Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
älskar Linkan och hans artisteri men se vart L A G E T har hamnat i serien i år...blir lite för mycket "Linkan gör det" tänk över dom andra spelarna när han är med...vilket iof kanske inte är hans fel men men..skeppa fram lite fler hungriga junisar istället och behåll stommen med dom lite äldre
DIF_Soldier skrev:Håller inte med, tycker Linkan gjort sitt i DIF. En dag börjar han gå ned sig, sittandes på hög lön. Det får inte hända i den här klubben.Mäklaren skrev:Håller med. Linkan däremot får gärna komma tillbaka...sensei skrev:Jag måste säga att Klasen är helt ointressant för mig i DIF. Kul för honom att han kan trolla med pucken, men DIF, nej tack. Ser inte att han på något sätt passar in i dagens lagbygge.
Instämmer helt. Bättre satsa på Nisse Ekman istället
Att inte ha dörren öppen för Linkan är tjänstefel.warrant skrev:DIF_Soldier skrev:Håller inte med, tycker Linkan gjort sitt i DIF. En dag börjar han gå ned sig, sittandes på hög lön. Det får inte hända i den här klubben.
Visst, han kanske är lite slö och på väg nedåt i karriären, men faktum kvarstår att han är en magiskt ishockeyspelare. Med Linkan i årets lag hade DIF varit seriesegrare efter 55 omgångar. Marcus Nilson har tagit över Linkans roll, men om DIF hade behållit Linkan och låtit honom passa fram Marcus Nilson så hade det varit målkavalkad från herr Nilson i var och varannan match (Niklas Anger gjorde 23 mål bredvid Linkan, och Nilson är en 10x bättre sniper, så 30-35 mål hade det definitivt blivit, om inte mer)
Linkan - Otto - Nilson hade varit den överlägset bästa förstakedjan i Elitserien, det är jag övertygad om.
Om vi får hem Ekman och Linkan samt får behålla Nilson, samt att backuppsättningen förblir intakt med kanske en förstärkning, så är vi klara guldfavoriter nästa säsong. Det blir nog svårt att signa så bra spelare pga ekonomin, men om vi går långt i årets slutspel kommer vi gå fruktansvärt mycket bonus, samt att årets spelarbudget faktiskt inte är så hög.
DIF har enorma möjligheter inför nästa säsong. Man sitter i en trevlig sits med ett bra publiksnitt och en bra ekonomi, så en sak är säker, DIF blir att räkna med nästa säsong.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag förstår inte varför Linkan ses som någon "bad guy" som gjort sitt bara för att han inte passar som hand i handske i Hardy-hockeyn. vill han komma, kräver ingen jättelön, så skulle han prestera fan så mycket mer än exempelvis Nicklas Danielsson eller Tjärnqvist. Han skulle inte vara lika dominant som när spelet byggs kring honom men han skulle fortfarande ha elitserien mjukaste handleder, tänk er Mackans bössa och Linkans passningar i PP. Eller Klubertanz, som kan skjuta på vilken studspuck som helst, han skulle ju inte missa ett skott med Linkans passningar. Typ. Hur som helst är det ju en garanti på 40 poäng från hans klubba, oavsett vilken hockey vi spelar.sthlm_dif skrev:Att inte ha dörren öppen för Linkan är tjänstefel.warrant skrev:DIF_Soldier skrev:Håller inte med, tycker Linkan gjort sitt i DIF. En dag börjar han gå ned sig, sittandes på hög lön. Det får inte hända i den här klubben.
Visst, han kanske är lite slö och på väg nedåt i karriären, men faktum kvarstår att han är en magiskt ishockeyspelare. Med Linkan i årets lag hade DIF varit seriesegrare efter 55 omgångar. Marcus Nilson har tagit över Linkans roll, men om DIF hade behållit Linkan och låtit honom passa fram Marcus Nilson så hade det varit målkavalkad från herr Nilson i var och varannan match (Niklas Anger gjorde 23 mål bredvid Linkan, och Nilson är en 10x bättre sniper, så 30-35 mål hade det definitivt blivit, om inte mer)
Linkan - Otto - Nilson hade varit den överlägset bästa förstakedjan i Elitserien, det är jag övertygad om.
Om vi får hem Ekman och Linkan samt får behålla Nilson, samt att backuppsättningen förblir intakt med kanske en förstärkning, så är vi klara guldfavoriter nästa säsong. Det blir nog svårt att signa så bra spelare pga ekonomin, men om vi går långt i årets slutspel kommer vi gå fruktansvärt mycket bonus, samt att årets spelarbudget faktiskt inte är så hög.
DIF har enorma möjligheter inför nästa säsong. Man sitter i en trevlig sits med ett bra publiksnitt och en bra ekonomi, så en sak är säker, DIF blir att räkna med nästa säsong.
Linkan - Otto - Nilson
Ekman - Krüger - Ölvestad
Yummie!
Expert.
sthlm_dif skrev:Att inte ha dörren öppen för Linkan är tjänstefel.warrant skrev:DIF_Soldier skrev:Håller inte med, tycker Linkan gjort sitt i DIF. En dag börjar han gå ned sig, sittandes på hög lön. Det får inte hända i den här klubben.
