Så är det, och där tror jag lite av valet av lag ligger... Nu har jag inte hundra procent koll på vilka backar de har tillgängliga men totalt sett är det väl inte en jätteövertygande uppställning. Dock har de vassa PP-backar.warrant skrev:Sen kan man nämna att Brynäs har skadeproblem på backsidan. Vilket gör att dom rutinerade backarna kommer få extra mycket speltid och blir tröttare fortare.
Och med tanke att Djurgårns anfallsspel går ut på långa anfall så blir det inte lättare för Brynäs backar. Dom kommer få jobba hårt
Slutspelstråden 2009/10
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Slutspelstråden
Niclas Andersén , Lars Jonsson, Petri Kokko är skadade
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Kan det vara en baktanke från Hardys sida med valet av Brynäs?
Vår backuppsättning är ju ingen höjdare direkt, valde han då Brynäs för att de är sämre anfallsmässigt?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- -daniel-
Oroväckande med Ragge, trodde faktiskt statusen var en aning bättre. 

Bara hoppas att Jimmie spelar på torsdag..
- Doyle
Kan vara så...Men måste ända säga att våra backa har höjt sig rejält de sista matcherna. Kommer Ragge till spel blir det en riktig bonus. Bara att hoppas och knäppa händerna. Kämpa Ragge....
- -daniel-
Vi kan nog dock inte räkna med Ragge när det verkar vara så pass allvarligt att det inte ens går att köra på...handlar ju liksom inte om vanlig "smärta" utan nåt annat. Aja, har fungerat hyggligt ändå (Oscar Eklund har ju höjt sig enormt) och tror som det redan sagts här att Ragges frånvaro kan bli mindre kostsam nu när vi möter ett lag med sämre offensiv (åtminstone jämfört med Fisklunda). Men självklart är det ett väldigt stort avbräck att inte ha med vår lagkapten och härförare.
Jimmie tror jag stenhårt på dock eftersom Hardy inte ens nämnde honom i C+ studion ikväll. Zigomanski (?!?) tror jag nästan också kommer försöka sig på att spela eftersom det verkar som han kommer till Stockholm imorgon.
Jimmie tror jag stenhårt på dock eftersom Hardy inte ens nämnde honom i C+ studion ikväll. Zigomanski (?!?) tror jag nästan också kommer försöka sig på att spela eftersom det verkar som han kommer till Stockholm imorgon.
Ja Oscar har spelat mycket säkrare och bättre dom senaste matcherna.
Och känner man som spelare tränarens förtroende så höjer man sig nog ännu mer.
Och det är nog vad Oscar har gjort..
Och känner man som spelare tränarens förtroende så höjer man sig nog ännu mer.
Och det är nog vad Oscar har gjort..
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Hört massor med lösa rykten om att han ska vara rätt så bra. Junior från CSKA Moskva på lån tydligen. Vet du något mer?-daniel- skrev:Zigomanski (?!?) tror jag nästan också kommer försöka sig på att spela eftersom det verkar som han kommer till Stockholm imorgon.
- -daniel-
Tydligen kört isrugby tidigare på Elitnivå. Ganska grym på konståkning också har jag hört ryktesvägen.Snazzi skrev:Hört massor med lösa rykten om att han ska vara rätt så bra. Junior från CSKA Moskva på lån tydligen. Vet du något mer?-daniel- skrev:Zigomanski (?!?) tror jag nästan också kommer försöka sig på att spela eftersom det verkar som han kommer till Stockholm imorgon.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Oj oj oj det känns att slutspelet är på gång! Ska man vinna måste man kunna slå alla lag - varför inte börja med Gevalia?
NU BRYNÄS...FÅR NI DJURGÅR`N PÅ OVÄNTAT BESÖK!!!
Vore grymt med en klack i Gävle som den i Scandinavium igår! Bara längtar till matchen på lördag och hoppas fabriken laddar med ett rejält tifo!
Be there!
NU BRYNÄS...FÅR NI DJURGÅR`N PÅ OVÄNTAT BESÖK!!!
Vore grymt med en klack i Gävle som den i Scandinavium igår! Bara längtar till matchen på lördag och hoppas fabriken laddar med ett rejält tifo!
Be there!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Angående det där med tifo. Om de nu har planerat något, hoppas det inte förstörs av alla röda tröjor.Tessan skrev: Bara längtar till matchen på lördag och hoppas fabriken laddar med ett rejält tifo!
Be there!
- Lee Harvey Oswald
-daniel- skrev:Ja men det har något med namnet att göra...vad vet jag inte. Men BIF har alltid varit messmör för mig.Lee Harvey Oswald skrev:MoDo hade säsongen 93-94 gula fula Messmörs-armar på det röda hemmastället.-daniel- skrev:Ju mer jag tänker på det desto mer framstår det som logiskt att möta messmör (som jag av någon anledning kallat Brynäs sen jag var 5 år). Sett över 7 matcher skall vi vinna, speciellt med hemmaplansfördel. Gäller att laget inte grips av panik om det inte går vår väg första matchen, skönt att inleda med noll press på våra axlar...skulle vi knipa första borta så vore det riktigt jäkla najs men det är knappast någon av oss skall räkna med att vi gör.
Jag är nöjd, detta tar vi. Nu kör vi!
BIF har väl alltid varit Gevalia IF...?
Fjällbrynt Messmör
Daniel 5år:
Fjäll-BRYNÄS-Messmör...eller nåt
Synd med Ragge.
Låter som status quo, det borde ju hunnit blivit bättre sedan innan OS...om det kunde bli bättre

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Där har vi det. Du har just löst mitt livs största gåta (nåja).Lee Harvey Oswald skrev:
Fjällbrynt Messmör
Daniel 5år:
Fjäll-BRYNÄS-Messmör...eller nåt

Ja, statusen på Ragge känns ju "sådär". Men får väl ta det från match till match. Kan också va locket på och mycket snack nu innan det drar igång på allvar.