Slutspelstråden 2009/10
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Slutspelstråden
Tyvärr är väl chansen med slantsingling i direktsändning helt orimlig, men skulle vara ganska roligt. Jag är tämligen säker på att man fortfarande sitter och diskuterar "pros and cons" om de olika lagen... tror man mer eller mindre hade bestämt sig för FHC igår men sen har man tänkt till och nu vettefan.
Ja, Hardy har inte tid med sånt trams.-daniel- skrev:Tyvärr är väl chansen med slantsingling i direktsändning helt orimlig, men skulle vara ganska roligt. Jag är tämligen säker på att man fortfarande sitter och diskuterar "pros and cons" om de olika lagen... tror man mer eller mindre hade bestämt sig för FHC igår men sen har man tänkt till och nu vettefan.
Men ju mer jag grubblar desto mindre klok blir jag, magkänslan säger Brynäs, men med vårat spel skulle vi nog föredra ett spelade lag.
Nåja, det är väl därför jag inte är en Elitserietränare...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Doyle
Otroligt att biljetterna inte tagit slut än. Borde varit en grym hausse med tanke på DIF:s framfart de senaste veckorna. Kom igen nu och köp upp de som finns kvar innan lottningen är gjord 

- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Vet inte om du har missat det där, men alla DIF är huliganer enligt SvFF, så familjerna kanske är rädda nu när det ska stå 2700 huliganer i kurvan.Doyle skrev:Otroligt att biljetterna inte tagit slut än. Borde varit en grym hausse med tanke på DIF:s framfart de senaste veckorna. Kom igen nu och köp upp de som finns kvar innan lottningen är gjord
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Det mesta som är kvar är nog klackplåtar, tror att det finns åtminstone 800-900 klackplåtar kvar, så det lär bara bli bortasupportrar på rad ett och två med största sannolikhet.Doyle skrev:Otroligt att biljetterna inte tagit slut än. Borde varit en grym hausse med tanke på DIF:s framfart de senaste veckorna. Kom igen nu och köp upp de som finns kvar innan lottningen är gjord
Dessutom så har inte biljettbarometern blivit uppdaterad sedan speldatumen blev klara, så det är nog många som har köpt idag, det är jag övertygad om!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Doyle
Du brukar ha rätt...hoppas bara slippa se röd/svart/gula o ännu värre röd/gröna bönder o fiskmåsar försöka äga vårt HOV på lörda
För alla som inte har Canal+ så sänder sportbladet.se
valet direkt.
valet direkt.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Den chansen ser jag som rätt låg.Doyle skrev:Du brukar ha rätt...hoppas bara slippa se röd/svart/gula o ännu värre röd/gröna bönder o fiskmåsar försöka äga vårt HOV på lörda

- -daniel-
Hahahahahahahah den där "Se & lär" är helt hysteriskt rolig faktiskt.
Edin skrev:Den chansen ser jag som rätt låg.Doyle skrev:Du brukar ha rätt...hoppas bara slippa se röd/svart/gula o ännu värre röd/gröna bönder o fiskmåsar försöka äga vårt HOV på lörda
Den där gav mig ett gott skratt...
Den där är en riktig klassikerwarrant skrev:Edin skrev:Den chansen ser jag som rätt låg.Doyle skrev:Du brukar ha rätt...hoppas bara slippa se röd/svart/gula o ännu värre röd/gröna bönder o fiskmåsar försöka äga vårt HOV på lörda
Den där gav mig ett gott skratt...

Finns också en annan skön bild där Brynäs fansen gjorde en banderoll där det stod:
"Alltid oavsett - Frö evigt" med ett Brynäsmärke i mitten av banderollen

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Jag länkade den också, men den tog inte, här är den, utan [IMG]-taggar.warrant skrev:Den där är en riktig klassikerEdin skrev:Doyle skrev: Den chansen ser jag som rätt låg.
Den där gav mig ett gott skratt...![]()
Finns också en annan skön bild där Brynäs fansen gjorde en banderoll där det stod:
"Alltid oavsett - Frö evigt" med ett Brynäsmärke i mitten av banderollen
http://geting.se/viewimage.php?image=19 ... 4A71d5.jpg
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Re: Formationer i slutspelet
Tim - Josefsson - Cehlin/Danielsson-daniel- skrev:Om vi kallt räknar (håller alla jävla tummar som finns att hålla) med att Jimmie & Ragge är tillbaka så ser jag ett stort jävla dilemma: vart gör vi av Tjärnqvist? Spelar han som idag så är han så sjukt värd att spela i riktigt vass omgivning i ett slutspel. Oerhört viktigt att ha en ångvält som vågar kötta in på mål.
Kan tänka mig något liknande:
Jimmie - Otto - Mackan
Tjärnqvist - Engqvist - Krüger
Tim - Josefsson - Cehlin/Danielsson
Fimpen - Holmqvist - Brodin/Danielsson
Ragge - Holmqvist
Klubertanz - Printz
Timmy - Falk
Ziggy räknar vi bort, åtminstone temporärt.
Tankar?
Här väljer jag Cehlin klart före Danielsson. Den kedjan har snurrat friskt med motståndarna den senaste tiden. Tycker Danielsson tappar alldeles för mycket puck för att kunna komplettera Josef och Tim.
I övrigt ser det väl bra ut.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
Lever vi upp till detta i kvarten?warrant skrev:
Gäller att hela sittplatspubliken trycker på rejält för att bli samma ljudkuliss.