Nu är det ju inte så att det automatiskt hade blivit 10 extramål för Mackan bara för att han spelat med Linkan. Hade Mackan gjort 50 mål då om han spelat med Joe Thornton eller Nicklas Bäckström? Funkar ju inte riktigt så i verkligheten.
Visst är Linkan en väldigt skicklig hockeyspelare men får jag välja mellan han och Nisse väljer jag den sistnämnda alla dagar i veckan.
Fredrik är "bara" en poänggörare. Spelare som Mackan och Ekman är sååå mycket mer.
Visst, vill Linkan avsluta i DIF så klart att han ska in i laget, men definitivt inte till vilket pris som helst.
Senast redigerad av jensa85 den 2010-03-12 17:00:31, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Ingen kommer in i laget till vilket pris som helst. Men de 200 000 kr vi lagt i månaden på Tjärnqvist hade jag mycket hellre lagt på Linkan.
Expert.
- SirDIFalot
Tyvärr kan det ju dock bli, Mackan ut, Ekman in.
Och inte Linkan/Ekman in.
Att behålla Mackan är det viktigaste som finns i dagsläget.
Och inte Linkan/Ekman in.
Att behålla Mackan är det viktigaste som finns i dagsläget.
Expert.
Lätt att vara efterklok. Var ju inte direkt så att det stod i kontraktet att han skulle vara skadad typ hela säsongen. Hoppas jag inte iaf, sjukt dåligt investerade 200k/månad isfSirDIFalot skrev:Ingen kommer in i laget till vilket pris som helst. Men de 200 000 kr vi lagt i månaden på Tjärnqvist hade jag mycket hellre lagt på Linkan.

- SirDIFalot
Efterklok ja, jag var väl dock en av få som inte ville ha in Tjärnqvist innan säsongen.jensa85 skrev:Lätt att vara efterklok. Var ju inte direkt så att det stod i kontraktet att han skulle vara skadad typ hela säsongen. Hoppas jag inte iaf, sjukt dåligt investerade 200k/månad isfSirDIFalot skrev:Ingen kommer in i laget till vilket pris som helst. Men de 200 000 kr vi lagt i månaden på Tjärnqvist hade jag mycket hellre lagt på Linkan.
Expert.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Då kunde du väl ha varit smart nog att berätta för DIF att han skulle bli skadad? Jävligt korkat det där!SirDIFalot skrev: Efterklok ja, jag var väl dock en av få som inte ville ha in Tjärnqvist innan säsongen.

Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Jag hoppas och tror fortfarande att Tjärnqvist kommer bli lika nyttig i slutspelet som han var under guldåren. Det är så man ville se honom.SirDIFalot skrev:Efterklok ja, jag var väl dock en av få som inte ville ha in Tjärnqvist innan säsongen.jensa85 skrev:Lätt att vara efterklok. Var ju inte direkt så att det stod i kontraktet att han skulle vara skadad typ hela säsongen. Hoppas jag inte iaf, sjukt dåligt investerade 200k/månad isfSirDIFalot skrev:Ingen kommer in i laget till vilket pris som helst. Men de 200 000 kr vi lagt i månaden på Tjärnqvist hade jag mycket hellre lagt på Linkan.
Tycker även att han sett lite piggare ut senaste matcherna nu och borde ju rimligtvis bara bli bättre.
- Remy Lebeau
Förstår inte alla Linkan-dyrkare härinne. Visst, han var sjukt bra sist han spelade här, men det var då. Nu har han inte direkt varit jättehet i finska ligan, och lagets egna fans är inte direkt imponerade av hans attityd. Sedan blir han även 37 år nästa år, och har uttalat sig om att han gärna stannar i Finland då han anser att Elitserien har blivit mycket sämre.
Kan inte förstå varför folk desperat vill ha hem en spelare som har 1 max 2 år kvar som spelare? Vem offras på hans bekostnad? Ekman? Nilson? Han kommer inte spela här för småpengar direkt. Bättre att satsa på en spelare som vill spela här, och som kommer kunna vara en del av våran framtid. Inte en spelare som är ute efter att tjäna ihop massor med pengar på slutet av karriären.
Kan inte förstå varför folk desperat vill ha hem en spelare som har 1 max 2 år kvar som spelare? Vem offras på hans bekostnad? Ekman? Nilson? Han kommer inte spela här för småpengar direkt. Bättre att satsa på en spelare som vill spela här, och som kommer kunna vara en del av våran framtid. Inte en spelare som är ute efter att tjäna ihop massor med pengar på slutet av karriären.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Ska ju nämnas att Nisse och Mackan lirade ihop under lockout säsongen med.
- Remy Lebeau
Jo men Boyle, Theodore, Nilson och Ekman plockade heller knappt ut någon lön under den säsongen.warrant skrev:Ska ju nämnas att Nisse och Mackan lirade ihop under lockout säsongen med.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- SirDIFalot
Hur långt vi går i slutspelet blir avgörande för vad vi har råd att plocka in. Och har vi råd att plocka in ett par starka namn så går vi långt nästa år också... Dags att påbörja en god cirkel nu.
Expert.