Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Elajtaren

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/3 2010

Inlägg av Elajtaren »

Vi ska inte glömma att vi saknade många nyckelspelare som förmodligen är tillbaks till slutspelet:)! Det känns ju inte som att bakåt är några större problem just nu, det är väl målskyttet som saknas mest?
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

JAAA!

MACKAN NILSON!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

En match med flera ansikten; 1:a perioden tycker jag var tämligen OK från vår sida, 2:a var bedrövlig (Mackan gjorde sin sämsta period sen innan jul). LHC kontrollerade matchen fullständigt. Sen dras tempot upp till 3:e och Mackan börjar leverera. Hans första mål är en delikatess där han fullständigt lurar Norrena, och hans avgörande i sudden är så sjukt snyggt...

Wesslau gör återigen en bra match - känns som en klar 1:a keeper börjar sättas inför slutspelet.

Är det någon som förresten har reflekterat över att vi är 4 poäng bakom serieledarna HV71 med 2 matcher kvar? Hade någon sagt det i september hade jag skrattat gott och gett han en URL-länk till någon lämplig psykmottagning...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Starkt att ta två poäng trots att DIF inte spelade bra, och att man likt Lhc saknade en hel del namnkunniga spelare.

Bästa back i DIF var återigen Printz (hack-kycklingen), Wesslau gör en stabil insats förutom vid 1-2 målet, jag gillar inte när målvakterna släpper in mål vid första krysset.
Mackan osynlig i 40 minuter men kliver sedan fram och gör två mål, starkt.

Det kommer bli en rysare om platserna 1 till 5.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Skönt att det blev 2p trots att Andreas Holmqvist, Marcus Ragnarsson, Jimmie Ölvestad och Mike Zigomanis va borta... :)

Tycker Mathias Tjärnqvist måste höja sig lite.
Krüger gjorde en bra match.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Mackan bäst, som vanligt. Trots hans dåliga två inledande perioder så avgör han matchen till vår fördel, som så många gånger tidigare. Wesslau var OK, men gör ett dåligt ingripande vid 1-2-målet - där måste han stänga till.

I övrigt så var Printz, Timmy och Krüger bra. Även Fimpen visade att han är på gång.

Jag undrar dock vad fan det är med Tjärna. Han ser precis lika seg och slö ut som innan skadan och jag undrar om han är slut som hockeyspelare... ser helt ointresserad och trött ut.

Med det här laget på isen kommer vi inte vinna många matcher i slutspelet. Herregud, Eklund och Deilert från start på sex backar...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev: Bästa back i DIF var återigen Printz (hack-kycklingen)
Ja, Printz var fantastisk idag igen. Lika bra som förra, faktiskt... Bara att önska han lite oftare kunde hålla den nivån.

Angående Tjärnqvist så tycker jag han blivit något bättre senaste matcherna, men tycker det ser ut som han har lite problem med flåset. Han kan så mycket bättre - även fast han alltid haft en liten loj stil på sin skridskoåkning.
lilleman

Inlägg av lilleman »

-daniel- skrev:En match med flera ansikten; 1:a perioden tycker jag var tämligen OK från vår sida, 2:a var bedrövlig (Mackan gjorde sin sämsta period sen innan jul). LHC kontrollerade matchen fullständigt. Sen dras tempot upp till 3:e och Mackan börjar leverera. Hans första mål är en delikatess där han fullständigt lurar Norrena, och hans avgörande i sudden är så sjukt snyggt...

Wesslau gör återigen en bra match - känns som en klar 1:a keeper börjar sättas inför slutspelet.

Är det någon som förresten har reflekterat över att vi är 4 poäng bakom serieledarna HV71 med 2 matcher kvar? Hade någon sagt det i september hade jag skrattat gott och gett han en URL-länk till någon lämplig psykmottagning...
Om du har kvar den URL-länken så kan du skicka den till Lasse Anrell som trodde att DIF skulle vara ett bottenlag och att Marcus Nilsson inte var någon poängkung.

Såg matchen på csports.se idag(precis som de flesta matcher) och håller med i allt du säger-daniel-.
Stämningen på Hovet var en av de bättre på ett bra tag i den första perioden. Sen dog det.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lilleman skrev:
Om du har kvar den URL-länken så kan du skicka den till Lasse Anrell som trodde att DIF skulle vara ett bottenlag och att Marcus Nilsson inte var någon poängkung.

Såg matchen på csports.se idag(precis som de flesta matcher) och håller med i allt du säger-daniel-.
Stämningen på Hovet var en av de bättre på ett bra tag i den första perioden. Sen dog det.
Lasse Anrell är stamkund på psyket så han kan jag garantera har vrålkoll på alla länkar. Där behöver vi alltså inte göra nån insats.

