: K1: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 18/3 2010
Nej nej nej. Brynäs var inte min önskemotståndare. Hur tänkte de? Frölunda vore ju klockrent! Men jag vill lita på Hardy och hans stab, de vet väl. Men det känns jävligt nervöst!
Tycker fortfarande det är konstigt att matcherna inte är slutsålda - inte ens 6000 plåtar än så länge. Kom igen nu! Tyvärr kommer det nu att bli en hel del Brynäs-supportrar som köper biljett.
Häftigt med ett kokande rött Hovet. Oj oj oj vad jag längtar!
Tycker fortfarande det är konstigt att matcherna inte är slutsålda - inte ens 6000 plåtar än så länge. Kom igen nu! Tyvärr kommer det nu att bli en hel del Brynäs-supportrar som köper biljett.
Självklart visar man den här matchen, ur publiksynpunkt kommer den att dra mest folk framför TV apparaterna med ett rött kokande Hovet.easer90 skrev:Kvartsfinal 2 visas på kanal5. Det är en hemmamatch så jag hoppas du är på Hovet iställetElajtaren skrev:Vet ngn vilken av Brynäs Djurgården matcherna som visas på kanal 9/5?
Tittade på DIF två matcher innan mötena med BIF under säsongen
Endast i det första mötet hade vi två matcher på rad med vinst innan.
Annars har vi aldrig mött brynäs när vi har varit inne i ett "flow"
Skellefteå - Djurgården 1-2 V
Frölunda - Djurgården 1-5 V
Djurgården - Brynäs 4-4 O
Rögle - Djurgården 1-3 V
Djurgården - Skellefteå 2-3 F
Brynäs - Djurgården 3-1 F
Djurgården - Färjestad 0-1 F
Timrå - Djurgården 4-3 F
Djurgården - Brynäs 5-2 V
Linköping - Djurgården 7-4 F
Djurgården - Frölunda 4-3 V
Brynäs - Djurgården 4-1 F
HV 71 - Djurgården 5-3 F
Djurgården - Södertälje 5-4 V
Djurgården - Brynäs 1-1 O
Senast redigerad av Honken den 2010-03-14 21:57:18, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- Lee Harvey Oswald
100Mb upp & ner, så det lär ju inte vara mitt problem iaf.lilleman skrev:Jag har sett de senaste 10 matcherna där och det har funkat perfekt då. Den sämsta gången var DIF-Kalmar i fotboll då de inte gick att komma in på sidan och DIF-Assyriska.Lee Harvey Oswald skrev:Vet inte hur många som får se sina beställda matcher från csports, jag har försökt 2 gånger utan att det fungerat.lilleman skrev:Någon som har koll på om man fortfarande kan se kvartsfinal 2 på csports.se eller inte? Hoppas det...
Pinsamt att göra en massa reklam för en tjänst som endast fungerar för några 100 användare åt gången.
Kanske bara är jag som haft otur? men det där känns som en något oseriös sajt som lovar mer än den håller
Det gäller att sitta där man har perfekt internetuppkoppling.
Hoppas att de sänder kvartsfinal 2 i alla fall, nu när den sänds på kanal 5.
Om man kommer in precis före matchstart så hamnar man i en väldigt lång kö, & då tror jag man riskerar att bli utslängd
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Alla motståndare är önskemotståndare! Det är oss ingen vill möta, det är vi som inte är rädd för någon och jag tycker det känns så jävla taggande att vi vågade ta det svårspelade laget!Tessan skrev:Nej nej nej. Brynäs var inte min önskemotståndare. Hur tänkte de? Frölunda vore ju klockrent! Men jag vill lita på Hardy och hans stab, de vet väl. Men det känns jävligt nervöst!
Att matchen inte är slutsåld är inte alls konstigt och jag kan nästan lova dig att det inte kommer bli mer än högst 200 brynäs-supportrar på plats. Klacken som rymmer 2700 - aktiv sittplats gör att vi har ca 2000 plåtar som inte släpps förrän imorgon varav 1000 är reserverade för säsongskortinnehavarna i klacken och samtliga av klackbiljetter kommer köpas av Djurgårdare. Då återstår inte många plåtar och vi kan nog räkna med att ordinarie sittplats är slutsålt innan brynäsarna har sålt slut sina egna (de har ju förfan en hel hemmamatch att sälja slut innan de kan börja fokusera på bortabiljetterna).
Se till att ta över Gävle nu! Boka Gävle innan du bokar plåt på Hovet! Vi tar deras biljetter innan de tar våra!
Sen har biljettbarometern inte uppdaterats på snart 2 dagar då den har stått på 5870 sen i fredags.
Losing all hope was freedom.
Heh hur mkt jag än vill de så blir de svårt eftersom ja bor 45 mil ifrån Stockholm och är bara 17 år.. jag får följa matchen från tvn:Peaser90 skrev:Kvartsfinal 2 visas på kanal5. Det är en hemmamatch så jag hoppas du är på Hovet iställetElajtaren skrev:Vet ngn vilken av Brynäs Djurgården matcherna som visas på kanal 9/5?
Vart bor du?
