Slutspelstråden 2009/10
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Slutspelstråden
Vill absolut inte möta Brynäs i en kvartfinal. Visserligen tror jag att vi vinner i 7 matcher mot både fhc och bif.
Men jag vill gärna glömma bort hur otroligt tråkiga matcherna på Hovet har varit mot Brynäs, fyfan vilket skitlag med äckliga 5backar på isen + en Markström som leker Zigenare.
Mot Göteborg är matcherna roliga, både stämningsmässigt och spelmässigt.
Hata Göteborg! Nu kör vi!
Men jag vill gärna glömma bort hur otroligt tråkiga matcherna på Hovet har varit mot Brynäs, fyfan vilket skitlag med äckliga 5backar på isen + en Markström som leker Zigenare.
Mot Göteborg är matcherna roliga, både stämningsmässigt och spelmässigt.
Hata Göteborg! Nu kör vi!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- SkönaDjurgårn
Haller helt klart med Snazzi har. Trakiga matcher mot Brynas som har ett valdigt tatt forsvar med en supermalvakt mot vart Djurgarden som har problem mot just tata forsvar kanns inte alls bra!
Att istallet mota Frolunda som har varldens mest overskattade malvakt, bjuder pa roligare matcher OCH att fa mojlighet till revansch pa de aren da Henke Lundqvist var med och slog ut oss...ojojoj, det skulle smaka mumma att antligen fa ge igen for det!!!
Att istallet mota Frolunda som har varldens mest overskattade malvakt, bjuder pa roligare matcher OCH att fa mojlighet till revansch pa de aren da Henke Lundqvist var med och slog ut oss...ojojoj, det skulle smaka mumma att antligen fa ge igen for det!!!
Jag väljer Frölunda alla dagar i veckan. Annars blir det DIF mot Markström och vi har ju sett hur det har gått hittills...
i
Re: Formationer i slutspelet
Precis som jag skulle vilja ha det också.-daniel- skrev:Om vi kallt räknar (håller alla jävla tummar som finns att hålla) med att Jimmie & Ragge är tillbaka så ser jag ett stort jävla dilemma: vart gör vi av Tjärnqvist? Spelar han som idag så är han så sjukt värd att spela i riktigt vass omgivning i ett slutspel. Oerhört viktigt att ha en ångvält som vågar kötta in på mål.
Kan tänka mig något liknande:
Jimmie - Otto - Mackan
Tjärnqvist - Engqvist - Krüger
Tim - Josefsson - Cehlin/Danielsson
Fimpen - Holmqvist - Brodin/Danielsson
Ragge - Holmqvist
Klubertanz - Printz
Timmy - Falk
Ziggy räknar vi bort, åtminstone temporärt.
Tankar?
Re: Formationer i slutspelet
Och så börjar vi med Vesslan i målet.frilleax skrev:-daniel- skrev:Om vi kallt räknar (håller alla jävla tummar som finns att hålla) med att Jimmie & Ragge är tillbaka så ser jag ett stort jävla dilemma: vart gör vi av Tjärnqvist? Spelar han som idag så är han så sjukt värd att spela i riktigt vass omgivning i ett slutspel. Oerhört viktigt att ha en ångvält som vågar kötta in på mål.
Kan tänka mig något liknande:
Jimmie - Otto - Mackan
Tjärnqvist - Engqvist - Krüger
Tim - Josefsson - Cehlin/Danielsson
Fimpen - Holmqvist - Brodin/Danielsson
Ragge - Holmqvist
Klubertanz - Printz
Timmy - Falk
Ziggy räknar vi bort, åtminstone temporärt.
Tankar?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Enligt Tomas Ros "insiders" så ska Djurgården välja Brynäs, och det både tror och hoppas jag att vi gör.
Jag hoppas att vi gör hela sverige en tjänst och spelar bort Elitseriens tråkigaste lag med 4-1 i matcher.
Jag hoppas att vi gör hela sverige en tjänst och spelar bort Elitseriens tråkigaste lag med 4-1 i matcher.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jag tror och hoppas att dom väljer Brynäs.
Frölunda har många spelare med slutspelsrutin som säkert kommer höja sig några procent när slutspelet börjar.
Frölunda har många spelare med slutspelsrutin som säkert kommer höja sig några procent när slutspelet börjar.
- -daniel-
Tror också det lutar åt BIF.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Om vi utgår från att HV väljer Timrå så står vårt val mellan Frölunda och Brynäs.
