sensei skrev:@Chippen_, credd till ett vettigt och genomarbetat inlägg.
Dock bygger det hela på ett retoriskt trick, nämligen att du säger att vi hittar ett "äpple" på Nordgren. Du kan lika gärna säga att vi hittar två "päron", och då är vi tillbaks på ruta 0.
Hur som helst, det större issuet är domarna, tävlingsreglerna och svensk hockey i största allmänhet. Jag var på panthers-philadelphia i förrgår, och där var det 2 fighter innan matchklockan visade 5 sekunder. Innan full tid hade 2 par till gått en rond, bland annat fick Booth ut sin hämnd på Richards efter hans armbågstackling i början på säsongen.
Behöver jag tillägga att fansen var i fullständig extas? Domarna skötte det galant; Majors delades ut, ingen 10-minuters administration med sekretariatet och pratstunder med coacher, inget tjafs, inget gnäll, bara underhållning och en jävligt bra match även spelmässigt. High fives och respekt mellan spelarna. Varför inte i sverige? Vet någon? Jäkla sossar, det är ni som har förstört allting.
Nja, alltså egentligen så är det ju inte ett retoriskt trick

När det ska kvittas så måste ju till en börja klumpa ihop tillhörande utv, och börja med att ta bort i den utsträckning som ger mest folk kvar på isen, allt enligt regelboken.
Har du 2 päron under Norgen och tar bort en av dem mot Eklund, så blir det ju Karyias 5vs3 på isen, men det ger oxå 8 spelare på isen.
Gör som domaren gjorde, tar bort Eklund mot Skrbek så får man 5vs4 och 9 man på isen, vilket är det som eftersträvas...så många som möjligt på isen.
Det som Kariya stupar på är den dela att där han hakat upp sig som en repig skiva på att Skrbek åker ut sist av alla. Jag förstår inte vad det har med saken att göra, men han har ju inte förklarat ett dugg hur han tänker, så det är lite svårt att veta.
För att du ska kunna kvitta bort utv i detta läge måste man se det som 3 olika utvisningar och inte stirra sig på antalet 2:or som delas ut och inte heller på i vilken ordning som de delades ut.
Kariya: Om du är så säker på att du har rätt, så kan du väl ge en förklaring till det hela. För jag är väldigt intresserad av att lära mig den regeln som du hänvisar till, och framför allt är jag intresserad av att se vart alla domare gör samma fel. Sedan kan du förklara hur ett 5vs3 kan vara fler antal spelare på isen än ett 5vs4, för om du läser i regelboken ska det kvittas så att så många spelare som möjligt är på isen.
Om vi vänder på det hela?
DIF får följande utv:
Eklund: 2+2 min
Ölvestad: 2 min
Skellefteå:
Norgren: 2 min