Djurgårdens IF - Brynäs IF, 2/3 2010
Djurgårdens IF - Brynäs IF, 2/3 2010
BILJETTER
För biljetter till matchen, vår biljettsida.
MATCHINFORMATION
Hittar du här
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
WEBB-TV
Se matchen i webb-tv på http://www.difhockey.se/sedif
En del av intäkterna går till Djurgården Hockey!
Pris: 109 kronor.
INTERVJUER
Ca 18.05 Hovets Hylla - Janne Järlefelt
Ca 18.15 Hovmästarna, säsongskortspuben - Janne Järlefelt
För biljetter till matchen, vår biljettsida.
MATCHINFORMATION
Hittar du här
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
WEBB-TV
Se matchen i webb-tv på http://www.difhockey.se/sedif
En del av intäkterna går till Djurgården Hockey!
Pris: 109 kronor.
INTERVJUER
Ca 18.05 Hovets Hylla - Janne Järlefelt
Ca 18.15 Hovmästarna, säsongskortspuben - Janne Järlefelt
Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 2/3 2010
Viktig match detta.
Skellefteå tar sig an Linköping i Cloetta Center, medan Färjestad ska ta sig an Luleå borta.
Chansen att både Färjestad och Skellefteå förlorar är ganska stor, och om vi då vinner, så sätter vi oss i en mycket skön sits, i och med att top 4 platsen i så fall indirekt är säkrad, eftersom Färjestad troligtvis inte tar in 8 poäng på oss på 5 omgångar.
Matchen lär bli oerhört tuff, och nyckeln till seger är att få hål på Markström tidigt. Då blir det en seger. Men om han håller tätt länge kan det bli riktigt svårt på tisdag, men jag går in till matchen med en positiv känsla och tror på tre poäng.
Marcus Nilsson & Co lär bli en jobbig utmaning för Markström.
Hoppas att Ragge och Zigomanis är tillbaka på tisdag. Då har jag svårt att se att Brynäs ens ska kunna hota oss.
Skellefteå tar sig an Linköping i Cloetta Center, medan Färjestad ska ta sig an Luleå borta.
Chansen att både Färjestad och Skellefteå förlorar är ganska stor, och om vi då vinner, så sätter vi oss i en mycket skön sits, i och med att top 4 platsen i så fall indirekt är säkrad, eftersom Färjestad troligtvis inte tar in 8 poäng på oss på 5 omgångar.
Matchen lär bli oerhört tuff, och nyckeln till seger är att få hål på Markström tidigt. Då blir det en seger. Men om han håller tätt länge kan det bli riktigt svårt på tisdag, men jag går in till matchen med en positiv känsla och tror på tre poäng.
Hoppas att Ragge och Zigomanis är tillbaka på tisdag. Då har jag svårt att se att Brynäs ens ska kunna hota oss.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tror att du har fel, jag tror att Brynäs mycket väl kan hota oss. Med Markström i målet och en slutspelsplats att kämpa om kommer Brynäs inte att ge upp i första taget.sthlm_dif skrev:Viktig match detta.
Tror att det blir kryss i den här matchen tyvärr, och en sömnig publik är att vänta. Hoppas jag har fel, men min magkänsla är stark just nu.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Att ni pratar om en sömnig publik på förhand kommer självklart att hjälpa till att inte göra stämningen sömnig...
Ryck upp er!
Ryck upp er!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Hoppas verkligen på att Ragge & Ziggy är tillbaka och att det inte blev något allvarligare med Josefson (som förövrigt såg het ut hela matchen).
Också roligt att se Tjärnqvist med en match i benen, tyckte han såg oförskämt pigg ut för att inte ha spelat på typ 4 månader... tror han är tillbaka på allvar i god form till slutspelet.
Brynäs då, tjae de är ju faktiskt på riktigt allvar nära att bli indragna i slutspelsstriden så räkna med ett vråltaggat lag på tisdag. Vi bör kunna dra längsta strået dock, gäller att försvarsspelet kuggar i bättre och att Riddarn faktiskt stoppar några puckar också om det skall gå vägen.
Också roligt att se Tjärnqvist med en match i benen, tyckte han såg oförskämt pigg ut för att inte ha spelat på typ 4 månader... tror han är tillbaka på allvar i god form till slutspelet.