Hur det gått i serien spelar minimal roll. Resultaten där kan bero på olika formkurvor, skador, inramning m.m. Om man fortfarande tvivlar på de tidigare mötenas betydelse är det bara att kolla historiken så ser man även där att det inte betyder ett skit.
Då återstår att välja det lag man har störst möjlighet mot. Visst, Brynäs har en stark defensiv och en stråland målvakt. Men jag tror Brynäs presterat sitt max under säsongen. Frölunda har däremot haft det motigt och inte fått spelet att stämma. Men deras lag består av många skickliga spelare med grym slutspelsrutin. Frölunda kan alltså höja sig ett par klasser och då är utgången högst osäker. Brynäs vet vi i allafall var vi har.
Alltså, vi bör välja Brynäs. Vi vet vad vi får och ska kunna slå ut dem över 7 matcher. Frölunda kan vi lika gärna vinna över med 4-0 i matcher som att, ja......(vill ej spekulera om detta, ryser)
Jag skulle tro att Frölunda skulle tända till oerhört att bli valda av oss.
Så snälla Hardy, välj klokt och säkert, välj Brynäs.
Hur det gått i serien spelar minimal roll. Resultaten där kan bero på olika formkurvor, skador, inramning m.m. Om man fortfarande tvivlar på de tidigare mötenas betydelse är det bara att kolla historiken så ser man även där att det inte betyder ett skit.
Då återstår att välja det lag man har störst möjlighet mot. Visst, Brynäs har en stark defensiv och en stråland målvakt. Men jag tror Brynäs presterat sitt max under säsongen. Frölunda har däremot haft det motigt och inte fått spelet att stämma. Men deras lag består av många skickliga spelare med grym slutspelsrutin. Frölunda kan alltså höja sig ett par klasser och då är utgången högst osäker. Brynäs vet vi i allafall var vi har.
Alltså, vi bör välja Brynäs. Vi vet vad vi får och ska kunna slå ut dem över 7 matcher. Frölunda kan vi lika gärna vinna över med 4-0 i matcher som att, ja......(vill ej spekulera om detta, ryser)
Jag skulle tro att Frölunda skulle tända till oerhört att bli valda av oss.
Så snälla Hardy, välj klokt och säkert, välj Brynäs.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Doyle
Håller inte med i valet av Brynäs. DIF är som bäst då vi möter ett spelande lag. Vi kommer att ha toksvårt mot BRYNÄS och deras jävla igelkottaktik.
Risken som jag ser det är att vårt slutspel då kommer att ta slut redan i kvarten.
Välj i stället Frölunda då vi verkligen har möjlighet att utnyttja vår härliga offensiv. Tråk-Brynäs hoppas jag och kniper tår och händer att LHC slår ut
Risken som jag ser det är att vårt slutspel då kommer att ta slut redan i kvarten.
Välj i stället Frölunda då vi verkligen har möjlighet att utnyttja vår härliga offensiv. Tråk-Brynäs hoppas jag och kniper tår och händer att LHC slår ut
- Blå Helgonet
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
- -daniel-
Vet fortfarande inte vad jag tycker, kollade just videosammanfattning från alla våra möten med Brynäs under säsongen och det är ju knappast bara Markström som räddat dem mot oss om man säger så. Brynäs är ett sämre lag än FHC på pappret men har en grym formkurva och en hyfsat komplett trupp.
JAG BLIR GALEN AV DET HÄR. Kan inte skiten bara vara över... önskar nästan att Montén (som jag tror kommer va den i TV-sändningen) singla slant om skiten på plats? Vore iskallt.
JAG BLIR GALEN AV DET HÄR. Kan inte skiten bara vara över... önskar nästan att Montén (som jag tror kommer va den i TV-sändningen) singla slant om skiten på plats? Vore iskallt.
Hardy kommer vara i studion ikväll..
De vore fan kaxigt att singla slant, då ger man inte dom man valde självförtroende heller typ "Ahh ni kommer ångra att ni valde oss".-daniel- skrev:Vet fortfarande inte vad jag tycker, kollade just videosammanfattning från alla våra möten med Brynäs under säsongen och det är ju knappast bara Markström som räddat dem mot oss om man säger så. Brynäs är ett sämre lag än FHC på pappret men har en grym formkurva och en hyfsat komplett trupp.
:p
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Slantsingling i direktsändning skulle vara hur häftigt som helst, men istället för vi nöja oss med att Hardy ger oss ett citat av den hårda sorten.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.