Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Grizzman
Inlägg: 70
Blev medlem: 2006-03-09
Ort: Bollnäs, Sweden

Inlägg av Grizzman »

DIForever skrev:
addendif skrev:hittade en svensk forward som spelar i norge, tidigare södertälje spelare bobbie hagelin http://www.eliteprospects.com/player.php?player=527
Eeh? Han lär ju knappast bli aktuell för DIF. För övrigt klingar en svensk spelare från Norge till Djurgården väldigt illa i mina öron, någon som känner likadant...?
Jo det är sant men finns det inga norska spelare som vi kan värva och göra stor spelare av som vi gorde med Espen. Thoresen är ju också på god väg mot NHL nu.
wille5
Inlägg: 63
Blev medlem: 2006-04-12

Mer Forwards DIF

Inlägg av wille5 »

Jag tycker att DIF ska kolla på lite forwards också, även om det är bra att dom kollar in backar och målisar men vi behöver lite mer forwards tycker jag????? :roll:


Nyförvärv - rykten:

Johan Sjödell-Wiklander f Bofors
Johan Ryno f Oskarshamn
Niklas Persson f Leksand
Dennis Persson b Västerås

asså jag tycker att dif ska satsa på alla dom fyra, det skulle ha varit 4 riktigt bra nyförvärv, hoppas vi har råd med alla fyra :S
robin_dif
Inlägg: 652
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

Lars jonsson står utan kontrakt han skulle vara perfekt!
Men jag har för mej att han var på väg till dif inför förra men dif inte tyckte att han var tillräckligt bra!Men man kan ju iallafall hoppas
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

robin_dif skrev:Lars jonsson står utan kontrakt han skulle vara perfekt!
Men jag har för mej att han var på väg till dif inför förra men dif inte tyckte att han var tillräckligt bra!Men man kan ju iallafall hoppas
Jag hoppas liksom du på Lars Jonsson.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

yvvi skrev:
Blåränderna går aldrig ur skrev:
yvvi skrev:Mathias Tjärnqvist verkar vara på gång hemåt. Vore väl något

vart har du hört det?
http://www.hockeycentralen.se/Transfer/ ... koping.php#

"Mathias Tjärnqvist, 27, har inte lyckats ta någon ordinarie plats i Dallas Stars heller under sin andra sejour i NHL-klubben. Istället kan det nästa säsong bli spel i Linköping, som ju västerbottningen skrev på för redan inför den här säsonge. Två SM-guld med Djurgården finns på meritlistan, liksom 85 poäng på 187 elitseriematcher "

vad ajf attade så hade han skrivit på för LHC, så honom akn vi glömma
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

Det verkar ju rulla på ganska bra med ny förvärven.
Jag tycker också att Lars Jonson låter intressant, han är ju inte helt dålig!
Användarvisningsbild
addendif
Inlägg: 22
Blev medlem: 2006-03-30

Inlägg av addendif »

Dif forever!!
adam8
Inlägg: 7
Blev medlem: 2006-04-07

Inlägg av adam8 »

så här ser väll back sidan ut just nu:

B1: Thomas Johansson

B2:Timmy Pettersson

B3:Vakant? (Fernholm, Pihl?)

B4:Ronnie Pettersson

B5:Alexander Ribbenstrand

B6: Fredrik ericsson

Ser ju klart mycket ljusare ut än förra året! :D
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Frågan är - är det bra nog....
Användarvisningsbild
Sir Martin
Inlägg: 104
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Sir Martin »

För någon säsong sedan var Djurgården ute efter en amerikan eller kanadensare som spelade i AHL. Jag vill minnas att han tillhörde Nashvilles organisation fast det behöver nödvändigtvis inte stämma. Någon som minns hans namn?
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Sir Martin skrev:För någon säsong sedan var Djurgården ute efter en amerikan eller kanadensare som spelade i AHL. Jag vill minnas att han tillhörde Nashvilles organisation fast det behöver nödvändigtvis inte stämma. Någon som minns hans namn?
Tänker du på han med påstådda taskiga knän, Nolan Baumgartner? Visserliggen tillhör han inte Nashville's organisation.
Användarvisningsbild
Sir Martin
Inlägg: 104
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Sir Martin »

Therocket1 skrev:
Sir Martin skrev:För någon säsong sedan var Djurgården ute efter en amerikan eller kanadensare som spelade i AHL. Jag vill minnas att han tillhörde Nashvilles organisation fast det behöver nödvändigtvis inte stämma. Någon som minns hans namn?
Tänker du på han med påstådda taskiga knän, Nolan Baumgartner? Visserliggen tillhör han inte Nashville's organisation.
Nej. Spelaren jag tänker på är forward...
Pepp91
Inlägg: 419
Blev medlem: 2006-03-31

Inlägg av Pepp91 »

Hoppas inte Åkerman tillkommer i truppen inför nästa säsong. Nu när vi har fått Pettersson så klarar vi nog oss utan honom, eller?
Användarvisningsbild
Sir Martin
Inlägg: 104
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Sir Martin »

Som jag har skrivit tidigare är det värt ett försök att locka hem Martin Samuelsson till Stockholm. Han är för närvarande kontraktslös och det är oklart om LHC erbjuder honom ett nytt kontrakt. Samuelsson är dock ingen poängmaskin...
robin_dif
Inlägg: 652
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

Martin samuelsson kan ju ta över den rollen som kristoffersson hade förra året.Samuelsson är bättre än kristoffersson så jag skulle gärna se han i dif!
Skriv svar