Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/3 2010
Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/3 2010
Länk från regelboken tack? Eller är du den?[/quote]
Bara för att Norgren fick två plus två så kan man ju inte välja att kvitta Eklunds mot Skrbeks. Så då blir det ju fem mot tre om man kvittar rätt, annars får man ju strunta i att kvitta någon.[/quote]
Möjligen att man kunde skitit i alla kvittningar ja. Men då hade det ju som sagt blivit 4/3 och inte 5/3.
Bara för att Norgren fick två plus två så kan man ju inte välja att kvitta Eklunds mot Skrbeks. Så då blir det ju fem mot tre om man kvittar rätt, annars får man ju strunta i att kvitta någon.[/quote]
Möjligen att man kunde skitit i alla kvittningar ja. Men då hade det ju som sagt blivit 4/3 och inte 5/3.
Ja, nu får det vara bra, jag har sagt mitt.
Djurgården skulle haft fem mot tre eftersom man skulle kvittat Eklunds mot en av Norgrens. Vilket gör att det blir en tvåa var kvar på både Norgren och Skrbek. Det betyder att Djurgården skulle spela fem mot tre och att Skellefteå får sätta en spelare i utvisningsbåset som kommer in när Norgrens första tar slut. Sedan får Norgen sitta två minuter till och komma in vid en avblåsning när den tiden har gått. Skrbek kommer bara in när hans tar slut och Eklund får komma in vid en avblåsning efter två minuter.
Om man låter båda tvåorna på Norgren leda till att Skellefteå har en man mindre på isen, då ska man ju inte kvitta någon utvisning alls, utan låta Djurgården spela fyra mot tre, men så gör man ju inte, alltså blir det fem mot tre.
Djurgården skulle haft fem mot tre eftersom man skulle kvittat Eklunds mot en av Norgrens. Vilket gör att det blir en tvåa var kvar på både Norgren och Skrbek. Det betyder att Djurgården skulle spela fem mot tre och att Skellefteå får sätta en spelare i utvisningsbåset som kommer in när Norgrens första tar slut. Sedan får Norgen sitta två minuter till och komma in vid en avblåsning när den tiden har gått. Skrbek kommer bara in när hans tar slut och Eklund får komma in vid en avblåsning efter två minuter.
Om man låter båda tvåorna på Norgren leda till att Skellefteå har en man mindre på isen, då ska man ju inte kvitta någon utvisning alls, utan låta Djurgården spela fyra mot tre, men så gör man ju inte, alltså blir det fem mot tre.
Djurgårdens IF
Eller så kvittar man bara Fimpens och Skrbeks och DIF får 4 minuter 5/4. Vilket också skedde. Godnatt Kariya.Kariya skrev:Ja, nu får det vara bra, jag har sagt mitt.
Det var ju det jag sa att man inte skulle. Eftersom om man låter Norgrens båda tvåor leda till att Skellefteå är en man mindre på isen, då ska man ju inte kvitta någon utvisning och att det blir fyra mot tre för Djurgården, men eftersom man kvittar utvisningar så blir det fem mot tre. Skrelle gjorde två regelbrott mer vid samma tillfälle, då kan ju inte de få det bättre och bara behöva spela fyra mot fem.jensa85 skrev:Eller så kvittar man bara Fimpens och Skrbeks och DIF får 4 minuter 5/4. Vilket också skedde. Godnatt Kariya.Kariya skrev:Ja, nu får det vara bra, jag har sagt mitt.
För har de två tvåor mer så ska det bli fem mot tre. Så ska man göra som du sa gör man ju som domarna, det vill säga fel.
Sov gott.
Djurgårdens IF
Varför är du så jäkla säker? Är du domare? Har du domarutbildning? Ta fram regelboken och skriv in här så att alla vi andra ser att det är du som har rätt.Kariya skrev:Det var ju det jag sa att man inte skulle. Eftersom om man låter Norgrens båda tvåor leda till att Skellefteå är en man mindre på isen, då ska man ju inte kvitta någon utvisning och att det blir fyra mot tre för Djurgården, men eftersom man kvittar utvisningar så blir det fem mot tre. Skrelle gjorde två regelbrott mer vid samma tillfälle, då kan ju inte de få det bättre och bara behöva spela fyra mot fem.jensa85 skrev:Eller så kvittar man bara Fimpens och Skrbeks och DIF får 4 minuter 5/4. Vilket också skedde. Godnatt Kariya.Kariya skrev:Ja, nu får det vara bra, jag har sagt mitt.
