Slutspelstråden 2009/10
Re: Slutspelstråden
Jag är väldigt nervös inför första matchen, det är mycket viktigt att vinna den.
Men jag har svårt att se Brynäs som segrare..
Men jag har svårt att se Brynäs som segrare..
DIF för alltid<3
Någon som vet nått ställe man kan få se lottningen?
Har letat runt men hittar inget =/
Tror vi kommer äta upp brynäs allt eftersom, och Markström kommer inte palla oss mer en ett par matcher i rad!
Tror vi kommer äta upp brynäs allt eftersom, och Markström kommer inte palla oss mer en ett par matcher i rad!
Om man sitter och slötittar genom expressen osv på kommentarerna är det förvånansvärt vad kaxiga Brynäsarna är, det roliga är att dem på allvar tror att dem har en lätt kvartsfinals-serie framför sig är ju skrattretande, och ännu roligare är att några av dem tom är säkra på att dem vinner sm-guld.. 

DIF för alltid<3
http://www.hockeykanalen.se/1.1553466/2 ... otstandareÄppelmos skrev:Någon som vet nått ställe man kan få se lottningen?
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Nu funkar tyvärr inte Youtube för mig, men hade det gjort det hade jag länkat videon på när Nisse Ekman manglar målvakter.
Byt om en junior och sätt honom enkom på den uppgiften, dive Diveström, dive!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Edin skrev:Nu funkar tyvärr inte Youtube för mig, men hade det gjort det hade jag länkat videon på när Nisse Ekman manglar målvakter.
Haha menar du denna:
Ohh jag vill ha hem honom nästa säsong!
Kommer Ziggy tillbaka till slutspelet ska jag trycka upp en "Zigomanski"-banderoll.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Maste saga att jag ar besviken pa valet av motstandare. Frolunda ar ett riktigt pissgang som dock fortfarande far respekt for sitt namn av nagon anledning. Mot dem ar jag 100% overtygad om att vi gatt vidare. Dessutom efter nagra roliga, prestigefyllda matcher med fint drag aven i Gbg osv. Just att fa revansch for tidigare kvartsfinaler mot dem hade varit underbart.
Mot Brynas kanns det mer osakert aven om jag fortfarande tror att vi vinner. Tyvarr har jag sjukt daliga vibbar om matchkvaliteten mot just Brynas, hur kul ar de?! Har suttit och retat mig grymt mycket under sasongen pa deras svintrakiga satt att spela hockey. Visst, det blir kul OM vi slar ut dem, men jag hade hellre sett riviga matcher mot Frolunda an att se DIF stanga sig blodiga mot igolkottsforsvar med Markstrom som sista utpost.
Jaja...nar val torsdagens match borjar blir det val otroligt kul anda. Det ar fan antligen dags for slutspel igen. Jag far peppa till lite bara, men som sagt, ar besviken over att missa festmatcher mot FHC. Kom igen nu DIF!
Mot Brynas kanns det mer osakert aven om jag fortfarande tror att vi vinner. Tyvarr har jag sjukt daliga vibbar om matchkvaliteten mot just Brynas, hur kul ar de?! Har suttit och retat mig grymt mycket under sasongen pa deras svintrakiga satt att spela hockey. Visst, det blir kul OM vi slar ut dem, men jag hade hellre sett riviga matcher mot Frolunda an att se DIF stanga sig blodiga mot igolkottsforsvar med Markstrom som sista utpost.
Jaja...nar val torsdagens match borjar blir det val otroligt kul anda. Det ar fan antligen dags for slutspel igen. Jag far peppa till lite bara, men som sagt, ar besviken over att missa festmatcher mot FHC. Kom igen nu DIF!
tycker deff vi skulle valt frölunda....Brynäs känns som slutspelets verliga dark horse...väldigt tillknäppt och tight bakåt med en markström som i sina stunder (som verkar komma alltför ofta) kan stå på huvvet och rädda ALLT..stephen Dixon verkar alltid göra sina livs matcher mot djurgårn..känns som han ALLTID är i målprotokollet...nyckeln är trafik framför markström och mycket skott...får vi hål på väggen så kan den skaka i sina grundvalar...
FOOOORRRZZAAA DIF!!
FOOOORRRZZAAA DIF!!
Edin skrev:Kommer Ziggy tillbaka till slutspelet ska jag trycka upp en "Zigomanski"-banderoll.
Hahaha! made my day
Djuuuuuuuuuuuuu
Jag fattar inte hur man tänker när man väljer brynäs.
Ok att det är kortare resor men vi har ju så satans svårt att vinna mot brynäs och har ju haft i flera år känns det som.
Vi får hoppas att Hardy sitter med ett ess i rock ärmen annars kan det bli ett kort slutspel för vårt kära DIF.
Jag höjer verkligen ett varningens finger för Brynäs.
Hoppas jag har fel.
Ok att det är kortare resor men vi har ju så satans svårt att vinna mot brynäs och har ju haft i flera år känns det som.
Vi får hoppas att Hardy sitter med ett ess i rock ärmen annars kan det bli ett kort slutspel för vårt kära DIF.
Jag höjer verkligen ett varningens finger för Brynäs.
Hoppas jag har fel.
Jag blir förvånad när jag läser kommentarer i diverse tidningar och på forum, Brynäsfansen verkar helt till sig över att vi valde dom. "Drömmlottning" pratar dom, kan det verkligen vara möjligt att dom tagit ut segern i förskott bara för att dom har plusstatistik på oss?
Och jag som trodde att jag hade hybris.
Nåväl, om Brynäsfansen redan tagit ut segern i förskott så betyder det väl bara att det är fortsatt avslagen stämning i Gavlerinken.
Nåväl, om Brynäsfansen redan tagit ut segern i förskott så betyder det väl bara att det är fortsatt avslagen stämning i Gavlerinken.
Tycker Brynäskillarna är exakt så som vi var när vi lottades mot LHC i vårat förra slutspel. Aja, vi blev snabbt nertagna på jorden.Edin skrev:Jag blir förvånad när jag läser kommentarer i diverse tidningar och på forum, Brynäsfansen verkar helt till sig över att vi valde dom. "Drömmlottning" pratar dom, kan det verkligen vara möjligt att dom tagit ut segern i förskott bara för att dom har plusstatistik på oss?
Bra jämförelse, särskilt med tanke på att jag tippat 4-1 i matcher.Enbom skrev:Tycker Brynäskillarna är exakt så som vi var när vi lottades mot LHC i vårat förra slutspel. Aja, vi blev snabbt nertagna på jorden.Edin skrev:Jag blir förvånad när jag läser kommentarer i diverse tidningar och på forum, Brynäsfansen verkar helt till sig över att vi valde dom. "Drömmlottning" pratar dom, kan det verkligen vara möjligt att dom tagit ut segern i förskott bara för att dom har plusstatistik på oss?
Men den gången fick vi åtminstone njuta av en otrolig stämning på hemmaplan, det privilegiet har inte Brynäsfansen...
Jag tycker nog i slutet att det var ett bra val med Brynäs, känns som dem inte har mycket mer att ge men frölunda kommer säkert ryka upp sig rejält så jag väljer hellre ett lag som man vet vad man får istället för ett frölunda som kan bli klart mycket bättre i ett slutspel.