Elajtaren skrev:Heh hur mkt jag än vill de så blir de svårt eftersom ja bor 45 mil ifrån Stockholm och är bara 17 år.. jag får följa matchen från tvn:Peaser90 skrev:Kvartsfinal 2 visas på kanal5. Det är en hemmamatch så jag hoppas du är på Hovet iställetElajtaren skrev:Vet ngn vilken av Brynäs Djurgården matcherna som visas på kanal 9/5?
Det är väl inga problem, bara ta tåg/flyg ner. Allt går om man vill!
- Lee Harvey Oswald
Alltså, jag har aldrig hittills uppfattat brynäsare som speciellt dryga eller okunniga, men nu har jag fått lära om.
Aftonbladet & Expressens diskussionsforum är knökfulla med gävlebor som skrattar sig fördärvade åt att DIF valde bif istället för frölunda.
Dessutom slår dom sig på bröstet & skrålar som om dom presterat nåt unikt denna säsong.
Seriens klart tråkigaste lag alla kategorier, allt ifrån fans, hemmaarena till hur laget spelar sin ishockey.
Nej nu sitter jag & eldar på mig själv så blodtrycket skjuter i höjden, lugn & fin nu....bara måndag ännu
Det sista jag ser innan jag somnar om kvällarna är Brodin eller möjligen Fimpen som forsar fram över isen & råkar få ett felskär varpå man köttar rakt in i fröken Markström som denna gång inte ens hinner fatta att han ska göre en "DiveStröm"
Aftonbladet & Expressens diskussionsforum är knökfulla med gävlebor som skrattar sig fördärvade åt att DIF valde bif istället för frölunda.
Dessutom slår dom sig på bröstet & skrålar som om dom presterat nåt unikt denna säsong.
Seriens klart tråkigaste lag alla kategorier, allt ifrån fans, hemmaarena till hur laget spelar sin ishockey.
Nej nu sitter jag & eldar på mig själv så blodtrycket skjuter i höjden, lugn & fin nu....bara måndag ännu
Det sista jag ser innan jag somnar om kvällarna är Brodin eller möjligen Fimpen som forsar fram över isen & råkar få ett felskär varpå man köttar rakt in i fröken Markström som denna gång inte ens hinner fatta att han ska göre en "DiveStröm"
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
På tal om den där muppen. Någon som läst eller hört honom kommentera vår 2:a plats?Lee Harvey Oswald skrev:Ja det där är oroväckande, nästan som om Anrell skulle tippat DIF som seriesegrare inför säsongsstarten.Butta skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6777004.ab
Wennerholm tippar att DIF går vidare, med tanke på hur brutalt fel den mannen har gång på gång känns det ju inte alls bra
Skulle vara oerhört kul att få höra hans patetiska förklaringar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Mailade honom igår angående det där med en länk till DIFtv klippet. Tyvärr och väldigt oväntat har jag ej fått svar på det.BOMBOM BOUCHARD skrev: På tal om den där muppen. Någon som läst eller hört honom kommentera vår 2:a plats?

Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Synd, men desto mindre oväntat. Det är synd att hockeyn generellt ska ha så oseriösa journalister. Jag avundas faktiskt fotbollen som har Bank, Olsson och framförallt Niva.Snazzi skrev:Mailade honom igår angående det där med en länk till DIFtv klippet. Tyvärr och väldigt oväntat har jag ej fått svar på det.BOMBOM BOUCHARD skrev: På tal om den där muppen. Någon som läst eller hört honom kommentera vår 2:a plats?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Sämre journalist och "expert" än Lasse Anrell är omöjligt att finna. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag hatar honom. Han är så jävla kass, helt i klass med SvFF.BOMBOM BOUCHARD skrev:Synd, men desto mindre oväntat. Det är synd att hockeyn generellt ska ha så oseriösa journalister. Jag avundas faktiskt fotbollen som har Bank, Olsson och framförallt Niva.Snazzi skrev:Mailade honom igår angående det där med en länk till DIFtv klippet. Tyvärr och väldigt oväntat har jag ej fått svar på det.BOMBOM BOUCHARD skrev: På tal om den där muppen. Någon som läst eller hört honom kommentera vår 2:a plats?
han skrev en krönika idag eller igår där han skriver att "Elitseriens 2 toplag möts direkt" Och då pratar han om Linköping och Frölunda!?!?!Snazzi skrev:
Sämre journalist och "expert" än Lasse Anrell är omöjligt att finna. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag hatar honom. Han är så jävla kass, helt i klass med SvFF.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 6778678.abeaser90 skrev:han skrev en krönika idag eller igår där han skriver att "Elitseriens 2 toplag möts direkt" Och då pratar han om Linköping och Frölunda!?!?!Snazzi skrev:
Sämre journalist och "expert" än Lasse Anrell är omöjligt att finna. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag hatar honom. Han är så jävla kass, helt i klass med SvFF.
Hur nu Frölunda kan klassas som ett topplag vet jag inte. Bara för att de har namn i truppen betyder det inte att 7e platsen ljuger. Isåfall är ju även MoDo ett topplag enligt Lasse Anrell.
Dö bara, dö.