Frågetråden
Re: Frågetråden
Efter att ha hamnat på andra plats i Stockholmsserien klass IV under säsongen 1940/1941 blir DIF uppflyttade till Stockholmsserien klass II till nästkommande säsong. Varför hoppade Djurgården över en division?
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Någon som vet varför 11433 strular och har strulat i flera dagar?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- SirDIFalot
Problem med webbhotellet.Snazzi skrev:Någon som vet varför 11433 strular och har strulat i flera dagar?
Expert.
Allmän fråga till alla här: Vilket är Djurgårdens snyggaste mål hittills den här säsongen, enligt dig? 

Inte en lätt fråga att besvara för en Djurgårdare. Vi har inte ens gjort ett drömmål hittills i år, så det är en svår fråga...Enbom skrev:Allmän fråga till alla här: Vilket är Djurgårdens snyggaste mål hittills den här säsongen, enligt dig?
Men om jag ska välja något så får det bli Ottossons mål borta mot Färjestad, där han åkte förbi ett par Färjestadslirare från mittzonen för att sedan snyggt lura ner Henrik Karlsson och placera pucken i nättaket.
Första målet i den matchen var också ganska snyggt, även där med Ottosson som målskytt, snyggt assisterad av Andreas Holmqvist och Marcus Nilson.
Jag har förmodligen glömt något snyggt mål, men dessa två är de snyggaste som jag minns

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- DIF_Soldier
Marcus Nilsons 1-1 mot SSK 14/11 (ca. 2.52 in i det här klippet.Enbom skrev:Allmän fråga till alla här: Vilket är Djurgårdens snyggaste mål hittills den här säsongen, enligt dig?
Sedan minns jag något klapp-klapp-mål där Ragge avslutade distinkt över benskyddet, minns dock inte vilken match det var men hemma var det och den matchen sändes på C+.
Kyle Klubertanz' 0-4 mot Frölunda 1/10 var också det riktigt snyggt (ca. 1.19 in i det här klippet.
Vad gäller sköna mål minns jag ett väldigt väl - David Printz' 2-1 mot LHC 6/10 17.18 in i tredje med avvaktande utvisning. Det ser ni här, 2.19 in i klippet. Så jävla skönt att slå de där jävlarna!
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Tack.SirDIFalot skrev:Problem med webbhotellet.Snazzi skrev:Någon som vet varför 11433 strular och har strulat i flera dagar?
Jag håller med DIFsoldaten att Mackans mål borta mot tälje är det snyggaste, by far.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Kan inte komma på något specifikt mål, men Mackan har suttit några sjysta baljor när han kliver in i anfalsszon och drar den i krysset med ett hårt slagskott.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
-
Klubertanz mål i dundervinsten här nere i början av säsongen. Spelvändningen, skarven av Krüger och Mats Sundin-dragningen av Kyle innan han sprätter upp den med en backhand i nättaket. Oj vad man stod och njöt där borta på ståplats! 

- DIF_Soldier
Sidney Crosby skrev:Klubertanz mål i dundervinsten här nere i början av säsongen. Spelvändningen, skarven av Krüger och Mats Sundin-dragningen av Kyle innan han sprätter upp den med en backhand i nättaket. Oj vad man stod och njöt där borta på ståplats!
Kyle Klubertanz' 0-4 mot Frölunda 1/10 (ca. 1.19 in i det här klippet.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
När får vi säsongare i klacken info om när, var och hur vi kan hämta ut våra klackbiljetter till slutspelet?
Expert.
Dom får vi hämta i Djurgårdsbutiken i Globen från och med 15:e mars.SirDIFalot skrev:När får vi säsongare i klacken info om när, var och hur vi kan hämta ut våra klackbiljetter till slutspelet?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Är jag blind eller saknas det matchtråd inför kvällens match mot lillgnaget?
Såna fall är jag också blind, har de tagit semester eller?
Få upp en matchtråd nu !!
Få upp en matchtråd nu !!