Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
LHO, jensa85 & experten daniel
Jag har iallafall ett riktigt namn, viket jag förstått att inte du ha Oswald.
Printz gjorde INGEN bra match mot Skellefteå, men det fanns faktiskt dom som var sämre. Varför jag reagerar när Printz sågas jämt & ständigt, det verkar som om vissa redan har bestämt sig innan matcherna att Printz är sämst. En gång läste jag; "fy fan vad dålig Printz är han var inne på 3 baklängesmål". Konstigt tyckte jag, spelar Printz ensam, har han ingen backkollega med sig på plan, tydligen inte enligt vissa experter på detta forum.
Jag skyddar inte Printz men jag tycker att det måste finnas någon jävla rättvisa i bedömningarna av spelarna.
Printz gjorde INGEN bra match mot Skellefteå, men det fanns faktiskt dom som var sämre. Varför jag reagerar när Printz sågas jämt & ständigt, det verkar som om vissa redan har bestämt sig innan matcherna att Printz är sämst. En gång läste jag; "fy fan vad dålig Printz är han var inne på 3 baklängesmål". Konstigt tyckte jag, spelar Printz ensam, har han ingen backkollega med sig på plan, tydligen inte enligt vissa experter på detta forum.
Jag skyddar inte Printz men jag tycker att det måste finnas någon jävla rättvisa i bedömningarna av spelarna.
Senast redigerad av Caveman den 2010-03-07 15:50:18, redigerad totalt 1 gånger.
Nu när Wesslau är bra kanske folk hittat någon ny att alltid såga?Caveman skrev:LHO, jensa85 & experten daniel
Printz gjorde INGEN bra match mot Skellefteå, men det fanns faktiskt dom som var sämre. Varför jag reagerar när Printz sågas jämt & ständigt, det verkar som om vissa redan har bestämt sig innan matcherna att Printz är sämst. En gång läste jag, fy fan vad dålig Printz är han var inne på 3 baklängesmål. Konstig tyckte jag, spelar Printz ensam, har han ingen backkollega med sig på plan, tydligen inte enligt vissa experter på detta forum.
Jag skyddar inte Printz men jag tycker att det måste finnas någon jävla rättvis bedömning av spelarna.

Jag tycker Printz är en bra back när han spelar som han ska, enkelt och fysiskt.
Sen har han helt klart haft ett par sämre matcher, men det har väl en del.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Mycket snack om Printz !
Vad är Printz jobb i DIF, jo han är lagets defensive back, och som sådan tillhör han dom bästa i elitserien. Att påstå att en sådan spelare är kass som några här inne brukar kosta på sig visar bara hur lite man förstår om hockey.
Det jobb som skall göras är att tackla, stöta, störa, hacka, vara ivägen, flytta, lite brottning, hålla bort.
Helt ärligt vilken back i DIF gör det jobbet så mycket bättre ?
Visst är det så att David gör ett antal misstag och en och annan dålig match, vad är det som är så unikt med det. Jag har kollat på samtliga matcher och sett massor med misstag på isen av många spelare.
Alla som vill har rätt att dela ut kritik mot spelare, men gör man det så skall den gälla samtliga spelare, och inte ett fåtal utvalda.
Och ska man göra någon bedömning och jämförelse av spelare så bör man börja nog besvära sig och ta reda på vilken roll spelaren har innan man gör någon jämförelse.
Det är mycket gnäll på backarna här inne, så ni som har ständiga åsikter om detta ta och kolla statistiken över minst insläppta mål i ES, men kom inte dragande med att vi har bra målvakter
För dom har ni ratat för länge sedan.
Åh så skönt nu börjar snart slutspelet
Vad är Printz jobb i DIF, jo han är lagets defensive back, och som sådan tillhör han dom bästa i elitserien. Att påstå att en sådan spelare är kass som några här inne brukar kosta på sig visar bara hur lite man förstår om hockey.
Det jobb som skall göras är att tackla, stöta, störa, hacka, vara ivägen, flytta, lite brottning, hålla bort.
Helt ärligt vilken back i DIF gör det jobbet så mycket bättre ?
Visst är det så att David gör ett antal misstag och en och annan dålig match, vad är det som är så unikt med det. Jag har kollat på samtliga matcher och sett massor med misstag på isen av många spelare.
Alla som vill har rätt att dela ut kritik mot spelare, men gör man det så skall den gälla samtliga spelare, och inte ett fåtal utvalda.
Och ska man göra någon bedömning och jämförelse av spelare så bör man börja nog besvära sig och ta reda på vilken roll spelaren har innan man gör någon jämförelse.
Det är mycket gnäll på backarna här inne, så ni som har ständiga åsikter om detta ta och kolla statistiken över minst insläppta mål i ES, men kom inte dragande med att vi har bra målvakter
För dom har ni ratat för länge sedan.
Åh så skönt nu börjar snart slutspelet

Ja han är väldigt bra utan puck. Men hans betyg måste ju dras ner pga hans svaghet med puck. Han gör allt för svårt. Han ska spela med en pucksäker back som Klubertanz och låta han göra uppspel.
Vår Prinz är KUNG i defensiva spelet. Men spelet med puck skulle kunna vara bättre men helt klart en tillgång och ska självklart vara kvar nästa säsong.
Om Printz inleder varje match framöver med att göra två klockrena open-ice tacklingar på motståndarnas bästa spelare så får DIF gärna skriva ett 1000-års kontrakt med David
Cam Abbot försvann helt ur matchen, han vågade knappt komma i närheten av Printz. Sånt är jävligt viktigt ibland, då sådana små detaljer faktiskt kan avgöra matcher. Visst är inte Cam den största brunkaren i världshistorien, men oavsett vem som blir knockad så får han direkt en stor respekt för motståndarnas backar, och en osäkerhet samt en försiktighet i spelet smyger sig in i skallen och spökar.
Hoppas att Printz igår visade oss ett smakprov på vad som komma skall i slutspelet, för vi vill se mer!

Cam Abbot försvann helt ur matchen, han vågade knappt komma i närheten av Printz. Sånt är jävligt viktigt ibland, då sådana små detaljer faktiskt kan avgöra matcher. Visst är inte Cam den största brunkaren i världshistorien, men oavsett vem som blir knockad så får han direkt en stor respekt för motståndarnas backar, och en osäkerhet samt en försiktighet i spelet smyger sig in i skallen och spökar.
Hoppas att Printz igår visade oss ett smakprov på vad som komma skall i slutspelet, för vi vill se mer!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Printz får gärna inleda med en rejäl tackling på Mårtensson i morgon..
-
Håller med, Printz gör som alla andra backar borde göra, sätta sig i respekt för då är det ingen som vågar komma nära vid sarghörnen!
Sedan kan ju ifrågasätta när Printz ska hämta pucken och utsetts för press och ramlar in i sargen och det blir ett friläge eller en 2 mot 1 situation, detta händer då på tok för ofta enligt mig..
Sedan kan ju ifrågasätta när Printz ska hämta pucken och utsetts för press och ramlar in i sargen och det blir ett friläge eller en 2 mot 1 situation, detta händer då på tok för ofta enligt mig..
Förstår inte varför tidningarna ska envisas med att Mackan ska lämna för KHL, han har själv sagt att det kommer han INTE att göra, då han har barn och familj så det skulle inte funka. :>
Antar du har också läst denna artikel: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6738319.abEnbom skrev:Förstår inte varför tidningarna ska envisas med att Mackan ska lämna för KHL, han har själv sagt att det kommer han INTE att göra, då han har barn och familj så det skulle inte funka. :>
Värsta är ju att Andreas holmqvist ryktas gå till urk tvi spott fräs lhc...

Ingen rolig läsning precis...
There is no I in TEAM!!!!