Angående stämningen så vet jag inte riktigt, tyckte det kändes ganska dött på plats. Kanske stundtals bättre än mot Brynäs men känns bara som folk går och väntar på slutspelet...
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

lilleman skrev:Stämningen på Hovet var en av de bättre på ett bra tag i den första perioden. Sen dog det.
Äsch, nu är det slutspel.
2700 i kurvan + måstematch = Bästa någonsin inom svensk hockey?
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Härligt med en seger.
100% välförtjänt om man nu säger så, då DIF skapade samtliga farliga lägen. LHC var ganska ofarliga faktiskt.
Men vad fan är det med våran klack... Jag stod på rad 9 och kollade konstant ner för att se på alla zombies på raderna under... Inte en jävel sjöng, och det var typ en bakom mig som sjöng, sen var det knäpptyst även där. Övre delen av klacken var bra som vanligt, och om inget händer så flyttar jag snart tillbaka dit upp. Det är fruktansvärt tråkigt att behöva stå ensam med några få och sjunga i en skara på ca 100 personer, man får fan ingen hjälp längre om man ens höjer rösten ordentligt. Patetiskt dåligt är vad det är, och om alla dessa jävla slöpåsar står kvar i klacken i slutspelet ska jag skrika så jävla högt på dom så att dom tappar hörsel de tio närmsta åren, fyfan va trött man börjar bli på detta.

För övrigt så verkade det som om att horungen himself vill bli än mer hatad. Står och jävlas genom att putta på Djurgårdare, han vill uppenbarligen inte tillbaka.

Dagens höjdpunkt: När Fredrik Norrena slog sönder sin klubba på vägen ut från isen, riktigt kul att se ELHÅCE blöda! För övrigt så räknar jag med att Norrena är avstängd i nästa omgång, då han slog sönder sin klubba precis som Andreas Holmqvist. Nu får lotterinämnden vara konsekventa med sina bedömningar, öga mot öga, tand mot tand.
Men LHC favoriserad dock av lotterinämnden så därför kommer han inte bli avstängd, vilket han självklart inte heller ska bli om jag ska vara ärlig, men hade det varit Wesslau som hade slagit sönder sin klubba hade skandalrubrikerna översvämmat Sportbladet.

Till sist:
Ååååhhhh en sådan härlig daaaag...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev:För övrigt så räknar jag med att Norrena är avstängd i nästa omgång, då han slog sönder sin klubba precis som Andreas Holmqvist.
Vi är DIF, de är LHC.

Vi är bråkstakar från Stockholm, för alla vet att vi är fotbollssupportrar, och alla fotbollssupportrar från Stockholm är huliganer. Det såg man ju senast mot Assyriska där 5.000 vilda boxare sprang in och köttade ned hela Assyriskalaget, ambulanshelikoptrarna hovrade i luften, och pyroteknik på läktaren. Ett rent helvetiskt kaos!

De är småstadsmänniskor, som inte gör annat än beter sig trevligt mot övriga Sverige. Hat förekommer inte på deras läktare, nä, det är bara kärlek och hjärta rakt igenom i klubben. Passion och tradition är ord som svävar över deras stämningsfulla publik! Som förövrigt kan klassas som Sveriges bästa.

Så, förvänta dig inte ett jävla piss!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sthlm_dif skrev: För övrigt så verkade det som om att horungen himself vill bli än mer hatad. Står och jävlas genom att putta på Djurgårdare, han vill uppenbarligen inte tillbaka.
Snälla, så löjligt...det handlar om matchsituationer & heta känslor. Kan dra parallell med Mackan som stod och käbblade med Mange Johansson (en Mr.Johansson som han själv anser är ES bästa spelare och som jag tror han är rätt bra polare med sen landslaget).

Annars så tycker jag återigen det är dags att droppa Fernholm-hatet. Jag skäms varje gång det pubertalt börjas vråla om honom. Varför kan inte folk inse att han inte är värd uppståndelsen? Det är för satan 3-4 år sen nu...långsinta? Däremot är det alltid lite småkul när folk visslar när han har pucken (eftersom det tydligt märks att han påverkas). Men just Hor-tjafset har gått till sån löjlig överdrift...
Honken

Inlägg av Honken »

Nu fick väl inte Holmqvist avstängning för klubban. Utan pga att han sa en del mindre vackra saker som han påstår var till saik spelaren. Men domaren uppfattade det som att det var menat till honom.

Men det är nog bara att vara tacksam för att det inte var för klubban. Ölvestad blev väl avstängd två matcher förra säsongen när han kastade den efter slagsmålet med Pihl, om jag nu kommer ihåg rätt.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Honken skrev:Nu fick väl inte Holmqvist avstängning för klubban. Utan pga att han sa en del mindre vackra saker som han påstår var till saik spelaren. Men domaren uppfattade det som att det var menat till honom.
Uppträdandet i helhet. Så både och var det.
Skriv svar