Brynäs då, tjae de är ju faktiskt på riktigt allvar nära att bli indragna i slutspelsstriden så räkna med ett vråltaggat lag på tisdag. Vi bör kunna dra längsta strået dock, gäller att försvarsspelet kuggar i bättre och att Riddarn faktiskt stoppar några puckar också om det skall gå vägen.
Noterbart är att Brynäs är det sämsta laget i Elitserien sett till dom fem senaste matcherna, men frågan är hur mycket det spelar någon roll med tanke på att det varit uppehåll samt att man har Markström i mål, och då kan vafan som helst hända.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
Verkar bli hyfsat med folk också (ca 6500 sålda redan nu), så man kan väl tippa på strax över 7000 igen. Vad som oroar mig mest är dock statusen på Ragge & Ziggy. Stod ju bara att "beslut tas om deras medverkan under matchdagen" vilket tyder på att det inte är något allvarligare med bägge dessa herrar, men blir ändå oroad - speciellt med tanke på att Ragnarsson varit alltför skadedrabbad stundvis under hela säsongen.
Ingen som vet exakt vad det är han har problem med? Ryggen? Ziggy tror jag var en axel men inte fått det bekräftat heller.
Ingen som vet exakt vad det är han har problem med? Ryggen? Ziggy tror jag var en axel men inte fått det bekräftat heller.
-
Detta blir ingen sömning match inte. Brynäs kämpar för slutspelsplatsen och vi för att klättra ytterligare i tabellen. Dessutom är det sportlov och snart 7000 biljetter sålda. Det är upp till oss själva att ösa på för att ta tre ytterligare pinnar innan det är dags för norrlandsmatcherna.
Vad det gäller Ragge och Zigo är det troligtvis en säkerhetsåtgärd.
Syns på Hovet!
Vad det gäller Ragge och Zigo är det troligtvis en säkerhetsåtgärd.
Syns på Hovet!
Matchen sänds även på Canal+
Säljer en klackbiljett för en femtiolapp. Pm eller dra iväg ett sms!
070-778 70 74
070-778 70 74
DIF
- Lee Harvey Oswald
Motivation slår klass, iaf 9 gånger av 10 i detta skede av seriespelet.
Dessutom börjar Markström få rutin på hur man täpper till mot just DIF.
DIF:s chans till 3p ligger i att man gör första målet & tvingar Brynäs upp i banan.
Tips:
DIF-BIF 1-3
Dessutom börjar Markström få rutin på hur man täpper till mot just DIF.
DIF:s chans till 3p ligger i att man gör första målet & tvingar Brynäs upp i banan.
Tips:
DIF-BIF 1-3
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Så är det, men se exempel igår; Modo har klass (om man ser till materialet) OCH motivationen men åkte ändå på spö mot Timrå. Eller FBK som möter ett Luleå som fajtar vilt om en slutspelsplats där ändå FBK drar längsta strået. Tror förövrigt att motivationsnivån hos våra grabbar är tämligen hög på hemmaplan.Lee Harvey Oswald skrev:Motivation slår klass, iaf 9 gånger av 10 i detta skede av seriespelet.
Sen är det ovanstående verkligen inget som egentligen talar för att DIF skall gå ut och vinna matchen men det är dags att tvåla dit Markström & Co.
Tips:
DIF vs BIF
4-2
1-0 Otto (Mackan, Jimmie)
1-2 Dackell
2-1 Engqvist (Krüger)
3-1 Tjärnqvist (Tim)
3-2 Sommervuori (svavning??)
4-2 Klubertanz (Krüger) PP (repris på förra matchen)
Skott: 33-25
Utvisningar. DIF 4x2, BIF 5x2
Publik: 7289
Kul att det kommer mycket publik igen, lite överaskande men det är super trevligt!
Lyckas vi få hål på Markström hyffsat tidigt så tror jag inte det skall bli några problem att vinna över Brynäs ikväll.

Lyckas vi få hål på Markström hyffsat tidigt så tror jag inte det skall bli några problem att vinna över Brynäs ikväll.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Lär va Wesslau som står ikväll med tanke på Ridderwalls aningen svajiga insats sist!
Ingen Ragge, Ziggy eller Brodin idag heller. Kan bli jobbigt idag.
Född till sportchef.