Tomas Ros rykte = en treåring på gatan skriker, och då tror Ros att ungen skriker att någon är på väg till någon klubb, och genast så skapar han stora rubriker.Bigge skrev:Antar du har också läst denna artikel: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6738319.abEnbom skrev:Förstår inte varför tidningarna ska envisas med att Mackan ska lämna för KHL, han har själv sagt att det kommer han INTE att göra, då han har barn och familj så det skulle inte funka. :>
Ungefär så mycket sanning ligger det i hans rykten.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Sant, men det är ändå det enda vi har att gå på, om man inte nu väljer att ingnorera allt och alla, och då slutar det med att man lever i sin egna lilla värld. Så visst ska man ta Ros rykten med en nypa salt, men ändå, kan hända.. Tror att NHL kommer vara prio ett. Som han själv sa så tror han inte att han ser sig själv i Schweiz eller Ryssland (igen). Tycker självklart han ska stanna, av flera själ; familj, djurgårds-familjen, och en nyckel roll i ett lag han har i hjärtat. Skulle han signa på för ett år till och leverera på liknande nivå tycker jag han är given i VM till exempel. Dessutom Marcus, varför nöja sig med en roll i 3dje kedjan (där han får göra skit jobbet som han för övrigt är stört bra på) som högst, istället för att leda Djurgårdens IF mot nya höjder som lagets viktigaste forward?sthlm_dif skrev:Tomas Ros rykte = en treåring på gatan skriker, och då tror Ros att ungen skriker att någon är på väg till någon klubb, och genast så skapar han stora rubriker.Bigge skrev:Antar du har också läst denna artikel: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6738319.abEnbom skrev:Förstår inte varför tidningarna ska envisas med att Mackan ska lämna för KHL, han har själv sagt att det kommer han INTE att göra, då han har barn och familj så det skulle inte funka. :>
Aja, verkar som att vi får hålla andan tills slutspelet är över. Om vi råkar ta oss till en semi tror jag definitivt det kan spela in i hans beslut. Pengar är inte allt, och det tror jag Marcus vet. Respect.
Det finns inget jag hellre önskar för DIF än att mackan stannar. Samtidigt så måste man unna honom att maximera sin lön under de åren han har kvar på toppnivå.
Jag har en skum känsla av att DIF kommer att erbjuda mackan en fantomlön. Jag menar, kan hv signa spelare efter spelare med jättelöner så borde vi kunna erbjuda åtminstone en spelare riktigt bra villkor under lång tid framåt. För mig är mackan DIF personifierad: Poängplockande spelare med tung fysik och en dos flair ute på isen, som dessutom kan bli riktigt elak när någon sticker upp. Det är svårt att se en enskild spelare som är viktigare för sitt lag i nuläget. (Edit: Ok, team forsberg)
Om det inte går vägen nu så är jag övertygad om att mackan kommer tillbaks efter ytterligare ett nhl-äventyr (förhoppningsvis i panthers..)
Jag har en skum känsla av att DIF kommer att erbjuda mackan en fantomlön. Jag menar, kan hv signa spelare efter spelare med jättelöner så borde vi kunna erbjuda åtminstone en spelare riktigt bra villkor under lång tid framåt. För mig är mackan DIF personifierad: Poängplockande spelare med tung fysik och en dos flair ute på isen, som dessutom kan bli riktigt elak när någon sticker upp. Det är svårt att se en enskild spelare som är viktigare för sitt lag i nuläget. (Edit: Ok, team forsberg)
Om det inte går vägen nu så är jag övertygad om att mackan kommer tillbaks efter ytterligare ett nhl-äventyr (förhoppningsvis i panthers..)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det kan ju inte vara så att Andreas H och Ros "känner" varandra.......sthlm_dif skrev:Tomas Ros rykte = en treåring på gatan skriker, och då tror Ros att ungen skriker att någon är på väg till någon klubb, och genast så skapar han stora rubriker.Bigge skrev:Antar du har också läst denna artikel: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6738319.abEnbom skrev:Förstår inte varför tidningarna ska envisas med att Mackan ska lämna för KHL, han har själv sagt att det kommer han INTE att göra, då han har barn och familj så det skulle inte funka. :>
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Med tanke på Frasses inlägg känns det helt plötsligt troligt att Honken Jr kan vara på väg till LHC nästa säsong.
Mår illa bara av tanken.
Mår illa bara av tanken.