Slutspelstråden 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspelstråden

Inlägg av Bjurre »

Snazzi skrev:
kablo003 skrev: I så fall nåt med filmningar, helt klart.
Ursäkta min otroligt snabba men dåliga fantasi. ;D

"Värre än Totti, ja du e värre än Totti!"
eller Markström är vår idol släpper in en massa mål Markstöm är vår idol
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Honken
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

isolerad skrev:Nej det där var fan inte bra. Brynäs har sex raka utan förlust och en Markström i målet. Kan bli jävligt tufft.
Alla trender har ett slut.
Markström hade 84% igår. Även han kan vara mänsklig.

Andra platsen kan visa sig vara viktig. Hemma fördel i en semi och om HV skulle åka ut så är det så
även i en final.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Honken skrev:
Jepe skrev: Detta är även ett korrekt val rent ekonomiskt. Kortare resor och ingen övernattning kommer vi spara mycket pengar på.
Ekonomiskt sett spelar resorna noll.
Resekostnaden jämfört med intäkterna att gå vidare till en semifinal går inte att jämföras.
Bjurre skrev:Tomas Ros sa en intressant sak om Markström att han har vikit ner sig när de gäller kolla bara på dom 2 jvm han stått i.
Måste bara säga att jag skrev om det här för ett tag sedan, men Ros är väl här och läser :)

Varje jämt årtionde men nått undantag vinner Djurgården 50,60,90,00
10 passar bra in i serien.

Brynäs släpper biljetterna imorgon Kl. 13.00 se till att fylla hallen.

Dive Markström Dive
Alla bäckar små.... sen så tar jag ju givetvis en semi hellre än kortare resor men även här tror jag att Hardy valde rätt.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Vi vinner kvarten mot Brynäs, precis som vi hade gjort mot Frölunda. Men visst känns det oroligt med Markström.
Avskaffa tre mot tre.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Markström ska psykas. Han är som sagt sämst när det gäller och det ska han ständigt påminnas om.
Användarvisningsbild
kablo003

Inlägg av kablo003 »

Bjurre skrev:
Snazzi skrev:
Ursäkta min otroligt snabba men dåliga fantasi. ;D

"Värre än Totti, ja du e värre än Totti!"
eller Markström är vår idol släpper in en massa mål Markstöm är vår idol
"Jacob Markström kan filma han, gråta och gnälla är allt han kan, ja Markström kan filma han..." osv med melodi "Vi ska på picknick i Göteborg"

=D
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Hur gick de för Loob när han blev psykad inte så bra va? :D
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jag är jävligt nervös inför detta med tanke på hur det sett ut i grundserien.. Vi måste göra MÅL. Jävla Markström.
DIF!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Bjurre skrev:Hur gick de för Loob när han blev psykad inte så bra va? :D

Loob satt i omklädningsrummet och grät för fullt..Haha
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ju mer jag tänker på det desto mer framstår det som logiskt att möta messmör (som jag av någon anledning kallat Brynäs sen jag var 5 år). Sett över 7 matcher skall vi vinna, speciellt med hemmaplansfördel. Gäller att laget inte grips av panik om det inte går vår väg första matchen, skönt att inleda med noll press på våra axlar...skulle vi knipa första borta så vore det riktigt jäkla najs men det är knappast någon av oss skall räkna med att vi gör.

Jag är nöjd, detta tar vi. Nu kör vi!
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Hollywooood, Hollywooood, Hollywoooooood.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Ju mer jag tänker på det desto mer framstår det som logiskt att möta messmör (som jag av någon anledning kallat Brynäs sen jag var 5 år). Sett över 7 matcher skall vi vinna, speciellt med hemmaplansfördel. Gäller att laget inte grips av panik om det inte går vår väg första matchen, skönt att inleda med noll press på våra axlar...skulle vi knipa första borta så vore det riktigt jäkla najs men det är knappast någon av oss skall räkna med att vi gör.

MoDo hade säsongen 93-94 gula fula Messmörs-armar på det röda hemmastället.
BIF har väl alltid varit Gevalia IF...?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Kommer ihåg när vi var i slutspel sist då hade vi Danne i mål och åkte ur. Ja Danne var bättre då än vad Markström är nu.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Ju mer jag tänker på det desto mer framstår det som logiskt att möta messmör (som jag av någon anledning kallat Brynäs sen jag var 5 år). Sett över 7 matcher skall vi vinna, speciellt med hemmaplansfördel. Gäller att laget inte grips av panik om det inte går vår väg första matchen, skönt att inleda med noll press på våra axlar...skulle vi knipa första borta så vore det riktigt jäkla najs men det är knappast någon av oss skall räkna med att vi gör.

MoDo hade säsongen 93-94 gula fula Messmörs-armar på det röda hemmastället.
BIF har väl alltid varit Gevalia IF...?
Ja men det har något med namnet att göra...vad vet jag inte. Men BIF har alltid varit messmör för mig. :lol:
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Sen kan man nämna att Brynäs har skadeproblem på backsidan. Vilket gör att dom rutinerade backarna kommer få extra mycket speltid och blir tröttare fortare.

Och med tanke att Djurgårns anfallsspel går ut på långa anfall så blir det inte lättare för Brynäs backar. Dom kommer få jobba hårt
Skriv svar