Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Kontakt:

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 13/3 2010 - En helg i Göteborg

Inlägg av sensei »

jensa85 skrev:
Beredd att hålla med där.

Fast nu börjar nästa kapitel om gullegrislaget. Minst 5 artiklar i veckan i rosa tidningen kommer handla om Foppas "nya" velande om han ska lägga av eller inte.

Förmodligen kan det bli så att dom bryter mitt en tv-sänd kvartsfinal för att dom har "Foppa" live med från Sibylla i Ö-Vik där han avslöjar att han kanske ska göra sin 43:e comeback 2010/2011.
Personligen beklagar jag Forsbergs eventuella avgång. Jag tycker att han är den fulländade hockeyspelaren när han är som bäst, och halvskadad platsar han i samtliga elitserielags 1:a lina.

Vi fans har vart priviligerade att få följa hans karriär och allra roligast har det naturligtvis vart när vi, DIF, har vunnit mot modo trots Forsberg i motståndarlaget. Det är få som sticker ut på det här sättet, Forsberg i hockey, Schumacher i F1, m.fl, så tänk på att det kan dröja länge innan nästa ûberspelare dyker upp.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
jensa85 skrev:

Fast nu börjar nästa kapitel om gullegrislaget. Minst 5 artiklar i veckan i rosa tidningen kommer handla om Foppas "nya" velande om han ska lägga av eller inte.

Förmodligen kan det bli så att dom bryter mitt en tv-sänd kvartsfinal för att dom har "Foppa" live med från Sibylla i Ö-Vik där han avslöjar att han kanske ska göra sin 43:e comeback 2010/2011.
Personligen beklagar jag Forsbergs eventuella avgång. Jag tycker att han är den fulländade hockeyspelaren när han är som bäst, och halvskadad platsar han i samtliga elitserielags 1:a lina.

Vi fans har vart priviligerade att få följa hans karriär och allra roligast har det naturligtvis vart när vi, DIF, har vunnit mot modo trots Forsberg i motståndarlaget. Det är få som sticker ut på det här sättet, Forsberg i hockey, Schumacher i F1, m.fl, så tänk på att det kan dröja länge innan nästa ûberspelare dyker upp.
Problemet är bara att hans storhetstid sedan länge är över och att han själv inte verkar inse det. Oerhört trött på allt Foppa-prat. Skönt att det snart är borta för gott så att folk kan rikta in sig på att nämna hans fantastiska bedrifter borta i Nordamerika istället för allt annat jävla käbbel om skadade fötter, nageltrång, revben, bihålor blablal.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

sensei skrev:
jensa85 skrev:

Nu tillhör jag ju den skaran som inte tycker att Peter är någon "überspelare". Däremot har han varit det. Men det är ett antal år sedan nu.

Bara för att en färsk oxfilé är väldigt gott så betyder det ju inte att den är god när bäst före datumet har gått ut.

Personligen tycker jag det ska bli skönt om man nu slutar med ishockeyn nu så att media äntligenkanske kan börja fokusera på övriga hockeysverige lite igen.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

kotten skrev:Hmm intressant scenario inför den här matchen,

Vid vinst kan vi eventuellt få möta Luleå, Frölunda, Modo eller Timrå i kvartsfinal
Vid förlust/lika blir det Färjestad, Brynäs, SAIK
Du tänkte inte helt klart när du skrev detta eller?

Vilka vi möter beror ju på var vi och de andra lagen hamnar i tabellen. Vinner vi och placerar oss på andra platsen tippar jag att HV71 kommer att välja (förmodligen) det lag som slutar på åttonde platsen. Då har vi att välja mellan Frölunda och Brynäs.
Jag tror faktiskt att vi väljer Brynäs då, trots att vi har haft svårt mot dem i grundserien. Jag får inga bra vibbar av att möta Frölunda i ett slutspel och jag tänker främst på säsongen 2001/2002 då vi besegrade Frölunda samtliga gånger, inklusive en 6-0 vinst nere i Göteborg. Likväl åkte vi ut direkt i slutspelet efter att gjort mäktiga tre mål och 1-4 i matcher i kvartsfinalen.

Slutar vi tvåa: Luleå (Inte troligt), Timrå (Inte så troligt), Frölunda (Kanske) eller Brynäs (Troligast)

Slutar vi trea: Luleå (Inte alls troligt), Timrå (Inte alls troligt), Brynäs (Lär bli valt av det lag som hamnar tvåa.)
Då får vi välja mellan Frölunda och Färjestad eller Skellefteå.
Ifall vi och Färjestad vinner samtidigt som Skellefteå förlorar så är det väldigt troligt att vi väljer Skellefteå.

Slutar vi fyra: Förmodligen Frölunda då jag inte tror något annat lag väljer dem.

Slutar vi femma: Färjestad eller Skellefteå.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Vafan, hela mitt meddelande var sämst, sorry bakis.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sensei skrev:
jensa85 skrev:

Håller med dig. Jag hoppas han kör ett år till i Modo. Klart mycket roligare att se matcherna då.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Honken

Inlägg av Honken »

Wesslau i mål, då är nog han tilltänkt att starta som målvakt i kvartsfinalen. Förutsatt att han inte gör en plattmatch idag.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Honken skrev:Wesslau i mål, då är nog han tilltänkt att starta som målvakt i kvartsfinalen. Förutsatt att han inte gör en plattmatch idag.
Så är det nog. Tänk på all skit han fått på detta forum och nu "hyllas" han. Avståndet mellan succé och fiasko är inte långt tydligen.

Jag tycker han varit sig lik hela säsongen. Stabil utan att på något sätt glänsa. Känns som att det är dagsformen som avgör till någon av Wesslan och Riddarns fördel. Däremot är ju ingen av dessa herrar någon som man vinner något sm-guld med, tyvärr. Möjligtvis om något år om de kan ta ytterligare kliv i deras utveckling. Men för det krävs fler matcher, ingen av dem gynnas av rådande situation.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Referees: Andersson, Thomas
Edqvist, Wolmer
Linesmen: Ulriksson, Fredrik
Ekenberg, Conny
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Vi kommer inte få nåt motstånd på läktaren.

Deras klack är som Timrås 100st samhall.

Pinsamt dom kommer från andra största staden men är som vilka bönder som helst..
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

melker skrev:Referees: Andersson, Thomas
Edqvist, Wolmer
Linesmen: Ulriksson, Fredrik
Ekenberg, Conny

Kuben som domare..Ja då ökade vinstchansen rejält.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

melker skrev: Edqvist, Wolmer
Usch usch usch usch usch
DIF!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Daniel942 skrev:
melker skrev: Edqvist, Wolmer
Usch usch usch usch usch

Ja vem minns inte matchen mot Luleå då han dömde bort ett regelrätt mål.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Då var det dags för avgörandet på årets grundserie. Jag har en god magkänsla inför matchen och både hoppas och tror att Djurgården minst tar 1 poäng i kvällens match och därmed säkrar tredjeplatsen i tabellen.
Ska bli riktigt kul att se Luleå - Timrå också, kan bli en riktigt underhållande match. Men det blir nog en del sr lyssnande ändå just pga alla tillresta Djurgårdare.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Elajtaren

Inlägg av Elajtaren »

Känns ju rätt skönt att djurgårdens klacken överröstade Frölunda klacken och resten av publikens nationalsång med "Vi hatar göteborg" haha! KÄMPA DJURGÅRDEN!
Skriv svar