För har de två tvåor mer så ska det bli fem mot tre. Så ska man göra som du sa gör man ju som domarna, det vill säga fel.
Sov gott.
Jag är säker eftersom det är så det ska vara, det är så det brukar bli, och det är som sagt så man ska göra.
Djurgårdens IF
Hej allihopa.
Var tvungen att regga mig så jag kunde komma in å lägga mig i kvittningsdebatten.
Så här står det i "regelfrågor" hos Värmlands domarklubb (gäller säkert även om man spelar i norrland):
Var tvungen att regga mig så jag kunde komma in å lägga mig i kvittningsdebatten.
Så här står det i "regelfrågor" hos Värmlands domarklubb (gäller säkert även om man spelar i norrland):
Dvs det här är en av de få gånger som domarna gör helt rätt som kvittar två straff och låter Norgren sitta av sin fyra.Fråga 46.
Vilka är de tre kvittningsreglerna?
Svar:
1 Kvitta så många straff som möjligt.
2 Kvitta straff så att så många spelare som möjligt finns på isen.
3 Kvitta straff så att ersättare på utvisningsbänken undviks.
Det är ju kanske lite skillnad om en får två plus två för hög klubba samtidigt som två andra slåss, då får man ju kvitta slagskämparnas utvisningar eftersom de hör ihop. Men som det var igår så kom Skrbeks sist, och Skellefteå åkte på två tvåor mer, vilket brukar bli fem mot tre.lukeperry skrev:Hej allihopa.
Dvs det här är en av de få gånger som domarna gör helt rätt som kvittar två straff och låter Norgren sitta av sin fyra.Fråga 46.
Vilka är de tre kvittningsreglerna?
Svar:
1 Kvitta så många straff som möjligt.
2 Kvitta straff så att så många spelare som möjligt finns på isen.
3 Kvitta straff så att ersättare på utvisningsbänken undviks.
Djurgårdens IF
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Att du orkar Kariya... 3sidor redan och du fortsätter fast det är bevisat att domaren gjorde rät
Det är ju inte så konstigt att man orkar. Eftersom det har inte bevisats och kommer aldrig att bevisas att domarna gjorde rätt, eftersom de gjorde fel.Torpedo Novgorod skrev:Att du orkar Kariya... 3sidor redan och du fortsätter fast det är bevisat att domaren gjorde rät
Djurgårdens IF
Nog om denna diskussion leder ändå ingenstans.
Oavsett vem som anses ha rätt i denna fråga leder en diskussion om regler och domarnas tolkning av dessa till betydligt mer positivt än att hacka på Oscar E, Deilert, Printz, Wesslau m.fl som det annars görs konstant härinne.
Så vi fortsätter diskutera så länge vi vill. Om inte annat så kanske någon lär sig något om sporten som de inte kunnat innan.
Så vi fortsätter diskutera så länge vi vill. Om inte annat så kanske någon lär sig något om sporten som de inte kunnat innan.
Spel 5-3 kan det dock aldrig bli. Även om Norgren fått 2+2+5+20 hade det aldrig blivit den spelformen. DIF kan aldrig få fördelen att spela PP2 när en DIF och två SAIK-spelare åker ut.
Men eftersom det är Kariya som hävdar att Svenska Hockeyförbundets officiella matchfunktionärer, de fyra domarna, har fel (plus alla vi andra härinne) anser jag dock att bevisbördan ligger hos honom.
Men eftersom det är Kariya som hävdar att Svenska Hockeyförbundets officiella matchfunktionärer, de fyra domarna, har fel (plus alla vi andra härinne) anser jag dock att bevisbördan ligger hos honom.
Ja, och jag har redan sagt mitt, så då är du väl nöjd och glad nu?Tengil skrev:Spel 5-3 kan det dock aldrig bli. Även om Norgren fått 2+2+5+20 hade det aldrig blivit den spelformen. DIF kan aldrig få fördelen att spela PP2 när en DIF och två SAIK-spelare åker ut.
Djurgårdens IF
Kariya, jag är sen in i den här diskussionen men menar du att antalet tvåor (1 mot 3) borde rendrera i att det blir 5-3?
Ponera att saik istället hade fått en 2:a och en 5:a, vad skulle det då resultatet bli enligt dig?
Ponera att saik istället hade fått en 2:a och en 5:a, vad skulle det då resultatet bli enligt dig?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel