Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Sidney Crosby

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Sidney Crosby »

Well, jag skiter faktiskt fullständigt i Fernholm. Det var riktigt horigt det han gjorde, men han är inte såpass bra för att hata honom på riktigt. Jag kan erkänna att jag har verkligen har ogillat honom ända sen han gick dit, men nu det senaste så har jag faktiskt inte brytt mig. Han är som vem som helst.

Så, om han ersätter Timmy för inte en allt för stor peng så, välkommen.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Fernholm gör mig ingenting. Bara han inte kräver ordentlig lön och man binder han på ett kontrakt över några år som kan brytas om han inte håller måttet så.

Fast det är klart, så jävla mycket hellre att man vill ha Kronwall/Tjärnqvist/Ossi istället. Blah.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Ossi är väl ändå att drömma lagom?
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Klart att det är den minst troliga men ändå realistiska värvningen där ute, han har varit här förrut, han gillade det, han har inte fått så mycket speltid i KHL, han kan nog tänka sig att göra en säsong i Elitserien om han inte får bud från andra KHL-klubbar/NHL.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Känns väl "sådär" med Fernholm, nu tror jag förvisso han sticker till KHL men tar man in honom skall det inte vara till ett alltför högt pris; karln har helt klart varit på väg neråt i sin karriär senaste tiden.

Sjukt viktigt att vi styr upp backsidan med mer stabila pjäser; det håller liksom inte att spela med både Eklund & Deilert (och Printz när han är på sånt bländande spelhumör som i gårdagens match....).
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Om man får spekulera:

Timmy & A. Holmqvist lämnar DIF.

Då måste DIF göra några grymma värvningar på backsidan. Vi får inte heller glömma att Ragnarsson börjar bli som Jonson i fotbollslaget.........
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:Känns väl "sådär" med Fernholm, nu tror jag förvisso han sticker till KHL men tar man in honom skall det inte vara till ett alltför högt pris; karln har helt klart varit på väg neråt i sin karriär senaste tiden.

Sjukt viktigt att vi styr upp backsidan med mer stabila pjäser; det håller liksom inte att spela med både Eklund & Deilert (och Printz när han är på sånt bländande spelhumör som i gårdagens match....).
Ändå så fick Printz bättre betyg än Timmy, Eklund & Deilert men det skiter väl du i, du som är forumets hockey-orakel (ironi).
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Caveman skrev:Om man får spekulera:

Då måste DIF göra några grymma värvningar på backsidan. Vi får inte heller glömma att Ragnarsson börjar bli som Jonson i fotbollslaget.........
Tror det ska mycket till innan Ragge skaffar skägg.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Snazzi skrev:

Det är möjligt men du kan inte bortse ifrån att han blir mer & mer skadad (det var min liknelse med Jonson), sedan så tycker jag att ALLA DIF-spelare ska ha ett Jonsons-skägg.
mytomanen

Inlägg av mytomanen »

Slutspelsskägget borde vara obligatoriskt ! =D

:wink:
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Caveman skrev:
Snazzi skrev:

Det är möjligt men du kan inte bortse ifrån att han blir mer & mer skadad (det var min liknelse med Jonson), sedan så tycker jag att ALLA DIF-spelare ska ha ett Jonsons-skägg.
Jag förstod vad du menade, och tror även att du har rätt i det du säger. Nästa år fyller han 40, jag tror knappast att han har mer speltid nästa säsong. Han sjunger på sista versen.
Det som oroar då är vem i helvete ska kunna kompletera en skadad Ragge?
Eklund? Deilert? J20-backar?

En backvärvning/ar inför nästa säsong är oerhört viktigt, juniorer finns det gott om att plocka fram på forwardssidan.

Ingen kommentar angående skägget. ;)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Det är lugnt (det där med skägget).

Jag börjar bli lite orolig inför slutspelet men även inför nästa säsong, det kan bli så att DIF måste värva 2-3 riktigt bra backar, både Timmy & A. Holmqvist kan i värsta fall lämna inför nästa säsong. Sedan så har vi Falken, hur länge till räcker han? Frågeställningarna är många.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Caveman skrev:
-daniel- skrev:Känns väl "sådär" med Fernholm, nu tror jag förvisso han sticker till KHL men tar man in honom skall det inte vara till ett alltför högt pris; karln har helt klart varit på väg neråt i sin karriär senaste tiden.

Ändå så fick Printz bättre betyg än Timmy, Eklund & Deilert men det skiter väl du i, du som är forumets hockey-orakel (ironi).
Visst, man ska absolut inte "hoppa på" spelare i onödan men nog fan var Printz insats under all kritik senast? Känns ibland som att du tar det som rena personangrepp så fort han får kritik. Lite udda måste jag säga.

Ska sanningen fram är han faktiskt rena säkerhetsrisken stundtals även om han andra gånger är strålande. En mer pålitlig back som man vet vad man får av varje match så att säga är att önskas istället för Herr Printz enligt mitt sätt att se på saken.

Och kom nu ihåg att detta inte är nått personangrepp mot dig.

Förresten, enligt vilken officiell källa fick Printz bättre betyg än Timmy, Eklund och Deilert? Bara en liten undran.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

jensa85 skrev:
Caveman skrev:

Visst, man ska absolut inte "hoppa på" spelare i onödan men nog fan var Printz insats under all kritik senast? Känns ibland som att du tar det som rena personangrepp så fort han får kritik. Lite udda måste jag säga.

Ska sanningen fram är han faktiskt rena säkerhetsrisken stundtals även om han andra gånger är strålande. En mer pålitlig back som man vet vad man får av varje match så att säga är att önskas istället för Herr Printz enligt mitt sätt att se på saken.

Och kom nu ihåg att detta inte är nått personangrepp mot dig.

Förresten, enligt vilken officiell källa fick Printz bättre betyg än Timmy, Eklund och Deilert? Bara en liten undran.

Har en längre tid trott att Cavemans riktiga namn är David Printz...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Självklart är Caveman Printz nät-alias. Trodde jag alla visste här inne... :wink:

Jag håller förövrigt med alla andra som tycker Caveman (förlåt, Printz) blandar & ger åt helskotta för mycket. Hans spel utmed sargerna är alltsom ofta förjäkla bra, men hockey är som bekant ett spel med klubba och puck på öppen is och där lämnar den gode David "en del" övrigt att önska.
Låst