Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/3 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Tengil
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/3 2010

Inlägg av Tengil »

Visserligen är mini-gnaget sjukt svårspelade uppe i Skellefteå, där kan de slå vilket lag som helst. Det är alltid TVÅ lag på banan och matchbilden sätts alltid av BÅDA dessa lagen,a llt är inte svart eller vitt.

Men ändå lite märkligt att DIF inte kan uppbåda lite mer jävlaranamma denna match som är den klart viktigaste av de fem som återstår med tanke på fajten om placeringar.

Vet inte om jag inbillar mig och är negativ, men är det inte lite signifikativt för DIF de senaste 10-15 säsongerna att i de sista omgångarna slarva bort viktiga tabellplaceringar? Typ slutspelsplatser, viktiga hemmaplansfördelar i slutspel osv osv...

Bara en känsla, ska nog gräva lite djupare i den statistiska djungeln för att se om det stämmer!
Användarvisningsbild
Tengil
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tengil »

Vore dock underbart om de kunde ta sig samman och i alla fall klara ett kryss. Och därmed behålla status quo poängmässigt mellan lagen i tabellen.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Nu har jag inte sett något av matchen, så jag ska väl inte döma ut någon förrän jag har mer kött på benen.
Men det är inte första gången som bortalaget åker på utvisning efter utvisning i Skellefteå kraft arena. Det verkar även vara en regel på att Skellefteå ska få ett 5-3 läge i varje hemmamatch, för att jag kan inte minnas att vi någon gång sluppit spela 3-5 borta mot Skellefteå.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag vill gråta när jag tänker på att Oscar Eklund spelar i Djurgården. Och att han dessutom har kontrakt över nästa säsong också.
Expert.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Varför låter dom in Kim Lennhammer spela istället för någon av Eklund och Deilert ?
Även fast jag inte sett Kim spela, så kan han knappast vara sämre än någon av dessa herrar.

Sen tycker jag inte Wesslau ska stå allt för mycket mer, låt Riddarn vara förstekeeper och Wesslau andre.
Har aldrig gillat Wesslau och kommer nog aldrig gilla han heller, då han sprider puckarna över allt och ser allmänt darrig ut jämt.
men men, nu får fan i mig grabbarna vakna, det ser fan ut som kattskit på banan och vi verkar bara vara där för att vi inte har mycket annat för oss denna afton.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Det är så totalt uruselt att man frågar sig hur uppladdningen för denna 6 poängsmatch sett ut. Bedrövligt.
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Håller med om att det ser för taskigt ut... Ikväll kan vi ju faktiskt med nuvarande resultat (frånsett vår match) få seriöst häng på LHC, och vem vill inte peta ner LHC en plats eller två.
Men med det svänggäng som är på isen nu så är det bara en fantasi, verkar som att hela laget gått i ide. Såg DIF-BIF häromdan och det var samma stil på den matchen, men då skyllde man på att Brynäs gjorde oss dåliga, men det håller inte längre tycker jag. Något måste hända om vi inte vill bli mosade direkt i slutspelet...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Verkar som att hela jävla laget är kvar på Kanarieöarna. Riktigt pinsamt detta.

Edit: Men oj titta, är det Oscar Eklund som är i farten igen och blir utvisad? Bänka dig själv.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Skellefteå har ett av seriens absolut sämsta power play men har nu gjort tre mål i pp.
Ser inte matchen, men det låter ju inte som att det är ett hållbart scenario direkt...
Honken

Inlägg av Honken »

Som ni ser har varken PP eller PK fungerat de sista bortamatcherna
Bara att hoppas saik kryper tillbaks inför 3:e

Bild
Bild
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

BUHU Herr Lagkapten VAR ÄR DU?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Vem ska vi skylla på den här matchen? Någon måste avgå, annars är jag inte nöjd.
Min röst faller på Oscar.

KLUBERTANZ MEINE FÜHRER!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Tack Kyle!
3-2 nu.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:Jag vill gråta när jag tänker på att Oscar Eklund spelar i Djurgården. Och att han dessutom har kontrakt över nästa säsong också.
Sedan har vi säkrat upp Deilert och Lennhammer också, så backsidans kvalite lär bestå de närmsta säsongerna. Suck...
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ja, ska vi göra mål så är det väl lika bra att ge bort ett precis efter.

Förbannad jag blir.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar